iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   weergave gprs ontvangst zichtbaar maken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/5550-weergave-gprs-ontvangst-zichtbaar-maken.html)

"R" 23-01-08 22:42

weergave gprs ontvangst zichtbaar maken?
 
Heeft iemand enig idee of er een appsje bestaat dat in staat is om weer te geven hoe goed (of hoe slecht) de gprs ontvangst op een iPhone is? Ik bedoel dan natuurlijk een flink veel meer gespecificeerde weergave dan de signaalstreepjes rechtsboven in het display.

Waarom wil ik dat weten: zie dit draadje.

Er is natuurlijk de field test, maar ik krijg daar niet duidelijk uit hoe het nu met signaalsterkte zit, het is nl. een vrij technisch testrapport wat daar uit komt.

thanks,

René

wicher 23-01-08 23:12

je gprs ontvangst staat gelijk aan je signaal sterkte van je profider. Je internet immers via hun netwerk. Of daar een uitgebreid programma voor is lijkt me sterk.... En vrij zinloos voor de gemiddelde iphone gebruiker.

ButcherJF 24-01-08 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wicher (Bericht 46830)
je gprs ontvangst staat gelijk aan je signaal sterkte van je profider. Je internet immers via hun netwerk. Of daar een uitgebreid programma voor is lijkt me sterk.... En vrij zinloos voor de gemiddelde iphone gebruiker.

Als de vraag gesteld wordt, al is het maar door één gebruiker (misschien geen 'gemiddelde'?), wie ben jij dan om hem dan als 'vrij zinloos' te bestempelen? En heb je wel gelezen waaróm de vraag wordt gesteld?

wicher 24-01-08 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 47188)
Als de vraag gesteld wordt, al is het maar door één gebruiker (misschien geen 'gemiddelde'?), wie ben jij dan om hem dan als 'vrij zinloos' te bestempelen? En heb je wel gelezen waaróm de vraag wordt gesteld?

Volgens mij is er hier één op z'n teentjes getrapt :D.

Wat is het toch heerlijk dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting is! LOL

iCulture 24-01-08 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 46796)
Heeft iemand enig idee of er een appsje bestaat dat in staat is om weer te geven hoe goed (of hoe slecht) de gprs ontvangst op een iPhone is? Ik bedoel dan natuurlijk een flink veel meer gespecificeerde weergave dan de signaalstreepjes rechtsboven in het display.

Waarom wil ik dat weten: zie dit draadje.

Er is natuurlijk de field test, maar ik krijg daar niet duidelijk uit hoe het nu met signaalsterkte zit, het is nl. een vrij technisch testrapport wat daar uit komt.

Kijk hier eens naar: TUAW Hack: Mess with your iPhone Settings screens - The Unofficial Apple Weblog (TUAW). De waarde die je zoekt is GSMRSSI (Received Signal Strength Indication - Wikipedia, the free encyclopedia).
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wicher (Bericht 47277)
Volgens mij is er hier één op z'n teentjes getrapt :D.
Wat is het toch heerlijk dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting is! LOL

Waarschuwing ontvangen voor irritant forumgedrag.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:02.