iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   OpenSSH installeren op 1.1.3. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/5934-openssh-installeren-op-1-1-3-a.html)

Leduc 28-01-08 20:53

OpenSSH installeren op 1.1.3.
 
Ik had deze weggehaald gisteren ivm energy verbruik.
Nu heb ik 'm toch weer nodig maar krijg 'm niet geinstalleerd :(

Help?

DucSloerie 28-01-08 21:01

Heb je wel BSD Subsystem eerst geinstalleerd?

Ik had ook wat problemen om OpenSSH weer aan de praat te krijgen. Maar na 3 keer opnieuw installeren werkt het weer super :-)

Leduc 28-01-08 21:10

BSD staat er nog dus dat kan het niet zijn..
Hij wil SSH gewoon niet installeren (schiet na download/install meteen terug naar springboard ipv slider)

DucSloerie 28-01-08 21:18

En kun je via Independence of iBrickr SSH installeren?

iCulture 28-01-08 21:26

Kun je hier wat mee?

Leduc 28-01-08 22:49

ik zie dat BSD wel in m'n geinstalleerde lijst staat maar er staat ReInstall ipv uninstall.
Als ik 'm wel reinstallen dan download ie, installeerd maar vervolgens gaat hij direct naar springboard en is er niets veranderd.

Ik kan met iBrickr in m'n telefoon maar hoe kan ik daar SSH mee installeren?

Leduc 28-01-08 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 51441)
Kun je hier wat mee?

Ik zit op windows, maar hier heb je toch een ssh verbinding voor nodig of zie ik het verkeerd?

EDIT
Edit 1: Hij installeert overigens helemaal niets meer lijkt het wel.
Downloaden gaat goed, installeren lijkt goed te gaan maar hij vergeet de apps te activeren ofzo..

begin nu toch te twijfelen of 1.1.3. wel een goeie stap is geweest. Alles werkt maar als je (ineens) niets meer kan installeren is de lol er af :)


EDIT
Edit 2: Een paar games installeren wel zoals het hoort maar veel utilities (waaronder BSD / openSSH) krijg ik niet geinstalleerd..


EDIT
Edit 3: Heb nu alles geprobeerd, zelfs LocalPackages.plist aangepast/verwijderd maar houdt de installatie van BSD op de helft op en springt dan naar springboard.
Ik kan pas SSH installeren als BSD erop zit..

Aankomend weekend toch maar terug naar stabiele 1.1.2. :(


iCulture 29-01-08 00:37

Leduc, we hebben op dit forum in elk bericht een hele, mooie, glanzende EDIT-knop staan. Zou je die - net als de anderen - gewoon willen gebruiken? Dank.

Tqam 29-01-08 09:06

Ik heb open shh geinstalleerd. Hoe kan je die aan en uit zetten.
Zie niet de open Shh knop op mijn springboard maar hij staat wel in mijn installer als geinstalleerd

Leduc 29-01-08 11:28

ik heb inmiddels alle apps uninstalled en krijg nu BSD/openSSH aan de praat (ik zie overigens niet de icoontjes?)!

Het lijkt dus op een geheugenprobleem zonder dat dit wordt aangegeven.
Nu even uitzoeken of ik dit kan verhelpen..

Edit: Oplossing inmiddels gevonden! Duidelijk een geheugenprobleem (BossTool)
Nu ik ruimte vrij had door alles te uninstallen kon ik BSD / openSSH en BossTool draaien die er uiteindelijk voor zorgde dat m'n applications op de grote partitie wordt gezet ipv de kleine 300 MB partitie.

Eindelijk een perfecte 1.1.3. -> zeker geen aanrader voor mensen die geen zin hebben in tweaken

Alfaten 31-01-08 10:51

ik heb vorige week 1.1.3 geinstalleerd.

Nu heb ik ook ssh open geinstalleerd via installer.

Nu was ik mijn icoontje kwijt, maar die heb ik via cyberduck weer terug gezet, dit werkte!

Nu heb ik de slide button wel van ssh open, maar krijg hem niet meer op off.

althans, af en toe gaat hij el op off, maar als ik dan ssh open dan weer sluit en open, staat hij weer op open i.p.v off.
En jullie snappen dit gebruikt veel batterij.

Als ik hem uninstall, gaat hij dan wel automatisch op off?

Ik heb hem een keer uninstalled en daarna opnieuw geinstalleerd, blijft helaas het zelfde.

iBen 03-02-08 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leduc (Bericht 51803)
ik heb inmiddels alle apps uninstalled en krijg nu BSD/openSSH aan de praat (ik zie overigens niet de icoontjes?)!

Het lijkt dus op een geheugenprobleem zonder dat dit wordt aangegeven.
Nu even uitzoeken of ik dit kan verhelpen..

Edit: Oplossing inmiddels gevonden! Duidelijk een geheugenprobleem (BossTool)
Nu ik ruimte vrij had door alles te uninstallen kon ik BSD / openSSH en BossTool draaien die er uiteindelijk voor zorgde dat m'n applications op de grote partitie wordt gezet ipv de kleine 300 MB partitie.

Eindelijk een perfecte 1.1.3. -> zeker geen aanrader voor mensen die geen zin hebben in tweaken

Ben met jouw oplossing bezig, maar heb nog een vraagje heb je eerts echt alle app. verwijderd, ook nederlands e.d. en BDS/Installer/OpenSSH/ Boss Tool, kunnen die wel blijven staan?
Het overige heb ik al verwijderd maar als ik dan op reinstall BSD ga lijkt het dat hij alles goed doet, maar hij blijft op reinstall staan.

Hopelijk spoedig antwoord,

Dank

Ben


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.