iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Gratis smsen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/77643-gratis-smsen.html)

matsoft 14-11-10 20:24

Gratis smsen
 
Hallo gebruikers,

Een vriend van mij heeft een Android telefoon en gebruikt een programma dat heet 'Free SMS sender'. Hiermee kan hij gratis sms'en.

Weet iemand of dit ook mogelijk is met de iPhone?

Dank voor de hulp!

King1987 14-11-10 20:26

Zoek eens op:
Ping
Whatsapp

matsoft 14-11-10 20:39

Dat zijn programma's om te chatten. Maar ik zoek echt om te sms'en. Windows Mobile en Android hebben progamma's daarvoor dus ik neem aan ook de iPhone.

debroei 14-11-10 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matsoft (Bericht 600400)
Dat zijn programma's om te chatten. Maar ik zoek echt om te sms'en. Windows Mobile en Android hebben progamma's daarvoor dus ik neem aan ook de iPhone.

Kun je deze sms dan ook naar ieder willekeurig mobiel nummer verzenden ?
Of heb je dan ook dat programma nodig om die gratis sms te ontvangen?
Want als dit wel het geval is werkt het dus volgens een zelfde principe als een whatsapp of ping.

Stephan0501 14-11-10 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matsoft (Bericht 600400)
Dat zijn programma's om te chatten. Maar ik zoek echt om te sms'en. Windows Mobile en Android hebben progamma's daarvoor dus ik neem aan ook de iPhone.

Zijn allebei programma's vergelijkbaar met een smsdienst
Ping is voor iphone, blackberry en android gebruikers gratis te gebruiken , dus de berichten kosten niets.

1 vereiste, de ontvanger moet ook over Ping beschikken

Gr Stephan

matsoft 14-11-10 21:10

Ik zoek eigenlijk een App waarmee je dus gewoon kunt sms'en. Dus de andere hoeft daarvoor geen extra programma's te installeren.

Is dat er niet voor de iPhone? Gewoon gratis sms'en? Lijkt me vreemd want Android en Windows Mobile hebben dat wel.

meijermargreet 14-11-10 23:51

Zoek eens in Itunes, onder apps met zoekopdracht "sms free"
Succes

LeOke 18-11-10 11:59

pingchat is toch hetzelfde als SMS'en qua layout van de originele SMS op iphone... en BB en adroid gebruikers kunnen die ook gebruiken...

Sharkey79 18-11-10 13:43

Het probleem met dat soort programmaatjes is dat het toch geen smsen is en het dus niet standaard door ALLE telefoons ondersteund wordt zoals wel gevraagd wordt door matsoft.

Met Textfree (aan elkaar) kan je (in beperkte mate) wel gratis sms-en, maar hier zitten wel een hele grote "nadelen" aan... Het is namelijk alleen te vinden in de Amerikaanse App Store en na een registratie op een Amerikaans adres (zonder eventuele gevolgen) krijg je bij hun een Amerikaans nummer toegewezen waar je dus vanaf gaat verzenden. En het verzend de smsjes over het data netwerk. Best geinig, maar teveel moeite voor een gratis smsje.

Kale_Hollander 18-11-10 18:33

je moet wel versie 3.6 of ouder hebben,
want vannaf versie 3.7 kun je niet meer internationaal smsen
alleen nog binnen amerika en niet meer naar andere landen!!

remundo7000 18-11-10 19:58

De meeste "gratis" sms-apps maken gebruik van het feit dat je in de USA óók nog betaald voor het ontvangen van een sms! Vandaar dat een sms naar een Amerikaans mobiel nummer vaak niets kost: er wordt toch wel betaald.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.