iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   cydia errors (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/48587-cydia-errors.html)

ThaBudz 11-12-09 22:15

OpenSSH zoeken in Cydia en WinSCP op je comp . En anders bv iphonebrowser dmv je dockkabel.

M_auriice 11-12-09 22:20

Maar ik kan in Cydia niets vinden omdat er niets meer in staat?

ThaBudz 11-12-09 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M_auriice (Bericht 392942)
Maar ik kan in Cydia niets vinden omdat er niets meer in staat?


Hoe bedoel je dit ? Heb je alle repo's eruit geknikkert ?

M_auriice 11-12-09 22:43

ik heb er niets aan gedaan er staat in het begin Error en dna package nog wat ...

en verder staat er niets meer in cydia?

ThaBudz 12-12-09 13:28

en je hebt niet bij chances een cijfertje staan als je Cydia opend ¿¿en wat staat er bij manage >sources ¿¿

want als je Cydia installeerd , installeerd ie ook een shitload aan repo's

cderooij 12-12-09 13:49

Sorry Mauriice,

Ik had in deze discussie al even niet meer gekeken, niet dat ik je kan helpen :(.
Zoals ik al schreef, was bij mij Cydia ook compleet leeg en had ik SSH niet geinstalleerd en hierdoor kan je dus nergens bij en zijn alle aangedragen oplossingen (behalve reinstall) niet van toepassing.

Maar opeens, na nogmaals Cydia starten, vond hij een update (Orbit en Illumine) en na een herstart was alles er weer. Hierna direct SSH geïnstalleerd (en pw verandert :-)) en nu werkt hij al weer een tijdje zonder problemen.

Het enig wat je hier eventueel aanhebt is dat soms geduld hebben helpt, want ik was ook op het punt aangekomen om een herinstallatie te doen.

Succes!

PearLRoX 28-12-09 23:29

hmz ik ben dus alles kwijt wat geinstalleerd staat bij cydia of rock .. de lijst dus bij packages... kan ik die terug laten scannen om te weten wat eropstaat of moet ik alles opnieuw installeren ookal staat alle 'cydia apps' ernog werkend op ..?

kuotje 29-12-09 04:32

Ga naar private/var/lib/Apt/lists
en verwijder daar alles behalve partial en start opniewu cydia op. Voor rock weet ik het niet.

bangnl 03-01-10 21:59

Ik heb het probleem dat mijn cydia (loading data en valt weer terug naar Springboard) niet wil opstarten maar ik heb geen SSH geinstalleerd dus ik kan er niet in via Cyberduck of winscp.
Blackra1n opnieuw geprobeerd maar Cydia wil nog steeds niet opstarten.
Wie heeft een oplossing?

serapim 03-01-10 23:07

gebruik diskaid dit gaat over usb

ThaBudz 03-01-10 23:18

of iphonebrowser gaat ook via usb

108Cotrcie 04-01-10 07:15

Ik heb het zelfde probleem met Cydia, alleen hoe kan je checken of je openSSH geinstaleerd hebt ?

Gr

bangnl 04-01-10 07:53

Zowel Iphonebrowser als Diskaid kunnen niet op de root komen.

108Cotrcie 04-01-10 08:36

Root ? Help me even op weg :)

ThaBudz 04-01-10 12:13

heb je afc2add ( via Cydia ) geinstalleerd , dit heb je namelijk nodig anders geeft ie aan dat je foon geen JB heeft .

@108Cotrcie open ssh can je checken via Cydia even zoeken en kijken of er een groen vinkje achterstaat , en Root is het BEGIN van je iphone ( zeg maar zoals eerste scherm die je krijgt als je windowsverkenner opent )

108Cotrcie 04-01-10 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 400941)
heb je afc2add ( via Cydia ) geinstalleerd , dit heb je namelijk nodig anders geeft ie aan dat je foon geen JB heeft .

@108Cotrcie open ssh can je checken via Cydia even zoeken en kijken of er een groen vinkje achterstaat , en Root is het BEGIN van je iphone ( zeg maar zoals eerste scherm die je krijgt als je windowsverkenner opent )

Aha oke dat verklaard een hoop bedankt voor de heads up echter kom ik niet in Cydia, er staat loading data en dan kapt die er mee rock doet het wel maar ik heb liever Cydia werkend. Ik ga nu eerst is kijken of ik via rock open ssh kan vinden en instaleren en dan Cydia nogmaals proberen

Gr

Froggle 04-01-10 13:53

Met dank aan dit topic ben ik van die irritante foutmeldingen af. Nogmaals, Dank!

peetduck 15-01-10 17:43

Cydia geeft error: Error Database
 
Hallo mensen,

Gisteren probeerde ik mijn Cydia aan te zetten want ik had hier weer een mooi artikel gelezen over dingen die nieuw waren op Cydia.

Dus ik open mijn Cydia client en toen kreeg ik opeens de error:

Error: Database
Encountered a section with no Package: Header


Nu weet ik niet meer wat ik moet doen om mijn om mijn Cydia werkend te krijgen. Alles is leeg, geen repo's zie ik meer, geen Packages alleen de voorpagina word wel geladen!:( Een lege Cydia.

Hoop dat iemand mij kan helpen want zit met me handen in het haar!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Peetduck

WDS001 15-01-10 17:53

//Discussies samengevoegd.

peetduck 16-01-10 14:35

Mijn probleem is opgelost door deze handleiding:

Citaat:

Opgelost:

Just SSH into your iPhone, navigate to the following folder:

/private/var/lib/apt/lists

delete everything except the folder "partial" (You can move them to a folder in your PC/MAC just in case)

Restart Cydia and no more warning this time! Go to Changes and press Refresh and all the changes should be there again!
Bedankt!:D

Om in mijn iphone te komen heb ik iphonebrowser gebruikt!:D Werkt perfect!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.