iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   cydia werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/51302-cydia-werkt-niet-meer.html)

anthony_v 03-01-10 19:18

cydia werkt niet meer
 
hey

mijn iphone was simlock, ik heb hem gejailbreakt, het symbool van cydia kwam erop maar cydia start niet op!
als ik op het symbooltje van cydia duw, wordt mijn scherm zwart en verspringt daarna gwn terug naar het beginscherm.

weet iemand hoe dit komt?

alvast bedankt:)

kuotje 03-01-10 19:30

start hem even opnieuw op
of doe een harde reset ( home+powerbutton 10sec)

anthony_v 03-01-10 19:43

ik heb beide geprobeerd maar het is niet gelukt.
toch bedankt!

kuotje 03-01-10 19:47

dan denk ik toch dat het beste om je toestel opnieuw te jailbreaken.

anthony_v 03-01-10 20:29

wordt hij dan niet opnieuw simlock?

kuotje 03-01-10 20:36

als je de unlock gebruikt wel ja.
moet je met blackrain unlocken

psp2000sam 04-01-10 07:51

Heb je het blackra1n icoon nog in je menu?
Dan kun je Cydia even opnieuw installeren.

Karnemelk 04-01-10 10:31

Kan me voorstellen dat je last hebt van hetzelfde probleem als veel anderen waarbij Cydia niet meer start: een corrupte release van één van de sources (zodttd was de vorige keer de boosdoener).

Dit kun je fixen door naar de directory /var/lib/apt/lists te gaan en daar alle _Packages en _Release en _Release.pkg bestanden waarin zodttd voorkomt te verwijderen en daarna Cydia opnieuw te starten.

Alternatief kun je inloggen als root via SSH of MobileTerminal en het volgende commando geven:
apt-get update
Dat zou ook de corrupte sources moeten vervangen.

Timmeh_ 06-01-10 08:48

// Discussie verplaatst naar Problemen met Installer/Cydia.

108Cotrcie 07-01-10 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karnemelk (Bericht 400910)
Kan me voorstellen dat je last hebt van hetzelfde probleem als veel anderen waarbij Cydia niet meer start: een corrupte release van één van de sources (zodttd was de vorige keer de boosdoener).

Dit kun je fixen door naar de directory /var/lib/apt/lists te gaan en daar alle _Packages en _Release en _Release.pkg bestanden waarin zodttd voorkomt te verwijderen en daarna Cydia opnieuw te starten.

Alternatief kun je inloggen als root via SSH of MobileTerminal en het volgende commando geven:
apt-get update
Dat zou ook de corrupte sources moeten vervangen.

Bedankt voor de tips maar bij mij werke beide oplossingen niet. Zodra ik in mobile terminal je command: apt-get update intyp zegt die command not found. En ik heb Cydia echt nodig :(

Edit: en hoe kom je in de iphone zijn directory alvast bedankt.

mandyrichard 07-01-10 23:33

help!! ik heb een iphone met jailbreak. Ik heb er winterboard opgezet met cydia, geen probleem. Nu heb ik cydia verder niet meer gebruikt. Maar net wou ik iets downloaden dus wikt cydia openen.
Nu opent hij wel, maar blijft op loading staan. Daarna springt hij terug naar mijn springboard. Ik heb de iphone al opnieuw opgestart. Ik heb cydia al opnieuw geinstalleerd met blackrain. Ik heb een harde reset gedaan... en nu weet ik het niet meer want niks werkt!
Wat nu??
en ik ben verder niet zo handig dus mocht er iets uitgelegd worden kan het dan een beetje duidelijk alsjeblieft. :o
Bedankt alvast!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.