//

Google Search in Safari uit laten komen bij iPhone Google

Google Search in Safari uit laten komen bij iPhone Google discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) De titel zegt het eigenlijk al, ik ben benieuwd of ik de eerste ben die dit zich afvraagt, maar via de search kon ik niets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-02-08, 09:32
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard Google Search in Safari uit laten komen bij iPhone Google

De titel zegt het eigenlijk al, ik ben benieuwd of ik de eerste ben die dit zich afvraagt, maar via de search kon ik niets vinden. Als ik in Safari nu iets ga zoeken kom ik uit op de normale Google.nl site en moet ik moeilijk doen met inzoomen enzo, terwijl ze zo'n goede iPhone versie hebben gemaakt van Google en het dus veel handiger/fijner werkt.

Andere mensen ook al een stil gestaan bij deze situatie en is er een fix te vinden ergens?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-02-08, 13:04
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Gewoon surfen naar www.google.com/m

[edit]
blijkbaar werkt het niet met .be en .nl

Laatst gewijzigd door Bomans; 20-02-08 om 13:58.
  #3  
Oud 02-03-08, 19:12
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Tuurlijk, die mogelijkheid had ik zelf ook al wel bedacht, maar het gemak waarmee je het Google veldje aanklikt en wat typt is een stuk hoger en dan zou het wel zo fijn zijn als die zoekopdrachten ook in de juiste vorm gepresenteerd worden.

Ik heb bij hackintosh het één en ander gevonden: Hackint0sh - View Single Post - [MobileSafari] Making Google mobile the default search engine?
Citaat:
Here's a solution that does not involve modifying the Safari binary and allows the mobile (or some other) version of Google to be default even when the iPhone is localized.

It involves changing a value in /Applications/MobileSafari.app/GoogleTLDs.plist on the iPhone. This is a list of localization codes (like GB for United Kingdom, FR for France, etc.) with the Internet top-level domain (TLD) that the local Google variety uses (like co.uk with GB because it's Google there, etc.).
  • First you decide what your localization is (in Settings... General... International... Region Format). By default it's the US.
  • Then you decide which Google site you want to use from the search bar in Safari. I prefer Google (the iPhone-optimized version of the American site).
  • Then you edit GoogleTLDs.plist to bring the two together. For example, to use Google with UK localization, change the relevant part of the file from Code:
    <key>GB</key>
    <string>co.uk</string>

    to Code:
    <key>GB</key>
    <string>com/m</string>
Another way of changing the plist is with the plutil command from Erica's Utilities (an Installer package): from terminal (or PuTTY), issue Code:
plutil -s GB -v "com/m" /Applications/MobileSafari.app/GoogleTLDs.plist

Restart Springboard for the change to take effect.
Ook hier in het Nederlands trouwens: Google localization wijzigen | iFoonBlog.nl

Laatst gewijzigd door flipjevandejam; 02-03-08 om 19:34.
  #4  
Oud 03-03-08, 00:37
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

Ik heb een installer package hiervoor gemaakt, check:

Repository online! | iFoonBlog.nl
__________________
  #5  
Oud 12-09-08, 13:50
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Heeft iemand dit al werkend voor de iPhone 3G?

> Ikzelf inmiddels, gewoon weer het plist bestandje editten

Laatst gewijzigd door flipjevandejam; 12-09-08 om 14:26.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleuren van google agenda overeen laten komen met iPhone/wijzigen van kleuren joey.niftrik iTunes 1 08-11-10 19:13
google maps probleem bij search hansje Jailbreak apps en thema's 3 26-01-08 23:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.