iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   120 fps video?? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/5938-120-fps-video.html)

marcoryn 28-01-08 21:43

120 fps video??
 
Hoe groot is de kans (is het hardwarematig mogelijk?) dat er software komt die 120 fps filmen mogelijk maakt op de iPhone?

We hebben hier ook een Viewty die dit kan (zie oa hier)

YouTube - LG viewty 120fps ku990

Ik heb begrepen dat de iPhone behoorlijke hardware aan boord heeft, dat het alleen d.m.v. de juiste software geactiveerd kan worden.

Filmen met 120 fps is echt super!!

Tjedemich 29-01-08 21:11

Is er sowieso al een programmaatje voor de iPhone dat je kan filmen?

marcoryn 30-01-08 07:57

Volgens dit bericht.. ShowTime: video-opnames met de iPhone maken » Nieuws » iPhoneclub.nl wel.

Ben benieuwd of de iPhone de 120 fps uberhaupt wel aankan. Bovengenoemde applicatie zit geloof ik op 6 frames..dus daar zit wel een behoorlijk gat.

Stiruam 30-01-08 14:36

Aaah ga er maar vanuit dat dee iPhone het aankan hij is een stuk sterker dan de Viewty... Des niet al te min denk ik dat het nog wel even zal duren voor het mogelijk is... Of apple moet de camera updaten... :D

Greetz, Stiruam

hansje 30-01-08 15:44

ik vind 120fps echt nutteloos, tis meer een extraatje voor gsm's die gewoon al kunnen filmen, en dan is het grappig dat je in slowmotion niet zo hapert. Voor een iPhone lijkt me 30fps voldoende omdat slowmotion beetje onzin is, en voor het oog niet zichtbaar. Youtube is tevens niet voor niets gecapped op 30fps.

Stiruam 30-01-08 21:16

Tja het oog kanm volgens mij 60fps aan... Maar dan nog 120 heb je idd nix aan maar het is gewoon leuk... Als ik de keuze had tussen 30 & 120 fps of alleen 30fps zou ik natuurlijk voor optie 1 gaan! Het is een leuke extra als je dingen in slo mo wil zien... En dat lijkt mij wel leuk xD

Greetz, Stiruam

marcoryn 30-01-08 23:44

Het is inderdaad extra en niet noodzakelijk. Ik was hardware
matig even benieuwd of het toestel het zou trekken.

Zeker met de komst van de sdk hoop ik op een overvloed
van applicaties die de iphone aankan. Vind deze extra software
de reden dat de iphone mij blijft boeien (niet de enigste reden, wel
de belangrijkste)

Stiruam 31-01-08 20:08

Jha :p Ik snap alleen niet wat apple bezielt om nog geen video functie uit te brengen... Beetje jammer...! Maar zeker met de nieuwe SDK zullen er heel wat mooie apps komen! Alleen veel daarvan zullen wel betaald zijn ben ik bang! Echter is dit offtropic

Greetz, Stiruam

sjowol 31-01-08 21:42

Citaat:

Filmen met 120 fps is echt super!!
super? ik snap het egnie.... waarom?
waarom zou je in godsnaam 120 FPS willen filmen? om het daarna in een softwarepakket om te zetten naar 24FPs (film standaard)? of 25 Fps (Pal standaard) en er dus superslomo van te maken?
beetje bizar idee hoor.. ik zie er absoluut het nut niet van in.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.