iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Iphone 4 NES/Nintendo Emulators (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/68593-iphone-4-nes-nintendo-emulators.html)

Sniekel 15-08-10 23:52

Iphone 4 NES/Nintendo Emulators
 
Heb verschillende manieren geprobeerd, maar nog geen goede emulator gevonden, werkend voor de Iphone 4. Iemand enig idee waar ik een goede kan vinden via Cydia die wel werkt??

Alvast bedankt! :d

PaulDurden 16-08-10 00:32

ZodTTD: Home Of Homebrew & ZodTTD repo in Cydia

Sniekel 16-08-10 01:55

Ik heb beide geinstalleerd maar kom er nog steeds niet aan uit? Zou je het nog wat verder toe kunnen lichten Paul? Alvast bedankt!

nibbit88 16-08-10 02:51

Roms zijn te downloaden bij theoldcomputer.com ofzo iets. NES emulator in de repo van zodttd en plaats de roms in het mapje roms, die op zijn plaats weer in het mapje NES moet komen te staan. Allebei wel zelf aanmaken natuurlijk. Met bijv Diskaid.

Sniekel 18-08-10 22:57

@ Nibbit, thanks :D

Iemand enig idee of dit ook volledig via Cydia te doen is? Werkend voor de Iphone 4 dan ;)

nibbit88 18-08-10 23:10

Als het goed is kun je via de xsellize repo hele rom-packages downloaden die direct in je roms directory terechtkomen. dus daar komt geen diskaid of computer bij kijken. alles rechtstreeks via je tel.

Sniekel 18-08-10 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 536577)
Als het goed is kun je via de xsellize repo hele rom-packages downloaden die direct in je roms directory terechtkomen. dus daar komt geen diskaid of computer bij kijken. alles rechtstreeks via je tel.

En waar kan ik deze repo vinden? Zie hem zo niet staan in Cydia bij zoeken? :(

Edit: xsellize inmiddels erop staan, kan ik de roms gewoon vinden als ik op xsellize klik?

nibbit88 18-08-10 23:44

Dat zou idd moeten kunnen ja. Er zijn 3 rom packs ofzo. Je vindt t wel ;)

nibbit88 18-08-10 23:48

Ik zie trouwens dat je op 4.0.2 draait maar wél een jailbreak hebt. Foutje neem ik aan?

Sniekel 18-08-10 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 536628)
Dat zou idd moeten kunnen ja. Er zijn 3 rom packs ofzo. Je vindt t wel ;)

Heb ze inmiddels gevonden, maar zie een zwart scherm bij het opstarten... geluidjes hoor ik echter wel en zie de bediening ook. Enig idee hoe ik dit oplos nibbit? :)

nibbit88 19-08-10 00:04

Gevonden, gedownloadt en de nes emu opgestart? Vervolgens door het lijstje met games kunnen scrollen? Dan moet hij het nu gwn doen.
Alleen weet ik niet of de NES emu wel up to date is mbt de iphone 4.

Sniekel 19-08-10 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 (Bericht 536664)
Gevonden, gedownloadt en de nes emu opgestart? Vervolgens door het lijstje met games kunnen scrollen? Dan moet hij het nu gwn doen.
Alleen weet ik niet of de NES emu wel up to date is mbt de iphone 4.

Ik denk dus dat die niet up to date is, zie namelijk bij de beschrijving ook geen iphone 4 staan. Ik weet wel dat het inmiddels kan want heb op youtube wel filmpjes gezien van mensen die het hebben op de iphone 4.

YouTube - Iphone 4 Jailbreak N64 emulator (N64) &
YouTube - iPhone 4 GBA Emulator - Super Mario World GBA (GBA)

Het is dus mogelijk n64iphone inmiddels ook erop staan, maar zie geen games en heb geen idee waar ik dit zou kunnen downloaden:(

Ezekiel 20-08-10 11:27

Houden jullie er rekening mee dat de emulators niet altijd alle spellen kunnen draaien.
deze worden regelmatig geupdate zodat er spellen wel gedraaid kunnen worden.
heb helaas geen lijsten waar je kan zien welke geschikt zijn, heb dit altijd alleen op de pc gedaan met mame en snes ROMS.

Martijnlwd 22-08-10 12:39

Ik heb zelf n64iphone via Cydia binnen gehaald, nu alleen nog games om het te kunnen testen, iemand die toevallig ook deze heeft en weet waar je spellen weg kan halen die werken met deze emu?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.