//

Calldata Belgium/France geupdate

Calldata Belgium/France geupdate discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Tijd om een oude app nog eens uit de doos te halen. Goed nieuws voor Calldata gebruikers, ik heb zonet de Belgische database van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-04-10, 05:16
midas02 midas02 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Parijs
Berichten: 3
Standaard Calldata Belgium/France geupdate

Hallo,

Tijd om een oude app nog eens uit de doos te halen. Goed nieuws voor Calldata gebruikers, ik heb zonet de Belgische database van Calldata geupdate, en die voor Frankrijk gecreëerd (want die bestond nog niet). Bestond al voor Nederland, maar geen idee of die DB nog uptodate is.

Maar ter herinnering, en voor diegene die het nooit gekend hebben, wat is Calldata? Calldata is ten eerste een interne database van de iPhone die de geografische locatie van (vaste) telefoonnummers weergeeft. Dus wanneer iemand je opbelt, toont de iPhone je uit welke stad of staat het gesprek afkomstig is. Alleen... dit werkt enkel voor Noord-Amerika (jawel, dank u Apple!).

Dus besloot het Russisch hackerscollectief Ripdev een drietal jaar terug een applicatietje te schrijven die toelaat ook andere landen aan deze database toe te voegen. En nu heb ik zopas de database voor België geupdate en die voor Frankrijk gecreëerd (die laatste bestond nog niet).

Vind ik persoonlijk heel handig om binnenkomende oproepen te identificeren, vooral als die uit het buitenland komen (ik gebruik mijn telefoon ook voor het werk). In een oogopslag weet je meteen waar een oproep vandaan komt, en hoef je niet meer na te denken welke zone de 016 of de 058 weer is.

Paar screenshots:







Wat doet Calldata België? Identificatie van alle in- en uitgaande oproepen, alsmede in het oproepoverzicht van:
  • alle geografische nummers tot op het niveau van de zone (het netnummer)
  • betaal- en 0800 lijnen
  • mobiele nummers en tot welke operator ze behoren (uiteraard niet de nummers die overgedragen werden naar een andere operator)
Gelieve er wel rekening mee te houden dat nummers uit het telefoonboek NIET worden geidentificeerd! Dit is vrij logisch, vermits we in dit geval weten wie ons opbelt! Indien u wil testen na installatie, doe dit dus met een nummer dat niet in uw telefoonboek zit.

Hoe werkt het? Heel eenvoudig, gewoon de applicatie "Calldata" installeren, alsmede de databases van alle landen waarvan men de nummers wenst te identificieren (bijv. Calldata Belgium, Netherlands, France, UK) et voilà. De applicatie integreert zich automatisch met de iPhone, geen icoon, niks te parameteren!

En hoe te installeren? Wel, hiervoor is Cydia nodig. De app wordt gehost op de repo cy.sosiphone.com, dus eerst naar Manage>Sources gaan, en vervolgens via "Edit" de repo cy.sosiphone.com toevoegen. Daarna in "Search" de zoekstring "Calldata" ingeven en installeren.

Opgepast:
  1. Calldata is een vrij oude app en maakt gebruik van Mobile Enhancer (wordt automatisch meegeinstalleerd), een soort voorloper van Mobile Substrate. Nu is het gekend dat Mobile Enhancer conflicten geeft met Cydia en/of Winterboard themes. Dus indien uw theme verdwijnt na installatie weet u waarom.
  1. Ten tweede moet Mobile Enhancer enkele systemfiles wijzigen bij het installeren. Daarom kan het "respringen" na installatie wat lang duren, en gebeurt het soms dat hij hierin lijkt vast te lopen. Indien er na een paar minuten nog geen reactie is, best de telefoon gewoon uitschakelen en heropstarten. ECHTER: altijd voorzichtig zijn, gelieve dus een backup van de telefoon te maken voor installatie

Oproep:
Als laatste nog een vraagje tot hulp. Momenteel ben ik niet zo tevreden met de gedetailleerdheid van de database. De zone 02 wordt in zijn geheel bijvoorbeeld weergegeven als "Brussel, Brabant", 03 als Antwerpen, etcetera. Maar nu weet ik maar al te goed dat bijvoorbeeld Belgacom binnen de Belgische zonenummers een meer gedetailleerde classificatie hanteert. Zo behoren bijvoorbeeld binnen de zone 051 (Roeselare) de nummers 051/20 en 051/25 tot de stad Roeselare, terwijl 051/44 tot een andere stad behoort. Dit heeft te maken met de Belgacom switch waaraan die nummers verbonden zijn. En om maar te zwijgen van de 02, 03, 04 en 09 zones die echt heel groot zijn, dus meer verfijning is zeker wenselijk.
Enig probleem: deze classificatie is niet publiekelijk gekend, en wordt dus ook niet bijgehouden door het BIPT.

Mocht er dus iemand (uit de sector) een meer gedetailleerde database/lijst van netnummers/prefixes hebben, gelieve me dan te contacteren zodat ik de database kan verfijnen.


Groeten
Midas

Laatst gewijzigd door midas02; 15-08-10 om 22:18.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-10, 08:18
jochenandries jochenandries is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Koksijde, België
Berichten: 47
Standaard

Cool, iemand uit de streek !! (Veurne)
  #3  
Oud 13-04-10, 17:36
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

ik weet niet of je er iets mee bent maar de zone 09/338.... wordt herkent als Zone Gent en zou eigenlijke zone Kruishoutem moeten zijn
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #4  
Oud 13-04-10, 18:26
midas02 midas02 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Parijs
Berichten: 3
Standaard

Kruishoutem in de 09? Allée, dacht dat die bij Waregem waren, maar die zijn dan weer bij de 056 (Kortrijk).

Tja, je bewijst mijn punt. Jammer dat die zones zo groot zijn, maar de onderverdeling binnen de zones is (bij mijn weten) niet publiekelijk gekend. In tegenstelling tot Frankrijk waar je (tegen betaling) de volledige database kan inzien.

Ik heb me alleen gebaseerd op de officiële, bekende zones, en ik kan me niet gaan bezighouden met alle zones in België na te pluizen . Maar de professionals uit de sector beschikken wel over deze informatie, en ik hoop dus dat er werknemers van Belgacom, Telenet, Coditel, of andere (ieder heeft zijn eigen gereserveerde prefixen) zijn die me zo'n lijst kunnen bezorgen. Zou in ieder geval een fantastische meerwaarde zijn!
  #5  
Oud 15-08-10, 22:19
midas02 midas02 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Parijs
Berichten: 3
Standaard

De repo apt.ripdev.com is ter ziele gegaan, dus de applicatie wordt nu gehost op de repo cy.sosiphone.com
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Original LoveTest, made in Belgium Wirtzfeld iPhone Apps 0 06-02-10 15:48
mobile enhancer, calldata.app sacul iPhone Apps 17 01-06-08 14:56
geupdate geunlockte 1.02 die per ongeluk geupdate is naar 1.1.2 mrgoolie Unlock [archief] 2 20-11-07 12:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.