iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Sms toon wijzigen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/5311-sms-toon-wijzigen.html)

jdenijs 19-01-08 20:31

Sms toon wijzigen
 
Met de hulp van sendsong kan ik me ringtone voor als ik gebelt wordt wijzigen.

maar weet iemand hoe ik mijn sms ringtone kan wijzigen?
Het lieft zou ik een eigen gemaakte mp3 daarvoor willen gebruiken.

alvast bedankt!!

Rutger 19-01-08 20:42

Aloha!

Maak van je mp3 in iTunes een geluidsbestand met .aif formaat. Rename de extensie van je beltoon van .aif naar .caf, ga met winSCP of een ander programma je iPhone in, ga naar /System/Library/Audio/UISounds en dan zie je een lijstje bestanden. Dit zijn de standaard sms toontjes. Deze kan je vervangen met je eigen toon maar dan wordt de ander wel overschreven.

sms-received1.caf = Tri-tone
sms-received2.caf = Chime
sms-received3.caf = Glass
sms-received4.caf = Horn
sms-received5.caf = Bell
sms-received6.caf = Electronic

Dat zijn de 'normale' sms toontjes. Kies dus maar welke je wilt vervangen. Als je bijvoorbeeld 'Glass' wilt vervangen met jouw beltoon, rename je toon.caf dan naar sms-received3.caf en sleep hem naar de map. Overwrite? Yep. Done!

jdenijs 20-01-08 21:01

Rutger bedankt voor je snelle reactie.
Morge zal ik het ff gaan proberen.

Maar er bestaat dus geen prog. zoals sendsong om nog makkelijker je sms ringtone te veranderen?

Nikooos 20-01-08 21:53

ibrickr kan je gebruiken hiervoor. Maar dat is geen prog op je iphone

jdenijs 21-01-08 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 44627)
ibrickr kan je gebruiken hiervoor. Maar dat is geen prog op je iphone

Sorry was vergeten te melden dat ik op versie 1.1.1. draai.
Deze versie werkt helaas niet met ibrickr

Destiny 21-01-08 11:38

Dan kun je OpenSSH installeren en handmatig de bestanden via bijv WinSCP erop zetten

jdenijs 21-01-08 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 44977)
Dan kun je OpenSSH installeren en handmatig de bestanden via bijv WinSCP erop zetten

ga ik vanavond gelijk ff proberen. tankxs

jdenijs 22-01-08 00:04

Het werkt :)

Toch is het jammer dat er niet een of ander progje. bestaalt dat je gewoon via install.app kan instaleren en deze net als SendSong simpel je sms tone ff verandert.
Maarja wie weet... in de nabijen toekomst...

GoldieLox 24-01-08 01:00

Thanks voor deze tip! Ik heb ff twee sms ringtones vervangen...
Overigens staan er nog veel meer geluiden in die map op je iPhone die je ook allemaal kunt vervangen door iets anders...

mobilelord 31-01-08 13:47

hoe maak je een aif bestand van een mp3? ik had eerst gewoon de extensie veranderd naar caf, de naam van het bestand aangepast, maar nu hoor ik niets? is het omdat ik van een mp3 direct naar een caf bestand probeer te converteren?

graag een beetje hulp,

thx

jdenijs 31-01-08 14:05

Ik gebruik hiervoor: Adobe Audition.

StevenVW 31-01-08 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs (Bericht 53207)
Ik gebruik hiervoor: Adobe Audition.

Je kan dat ook in iTunes (convert to aiff) en dan de aif extensie renamen naar caf.

mobilelord 01-02-08 11:04

raar waar kan je dat dan doen in iTunes? als ik op het liedje klik kan ik enkel converteren naar aac...

StevenVW 01-02-08 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mobilelord (Bericht 53710)
raar waar kan je dat dan doen in iTunes? als ik op het liedje klik kan ik enkel converteren naar aac...

Je moet in de instellingen aangeven dat je aiff wil hebben. (advanced -> importing)

mobilelord 01-02-08 11:49

ok thx het werkt, bedankt mensen!

birger 06-02-08 00:22

tot de methode van het vervangen van de huidige ringtones was ik al gekomen.
Maar staat er ergens een bestandje in het systeem ofzo die vertelt dat bijv. smsreceived7.caf 'Elektronisch' en smsreceived3.caf 'Glass' is?
Als er zo'n bestandje bestaat die de iPhone vertelt welke naam aan welk geluidsbestand wordt gekoppeld dan moet het toch ook mogelijk zijn hier enkele opties en namen aan toe te voegen aan deze lijst en dan bijvoorbeeld 'Eigen toon 1' aan smsreceived7.caf te linken.
Snappie ?
Ik denk maar luidop.
Ik wil sms-toontjes bijmaken, en meer dan de huidige 6.
Dus met vervangen kom ik er niet.

Oja: ik bewaar m'n geluiden in .caf via 'Amadeus'. Een progje voor MacOSX waar je allerlei geluiden kunt croppen enzo...

iFlone 06-02-08 11:35

wat chill!!!!

birger 06-02-08 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iFlone (Bericht 56716)
wat chill!!!!

bedankt voor de nuttige reactie !
gaat het te vlug ?

StanLee 05-03-08 16:14

sms toon
 
he guys,

heb sinds kort een iphone en heb er nu versie 1.1.4 op. nu probeer ik mijn sms toon te veranderen maar dat gaat niet omdat ik niet kan connecten met me iphone via winSCP. elke keer connection failed. komt dat nou omdat ik versie 1.1.4 heb? me ip adres klopt Wi-Fi staat aan en vul alles op winSCP goed in... kunnen jullie me helpen?

Greetz StanLee iPhone 8gb USA nederlandse versie 1.1.4

birger 05-03-08 16:17

Open SSH ?
Progje die kan gedownload worden via Installer om je SSH open te zetten om zo toegang te krijgen tot je iPhone via FTP


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.