iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   (infini)folders vs Categories(+SB) op iOS 4.x (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/69514-infini-folders-vs-categories-sb-op-ios-4-x.html)

Maxi86 23-08-10 06:42

(infini)folders vs Categories(+SB) op iOS 4.x
 
Ik heb een iPhone 4 met iOS 4.0.1...
onlangs via jailbreakme.com gejailbroken (zeg ik dat goed zo? :S)

Ik heb via Cydia al het gebruikelijke/essentiële gedownload:
- PDF Patch
- SBSettings + Toggles + Widgets (Brightness, Volume)
- WinterBoard
- Categories + CategoriesSB
- Backgrounder
- Rock
- MakeItMine, Notifier
- Infiniboard + Infinidock + Infinifolders
- Locktopus + Camera Preview Disabler
- 3G Unrestrictor
- SBRotator
- Action Menu + Plus Pack
Zo dat was een hele lijst....

Nu vraag ik me ten eerste af wat beter is:
Folders + Infinifolders of Categories + CategoresSB?
Geef me aub je mening en beargumenteer het natuurlijk!

belgiumiphone 23-08-10 08:48

Ik gebruik tot op heden de folders van iOS4 zelf. Maar op mijn 3GS gebruikte ik vroeger categories + SB.

Voordeel folders iOS4: zit ingebakken in het iOS, gebruiksgemak.
Nadeel iOS4: standaard maar 9 app's, maar is te omzeilen via infinifolders. Grootste nadeel is dat de geopende map maar een deel van het scherm inneemt, waardoor je meer moet scrollen binnen de map.

Categories: omgekeerde van folders: vraagt installatie via cydia + SB is betalend, maar grote voordeel is dat de mappen over het hele scherm geopend worden. Bijkomend voordeel: indien je iconoclasm of five-column springboard installeert op je iPhone, krijg je ook in de mappen meer rijen en/of kolommen te zien. Er wordt eigenlijk een soort van springboard-pagina geopend.

Om deze redenen overweeg ik om ook op mijn iPhone 4 categories SB te installeren.

Moest het nu zo zijn dat iTunes alle folders onthoudt + de app's die erin zitten, zodat je na een restore niet alle apps opnieuw moet organiseren, dan zou dit een enorm voordeel zijn. Maar bij mijn weten is dit niet het geval. Voordeel van folders is trouwens ook dat je het organiseren kan doen via iTunes, op de computer.

Maxi86 23-08-10 09:41

zelf had ik het volgende nog bedacht:
- bij folders: drag & drop, easy delete apps
- bij categories: icoontjes, folder te beveiligen met locktopus

btw het is niet zo moeilijk om 1 à 2 sources toe te voegen aan Cydia, en dan gecrackte versies te krijgen.
dus dat speelt iig niet mee, althans niet voor mij :P

momenteel heb ik zelf categoriesSB op mijn iPhone... wat jammer is dat het niet goed samenwerkt met Infiniboard. daarom moet ik horizontaal scrollen als er te veel apps zijn voor één pagina. bij mijn iPad werkt het vreemd genoeg wel goed met Infiniboard :S

glaantje 23-08-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxi86 (Bericht 541156)
gejailbroken (zeg ik dat goed zo? :S)

Nee het is gejailbreakt ;)

Maxi86 23-08-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 541293)
Nee het is gejailbreakt ;)

wel vreemd...
in het Nederlands is het voltooid deelwoord van breken, gebroken
in het Engels is het present perfect van to break, broken
dat zou dus jailbroken worden in Engels
in het NL dus gejailbreakt...

glaantje 23-08-10 11:23

Het werkwoord is ook jailbreaken niet breken
Ik jailbreak
Jij jailbreakt
Ik jailbreakte
Ik heb gejailbreakt :)

Engelse werkwoorden zijn speciaal. Bijv ook updaten (ik update, jij updatet, ik updatete, ik heb geüpdatet)

Hier meer info: Engelse werkwoorden (vervoeging: faxen-faxte-gefaxt, e.v.a.) :)

Maxi86 23-08-10 11:57

thanks glaantje! weer wat nieuws geleerd ;)

Merlin 26-08-10 13:01

misschien een ander plus punt voor categories:
hier kan je zelf een icoon voor maken terwijl dat in folders (volgends mij) niet kan(???)

ninobeukeveld 26-08-10 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 541293)
Nee het is gejailbreakt ;)

nee het is eigenlijk jailbroken :P

glaantje 26-08-10 13:27

@Nino: Nee, klik mijn link maar aan en zoek naar jailbreak, de vervoeging staat daar bij :)

"jailbreaken bestandssysteem van iPod of iPhone openbreken ik jailbreak, jij/hij jailbreakt jij/hij jailbreakte gejailbreakt"

ninobeukeveld 26-08-10 13:32

@Glaantje: maar maakt mij voor de rest niet uit hoor, maar ik gebruik eigenlijk ook nooit jailbroken, maar gejailbreakt, maar eigenlijk klinkt het alle twee niet :P

glaantje 26-08-10 14:11

Mij ook niet hoor, maar hij vroeg er om he ;)
Er zitten wel meer bij die totaal niet lekker klinken. Wat te denken van gewindowdrest, gewebenabeld, gevideoconferencet, etc
Kijk maar eens in die lijst, er zitten echt een paar hilarische bij :D

spysical 26-08-10 18:51

Lol wat ben ik blij dat we dat soort woorden niet op school krijgen... Al zou het niet uit maken voor mij omdat ik Dislektisch ben...

ninobeukeveld 26-08-10 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 545860)
Mij ook niet hoor, maar hij vroeg er om he ;)
Er zitten wel meer bij die totaal niet lekker klinken. Wat te denken van gewindowdrest, gewebenabeld, gevideoconferencet, etc
Kijk maar eens in die lijst, er zitten echt een paar hilarische bij :D

Haha inderdaad :p er zitten af en toe wat woorden tusssen :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.