iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Installer probleem na jailbreaken 1.1.2 B:4.6 en SW-unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/6920-installer-probleem-na-jailbreaken-1-1-2-b-4-6-sw-unlock.html)

Silfer 09-02-08 23:14

Installer probleem na jailbreaken 1.1.2 B:4.6 en SW-unlock
 
Ik heb dus de nieuwe software unlock methode gedaan van Geohotz.
En alles is goed gegaan (kan nu bellen).
Maar als ik met installer iets wil installeren dan krijg ik de error *Package download failed*
Het lukt heel soms om iets te downloaden (ik heb iWorld en Customize en Summerboard en wat wallpapers geinstaleerd)
Maar nu wil hij dus niets meer downloaden.

Dus mijn vraag is: 1. Komt dit omdat de jailbreak niet goedgegaan is.
2. Omdat iedereen nu op die installer dingen zit te installer de repository gewoon gecrasht is.
3. Of door iets anders?

Dus als iemand mijn probleem kan verklaren en/of verhelpen.......GRAAG ;)

ArB 09-02-08 23:17

Ik heb al vaker problemen met de installer voorbij zien komen deze week, die nieuwe versie is niet helemaal lekker volgens mij. Heb je SSH ? beter dat je de installer er opnieuw opzet denk ik ?

Fresh 09-02-08 23:35

Ik had precies hetzelfde probleem in 1.1.2. Heeft dit met de software unlock te maken? Basebandproblemen?
Om de installer te vernieuwen heb ik shift-update gedaan en direct 1.1.2 er nieuw opgezet. Oktoprep blijft behouden, dus je hoeft niet terug naar 1.1.1.
Ben benieuwd of het nu wel goed zal gaan. Een basebandprobleem zou wel erg zijn, dan maar weer terug naar de turbosim!:D:D

Grample 09-02-08 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 59736)
Een basebandprobleem zou wel erg zijn, dan maar weer terug naar de turbosim!:D:D

Inderdaad ! Turbosims zijn veel beter ! :D

Nu weer ontopic...

Probeer dit eens via SSH:

Code:

cd /
cd Applications/
wget http://repository.apptapp.com/packages/System/Installer.zip
rm -rf Installer.app
unzip Installer.zip
chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app
rm Installer.zip

Als het hierna werkt moet je niet gelijk programma's gaan installeren ! Eerst BossTool installeren en wat ruimte maken door Fonts te verplaatsen.

Heeft bij mij gewerkt.

Succes

Fresh 09-02-08 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 59743)
Inderdaad ! Turbosims zijn veel beter ! :D

Nu weer ontopic...

Probeer dit eens via SSH:

Code:

cd /
cd Applications/
wget http://repository.apptapp.com/packages/System/Installer.zip
rm -rf Installer.app
unzip Installer.zip
chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app
rm Installer.zip

Als het hierna werkt moet je niet gelijk programma's gaan installeren ! Eerst BossTool installeren en wat ruimte maken door Fonts te verplaatsen.

Heeft bij mij gewerkt.

Succes

Okay, thx! Toch een installer probleempje dan. Wel vreemd dat dit probleem zich ineens voordoet i.c.m. de nieuwe software unlock. Toch was er niets met mijn Wi-Fi aan de hand, want ik kon wel surfen met Safari.

ArB 10-02-08 00:15

ik heb het probleem ook al met de installer gehad voordat de nieuwe unlock uitkwam. trouwens ik heb die hele unlock nooit nodig gehad omdat ik een 3.9 heb.

evexel 10-02-08 01:01

Ik heb ook hetzelfde installer probleem. Kan echter via Winscp niet inloggen, krijg network error. Ip-adres, login etc. is goed ingevuld. Kan wel via Term-vt100 op de iphone proberen, maar via de pc gaat het makkelijker. Iemand een oplossing?:rolleyes:

iCulture 10-02-08 01:17

OpenSSH installeren?

Silfer 10-02-08 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 59743)
Inderdaad ! Turbosims zijn veel beter ! :D

Nu weer ontopic...

Probeer dit eens via SSH:

Code:

cd /
cd Applications/
wget http://repository.apptapp.com/packages/System/Installer.zip
rm -rf Installer.app
unzip Installer.zip
chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app
rm Installer.zip

Als het hierna werkt moet je niet gelijk programma's gaan installeren ! Eerst BossTool installeren en wat ruimte maken door Fonts te verplaatsen.

Heeft bij mij gewerkt.

Succes

Moet dit dan via winscp en dan voor terminal kiezen?
Of moet dit met putty
Met putty krijg ik de error *command cd: not found*
Met winscp krijg ik de error*server has been unexpectedly closed. Server cannot send exit status*

evexel 10-02-08 12:02

Kan niet via Winscp of ander terminal programma de iphone benaderen. Toegang geweigerd. Kan wel browsen op de iphone en via Terminal applicatie inloggen. Waarom kan ik vanaf mijn pc niet inloggen op de Iphone met een terminal programma?

Silfer 10-02-08 13:06

Ik denk dat ik het heb gevonden volgens mij moet je dit doen via een programma genaamt iPhoneInterface.

Ik kan het alleen nog niet uitproberen want mijn USB kabel ligt bij een vriend van me. :rolleyes:

evexel 10-02-08 13:14

kan hiermee inderdaad op de iphone komen, maar commando wget wordt niet uitgevoerd. Met ls zie ik dit ook niet staan?
Kan ik installer.app ook op een andere manier ophalen?

evexel 10-02-08 13:42

Wat trouwens wel opvalt dat ik vershillende packages wel kan installeren. Heb bijv. Summboard (Old) zonder problemen geinstalleerd.

Silfer 10-02-08 18:58

Kan ik niet gewoon hem weer opnieuw jailbreaken.
Omdat dan installer opnieuw wordt geinstaleerd denk ik is mijn probleem verholpen.
Of gaat dit conflicteren?

hominide 10-02-08 19:05

Kan het hier door komen My repository may be shut down. - Ste Packaging - No more iPHUCing around. ???

Ik wil namelijk OpenSSH installeren, en dat lukt niet (komt van Ste Packaging). Maar apps van ModMyifone.com lijken wel gewoon te installeren..

Ps. ik heb me iPhone net een paar dagen, dus een newbie. Kan er dus helemaal naast zitten ;)

Fresh 10-02-08 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hominide (Bericht 60368)
Kan het hier door komen My repository may be shut down. - Ste Packaging - No more iPHUCing around. ???

Ik wil namelijk OpenSSH installeren, en dat lukt niet (komt van Ste Packaging). Maar apps van ModMyifone.com lijken wel gewoon te installeren..

Ps. ik heb me iPhone net een paar dagen, dus een newbie. Kan er dus helemaal naast zitten ;)

Exact dat probleem hebben/hadden wij ook met onze repo. Ik heb al een paar keer een waarschuwing gehad van m'n host.
Bij iedere refresh wordt de repo opnieuw gelezen.
Vandaar mijn vezoek aan iedereen om de ifoneguide repo uit de installer sources te verwijderen als je alles geinstalleerd hebt wat je nodig hebt.

Durquia 10-02-08 20:35

ok dus als ik het goed begrijp.. (kan zijn dat ik het mis heb, ben maar een leek) ligt het niet aan de installer zelf maar aan de host? Maar waarom heeft dan niet iedereen dit probleem?

hominide 10-02-08 21:57

Bij mij lag het inderdaad aan de repository van Ste Packaging. Het schijnt dat er een nieuwe server is, deze heb ik toegevoegd, en nu kan ik weer installeren.

Zie:Yes, Virginia, I broke all my old repo sites … - Ste Packaging - No more iPHUCing around.

Voor het toevoegen van een nieuwe repo, zie de wiki: https://forum.iculture.nl/f1/ip...epository.html

Silfer 10-02-08 22:12

Eindelijk doet ie het.
Ik heb de hele tutorial op iphone.unlock.no opnieuw gedaan.
En daarna de *official dev team upgrade naar 1.1.3 gedaan*
Ik ben nu de trotse bezitter van een geunlockte 1.1.3 iPhone bootloader 4.6 :eek::p:D

evexel 10-02-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hominide (Bericht 60535)
Bij mij lag het inderdaad aan de repository van Ste Packaging. Het schijnt dat er een nieuwe server is, deze heb ik toegevoegd, en nu kan ik weer installeren.

Zie:Yes, Virginia, I broke all my old repo sites … - Ste Packaging - No more iPHUCing around.

Voor het toevoegen van een nieuwe repo, zie de wiki: https://forum.iculture.nl/f1/ip...epository.html

Thanks, ik heb customize geinstalleerd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.