iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Kan een thema je ipod slomer maken en/of je batterij sneller laten opgaan? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/63925-thema-ipod-slomer-maken-batterij-sneller-laten-opgaan.html)

lennardude 08-07-10 23:58

Kan een thema je ipod slomer maken en/of je batterij sneller laten opgaan?
 
Titel zecht het al :P

mathijstpieters 09-07-10 09:33

jazeker, je ipod zal waarschijnlijk heel wat langzamer worden door een thema.
Tenminste, ik ga er vanuit dat je een thema bedoelt dat je met winterboard heb geïnstaleerd, en niet een achtergrond met 4.0??

lennardude 09-07-10 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathijstpieters (Bericht 485800)
jazeker, je ipod zal waarschijnlijk heel wat langzamer worden door een thema.
Tenminste, ik ga er vanuit dat je een thema bedoelt dat je met winterboard heb geïnstaleerd, en niet een achtergrond met 4.0??

ja winterboard ;-) maar hoe kan het dan slomer worden?

Smaus 09-07-10 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennardude (Bericht 485811)
ja winterboard ;-) maar hoe kan het dan slomer worden?

Omdat Winterboard extra schermopbouw moet doen die normaal gesproken niet wordt gedaan. Wat wel wil helpen is 1) een 'echt' Winterboard-theme gebruiken en niet een 'oud' Summerboard-theme (is nog trager) en 2) als het je alleen gaat om een foto op de achtergrond (dezelfde als je lockscreen) kan je in Winterboard de 'Summerboard-mode' uitzetten. Veel themes werken dan niet meer, maar het levert wel snelheidswinst op (en is iets beter voor je batterij-duur)...

lennardude 09-07-10 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smaus (Bericht 485822)
Omdat Winterboard extra schermopbouw moet doen die normaal gesproken niet wordt gedaan. Wat wel wil helpen is 1) een 'echt' Winterboard-theme gebruiken en niet een 'oud' Summerboard-theme (is nog trager) en 2) als het je alleen gaat om een foto op de achtergrond (dezelfde als je lockscreen) kan je in Winterboard de 'Summerboard-mode' uitzetten. Veel themes werken dan niet meer, maar het levert wel snelheidswinst op (en is iets beter voor je batterij-duur)...

maar nu heb ik dus een thema ( HTC desire ) wat iets anders is en je ziet dat hij veel trager is en zo maar dat heb ik niet met themas waar alleen sommmige icontjes veranderen en achtergrond

Smaus 09-07-10 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennardude (Bericht 485842)
maar nu heb ik dus een thema ( HTC desire ) wat iets anders is en je ziet dat hij veel trager is en zo maar dat heb ik niet met themas waar alleen sommmige icontjes veranderen en achtergrond

Hoe meer grafische tierelantijnen er in een theme zitten, hoe meer er aangepaste schermopbouw moet plaatsvinden. Voor het ene theme zal dat meer zijn dan voor het andere. Hoeveel dit voor een bepaald theme is niet zo te zeggen.

Overigens, ik heb even gegoogled op het theme waar jij het over hebt, als het degene is die ik heb gevonden (de rebuild van de Sense UI), dan is het niet zo gek dat je iPhone daar trager van wordt. Dat theme is grafisch heel zwaar!

lennardude 09-07-10 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smaus (Bericht 485851)
Hoe meer grafische tierelantijnen er in een theme zitten, hoe meer er aangepaste schermopbouw moet plaatsvinden. Voor het ene theme zal dat meer zijn dan voor het andere. Hoeveel dit voor een bepaald theme is niet zo te zeggen.

Overigens, ik heb even gegoogled op het theme waar jij het over hebt, als het degene is die ik heb gevonden (de rebuild van de Sense UI), dan is het niet zo gek dat je iPhone daar trager van wordt. Dat theme is grafisch heel zwaar!

ik heb de widget ( klok ) weggehaald is er nog iets waarmee ik hem iets sneller kan maken?
http://www.megaupload.com/?d=C65PJY3N dit is het thema

en wat zijn tierenlantijnen ofzo?

Smaus 09-07-10 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennardude (Bericht 485887)
ik heb de widget ( klok ) weggehaald is er nog iets waarmee ik hem iets sneller kan maken?
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service dit is het thema

Als ik vanmiddag tijd heb zal ik er even naar kijken, maar ik beloof niks.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennardude (Bericht 485887)
en wat zijn tierenlantijnen ofzo?

tie·re·lan·tijn, tier·lan·tijn de; m -en versiersel van weinig waarde

Bron: Van Dale Woordenboek

lennardude 09-07-10 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smaus (Bericht 485925)
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik er even naar kijken, maar ik beloof niks.



tie·re·lan·tijn, tier·lan·tijn de; m -en versiersel van weinig waarde

Bron: Van Dale Woordenboek

alvast bedankt dan ook al heb je er geen tijd voor ;-)

Smaus 09-07-10 12:17

Heb even gekeken tussen het im- en exporteren door ;)

Jouw thema is niet het thema wat ik had gevonden via Google. Zwaar is het echter wel door alle wallpapers, page-wallpapers, UI-sounds etc. Dus dat je iPhone hier trager van wordt vind ik niet zo verwonderlijk.

Overigens is dit ook een 'oud' Summerboard-theme, want als je in Winterboard de Summerboard-mode uitzet mis je o.a. je dock-images.

Groeten,

Jaap

lennardude 09-07-10 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smaus (Bericht 485963)
Heb even gekeken tussen het im- en exporteren door ;)

Jouw thema is niet het thema wat ik had gevonden via Google. Zwaar is het echter wel door alle wallpapers, page-wallpapers, UI-sounds etc. Dus dat je iPhone hier trager van wordt vind ik niet zo verwonderlijk.

Overigens is dit ook een 'oud' Summerboard-theme, want als je in Winterboard de Summerboard-mode uitzet mis je o.a. je dock-images.

Groeten,

Jaap

Thks maar als je dat summerboard mode uitzet dat vind ik niet zo heel erg, bespaar je daarmee engergie?

Smaus 09-07-10 13:08

Vast wel iets, maar of het dusdanig is dat je het gaat merken betwijfel ik...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.