iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Voorkomen dat iPhone trager word (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/57052-voorkomen-iphone-trager-word.html)

Mik075 04-04-10 11:14

Voorkomen dat iPhone trager word
 
Sinds de iPhone 3GS er is, heb ik gemerkt dat de iPhone 3G steeds trager word. Dit komt dan ook vooral door apps/tweaks die meer gemaakt zijn om op een 3GS te gebruiken denk ik.

Ik heb daardoor mn iPhone 3G hersteld, ik heb der nu bijna niks op, het is wel gejailbreakt, maar ik er weinig op.

Dingen die ik er nu op heb:
- WhatsApp
- Nimbuzz
- iPc
- Hyves
- Wikango
- mBox Mail
- Bushaltes
- 9292ov Pro
- Trein
- FIFA 10
- TheSims3WA

Al deze dingen lijken mijn iPhone 3G niet te vertragen, nog steeds een goeie snelheid. Maar ik mis veel heel veel dingen zoals:

- Ringtone3
- SBSettings
- Wi-FiFofum
- Eigen thema
- Backgrounder / ProSwitcher
- Element (dat nieuwe ding)

En eigelijk nog veel tweaks e.d.
Maar ik wil weten wat mijn 3G vertraagd, wat voor apps/tweaks. Is er iets om aan te herkennen dat ik het niet zou moeten gebruiken omdat het bijv. teveel geheugen gebruikt?

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.

Nickert 04-04-10 11:23

Al eerste zou alles gewoon installeren behalve winterboard (thema) en Element..

Winterboard staat er om bekend dat het je Phone een stuk trager maakt...

FridgeNL 04-04-10 11:24

Het grootste probleem op je iPhone 3G m.b.t. het vertragen is Winterboard en het gebruik van een thema.

Mik075 04-04-10 11:29

Hmm dus een thema naar eigen smaak kan ik beter niet doen dus? En de rest wel? Backgrounder liep ook niet altijd heel soepel bij me. Hetzelfde geld voor SBSettings.

En iMobileCinema trouwens? Kan ik die er ook op gooien?

WDS001 04-04-10 13:01

Backgrounder zou ik ook niet doen op een iPhone 3G. SbSettings kan wel zonder problemen.

Guest-20201028093429 06-04-10 21:34

Backgrounder loopt redelijk soepel op mijn oude 2G. Met 2 zware apps (Zoals Need for Speed Shift) is hij erg traag, maar met lichtere apps zoals eBuddy werkt het prima!

Wat goed helpt bij het sneller maken is het geheugen vrijmaken. Dit doe je door de door de powerbutton in te drukken tot de rode slider verschijnt, en daarna de home button tot je springboard weer verschijnt. Als je powerbutton kapot is (Zoals bij mij) kun je dit ook met SBSettins doen.

Muchachooo 07-04-10 08:38

dat winterboard je iphone slomer maakt is bekend, maar als je bijvoorbeeld alleen bosspaper gebruikt voor een andere achtergrond?

Fstieger99 16-04-10 15:10

SB settinngs en dan geregeld memory freeen als je ee 3G hebt een 3GS merk ik niet zoveel van dat hij langzamer wordt na een JB en ik heb 5 paginas met apps

Merlin 19-04-10 12:21

ik heb winterboard nodig voor lockinfo en mijn achtergrond enzo maar met de nieuwe OS heb ik de achtergrond via winterboard niet meer nodig maar is er ook een mogelijkheid om lockinfo zonder winterboard te draaien?

firstred 19-04-10 17:26

Als je SBSettings hebt kun je onder processen Safari afsluiten. Als safari op de achtergrond draait neemt het vaak nog ~20mb werkgeheugen in beslag.

Muchachooo 24-06-10 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merlin (Bericht 440374)
ik heb winterboard nodig voor lockinfo en mijn achtergrond enzo maar met de nieuwe OS heb ik de achtergrond via winterboard niet meer nodig maar is er ook een mogelijkheid om lockinfo zonder winterboard te draaien?

cydget heeft geen winterboard nodig, en volgens mij doet de element cydget hetzelfde als lockinfo?

Merlin 24-06-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muchachooo (Bericht 474221)
cydget heeft geen winterboard nodig, en volgens mij doet de element cydget hetzelfde als lockinfo?

ik heb een 3G dus ram geheugen (en batterij) zijn erg belangrijk welke van de 2 maakt de iphone het traagst?

Muchachooo 27-06-10 00:57

winterboard vreet volgens mij meer geheugen dan cydget, maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. ik zou zeggen: probeer het allebei en kies welke je het fijnst vind?

Need-iPhone 27-06-10 08:32

mijn zus heefy ook een iphone 3g en die is ook slomer. Door iOS 4 !
ik meen dat die fw maakt traag!

griffinmanno 28-06-10 19:25

Ik gebruik Winterboard niet maar staat wel geinstalleerd op mijn 3G, vertraagd dit alsnog mijn telefoon?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.