iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   [SNES] opslaan "save game" & geluid (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/7517-snes-opslaan-save-game-and-geluid.html)

bram87 15-02-08 20:56

[SNES] opslaan "save game" & geluid
 
goedeavond,

Ik heb SNES emulator op mijn iPhone staan, maar ik wil graag geluid horen en ik wil graag mijn spellen graag kunnen saven (kan niet opslaan), zodat ik op een later moment verder kan gamen. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen?

ControlSje 15-02-08 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bram87 (Bericht 65199)
goedeavond,

Ik heb SNES emulator op mijn iPhone staan, maar ik wil graag geluid horen en ik wil graag mijn spellen graag kunnen saven (kan niet opslaan), zodat ik op een later moment verder kan gamen. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen?

Ik denk dat het een owner probleem is van de /private/var/mobile/Library/Preferences folder of /private/var/root/Library/Preferences. De owner staat waarschijnlijk op root. Probeer de rechten van de folder waar de owner op root staat op 777 te zetten. Dan weet je of dit het probleem is.

EDIT
Dit is voor NES in ieder geval van toepassig. Ik weet niet waar SNES de save bestanden wil opslaan maar mischien in de folder dezelfde


bram87 16-02-08 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 65239)
Ik denk dat het een owner probleem is van de /private/var/mobile/Library/Preferences folder of /private/var/root/Library/Preferences. De owner staat waarschijnlijk op root. Probeer de rechten van de folder waar de owner op root staat op 777 te zetten. Dan weet je of dit het probleem is.

EDIT
Dit is voor NES in ieder geval van toepassig. Ik weet niet waar SNES de save bestanden wil opslaan maar mischien in de folder dezelfde



Thanks! opslaan lukt nu! Alleen ik heb nog steeds geen geluid, insrellingen staan goed! iemand die mij kan helpen??

edward007 16-02-08 11:05

Geluid werkt nog niet in de huidige versie meen ik

jongeriusrobin 05-03-08 17:06

wat is de owner..?

jongeriusrobin 05-03-08 17:07

ik heb namelijk t zelfde probleem

ControlSje 05-03-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jongeriusrobin (Bericht 77127)
ik heb namelijk t zelfde probleem

De owner is de eigenaar van de folder en daar zijn de rechten op afgestemt. Als je de rechten op 0777 zet is de owner niet meer van belang. De owner moet mobile zijn voor de genoemde folder en bestanden. Maar zoals gezegt het makkelijkste is de folder /private/var/mobile/Library/Preferences en alles dooronder op 0777 te zetten.

Bomans 10-03-08 19:32

Heb snes4iphone v1.0.0. Heb het bovenstaande geprobeerd, maar kan nog steeds niet saven!?
Iemand oplossingen?
iPhone op 1.1.4

EDIT:

Heb het gevonden:

For firmware 1.1.3 users, it is recommended you change ownership of /var/mobile to user mobile by:
1. Log into your iPhone or iPod Touch with SSH user/pass: root/alpine
2. Run this command
chown -hR mobile /var/mobile
3. Thats it. Enjoy a much more stable and compatible 1.1.3!

Werkt perfect.

Bomans 13-03-08 11:35

Blijkbaar werkt het toch niet zoals het moet.
Als ik een spel save, dan doet hij dat ook.
Maar als ik snes4iphone afsluit en daarna weer start dan mijn is saved games lijst leeg.

Iemand een oplossing?

EDIT:

Nu werkt het wel echt:

Moest chown -R mobile:mobile /private/var/mobile
Gevonden via deze link

https://forum.iculture.nl/f8/ap...hikbaar-3.html

ronnepon 30-03-08 13:03

van welke map moet je de rechten nu veranderen want iedereen zegt iets anders?
moet je dan de rechten van de map verandere of van all files die in die map staan?
en hoe doe je dat om de rechten te veranderen?

teun martens 02-04-08 16:04

De owner is de eigenaar van de folder en daar zijn de rechten op afgestemt. Als je de rechten op 0777 zet is de owner niet meer van belang. De owner moet mobile zijn voor de genoemde folder en bestanden. Maar zoals gezegt het makkelijkste is de folder /private/var/mobile/Library/Preferences en alles dooronder op 0777 te zetten."


Het lukt mij ook niet om op te slaan:S. maar hoe moet je /private/var/mobile/Library/Preferences op 0777 zetten?

gr teun

ControlSje 02-04-08 16:15

Kun je doen mbv WinSPC, rechter muis klik op de folder en properties opvragen. Daar kun je de rechten aanpassen. Wel de optie "Set group, owner and permissions recursively" selecteren als je de rechten aanpast.

teun martens 10-04-08 11:11

Moet je ook nog een aparte map aan maken voor het opslaan van de game?

en hoe werkt het bij de gpsphone?

precies het zelfde als NES? of anders?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.