iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Iphone geluid probleem/vraag (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/78350-iphone-geluid-probleem-vraag.html)

Mohawk Mandjong 24-11-10 12:36

Iphone geluid probleem/vraag
 
Hey allemaal,

Sinds vandaag is mijn bundel bij T-mobile ingegaan icm de iphone 4.
Ik heb een probleem met de geluidsinstellingen van de iphone.

Als ik bijvoorbeeld een App als Angry Birds ga spelen zet ik het geluid laag (2 blokje meestal) omdat hij anders keihard staat en storend is voor mensen om me heen. Vervolgens stop ik met de App en word een tijdje later gebeld, blijkt dat het geluid van de ringtone ineens heel laag staat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe kan ik dus mijn ringtone een vast volume geven maar die van andere apps handmatig instellen met de knoppen aan de zijkant?

Ik vind het wel raar. Dit is de eerste telefoon waarbij de beltoon wordt beinvloed met de knoppen aan de zijkant. Is in mijn ogen dus niet echt over nagedacht daar bij Apple

Ik heb een jailbreak dus een cydia tweak (mocht die er zijn) is ook welkom. Hoop echt dat er zo'n tweak ergens te vinden is

Timmeh_ 24-11-10 12:59

Instellingen > Geluiden

Dan bij Beltoon en meldingen zie je een switch "Wijzig met knoppen". Als je die uitzet, wordt het volume van de beltoon niet meer beïnvloed door de knoppen aan de zijkant ;)

Mohawk Mandjong 24-11-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 604656)
Instellingen > Geluiden

Dan bij Beltoon en meldingen zie je een switch "Wijzig met knoppen". Als je die uitzet, wordt het volume van de beltoon niet meer beïnvloed door de knoppen aan de zijkant ;)

Ik heb naar die optie gezocht maar ik kan hem echt niet vinden :confused:. Onder ''instellingen'' '''geluiden'' "beltoon" heb ik alleen maar : "Aangepast" en "Standaard". Zit ik in het verkeerde menutje?

Mohawk Mandjong 24-11-10 13:33

ik zie ook de optie "beltoon en meldingen" nergens staan

jemmie 24-11-10 13:46

Wanneer je in 'Geluiden' zit zie je bovenaan 'Geluid uit' Met de optie Trillen aan of uit te zetten.

Wat staat daaronder?

Mohawk Mandjong 24-11-10 13:50

Daaronder staat Geluid aan met de opties:

Trillen: schuif aan uit
Volume schuifje
Beltoon
Nieuw bericht
Nieuwe voicemail
Nieuwe email
enz
enz

Staat daar bij jou wat anders?

jemmie 24-11-10 14:32

Dit staat er bij mij:

http://home.solcon.nl/jemmie/IMG_0013.jpg

Eduardo 24-11-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 604736)

Wat bijzonder!
Dit heb ik nog nooit gezien!
Ook nu op mijn iPhone 4 dus niet!

jemmie 24-11-10 14:50

Zou dan misschien kunnen dat het een functie van ios 4.1 is.

Het is mij eigenlijk nooit opgevallen of het er eerder al stond.

020 24-11-10 14:56

Update je iOS naar 4.2.1

jemmie 24-11-10 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 604760)
Update je iOS naar 4.2.1

4.2 is nog niet unthetered te jailbreaken op een 4 :(, lijkt mij dus nog niet verstandig.

Eduardo 24-11-10 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 604762)
4.2 is nog niet unthetered te jailbreaken op een 4 :(, lijkt mij dus nog niet verstandig.

Voor mij ook niet dus blijf voorlopig wel even van de knopjes af! :D

Sharkey79 24-11-10 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 604755)
Zou dan misschien kunnen dat het een functie van ios 4.1 is.

Het is mij eigenlijk nooit opgevallen of het er eerder al stond.

Ik heb ook 4.1, maar ook ik heb die functie niet...?:confused:

Mohawk Mandjong 24-11-10 16:54

Dus als ik het goed begrijp is jemmie de enige die geluid afzonderlijk van elkaar kan regelen. Ik zit ook op 4.1 met een iPhone 4 met jailbreak. Hoe kan dat dan?

Jemmie is het geen cydia app die dat regelt? De tekst is namelijk Engels op je nl iPhone?

jemmie 24-11-10 18:03

Niet de enige, Timmeh heeft dit ook :)

De uitleg is Engels de benamingen erboven niet. Zal eens bij mijn goede vriend, Google, navragen.

Timmeh_ 24-11-10 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemmie (Bericht 604855)
Niet de enige, Timmeh heeft dit ook :)

De uitleg is Engels de benamingen erboven niet. Zal eens bij mijn goede vriend, Google, navragen.

Sorry, ik had je info niet bekeken.. Deze functie is nieuw in iOS 4.2 ;)

jemmie 24-11-10 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 604866)
Sorry, ik had je info niet bekeken.. Deze functie is nieuw in iOS 4.2 ;)

Nog vreemder ik heb ios 4.1

Edit:
Het lijkt inderdaad een functie van 4.2 te zijn:

http://gumballtech.com/2010/11/03/ios-4-2-new-features/

Vreemd het staat me niet bij dat ik een cydia app heb die dit verzogt, en ook als ik mijn lijst met geinstalleerde cydia apps langs loop vind ik niet echt iets wat dit zou kunnen activeren.

Sorry all, toch even wachten op de unthetered jb voor 4.2

Mohawk Mandjong 24-11-10 20:57

Dat is balen zeg. Ik was juist zo blij dat 4.2 niet de moeite waard was om naar te updaten (air print/play, who needs it), maar dit wil ik toch wel graag hebben :(.

Off-topic
Nog even een vraag offtopic:

Wat is Untheterd Jailbreak? Betekent dat je je iphone op afstand dus zonder tussenkomst van een pc kan jailbreaken ala jailbreakme.com? Ze zeiden dat de JB voor 4.1 ook untheterd was maar ik heb limerain toch echt via mijn pc gedaan? Dan is het toch theterd?

Ik heb namelijk onwijs veel apps op mijn telefoon en instellingen en ik lees overal dat ik die kwijt raak als ik update? Is dat ook zo? Dat was voor mij dagen werk


jemmie 24-11-10 21:18

Off-topic
Thetered betekend dat elke keer je de telefoon opnieuw opstart deze opnieuw aan de computer moet hangen om hem 'opnieuw' te jailbreaken en zonder extra apps zelf normaal te kunnen gebruiken.

Als je een unthetered jailbreak gebruik zal je de eerste keer wel gebruik moeten maken van een computer om te jailbreaken, maar daarna hoef je wanneer je de iPhone herstart deze niet opnieuw te jailbreaken.

De apps uit de app store worden gesynced met iTunes, dus dat mag geen probleem zijn om terug te zetten, na een herstel van de reserve kopie zullen ook de instellingen terug zijn.

De apps uit cydia zul je op een andere manier moeten restoren. Je kunt hier bv aptbackup voor gebruiken, deze maakt een lijst van alle cydia apps en wanneer je vervolgens een reserve kopie maak zal deze lijst naar iTunes gesynced worden.
Wanneer je na een update opnieuw jailbreaked en vervolgens de reserve kopie terug zet zal je eerst de app aptbackup moeten terug zetten en wanneer hier in restore kies zullen alle cydia apps worden geinstalleerd.



Gaan we nu weer ontopic :) gr. King1987

Mohawk Mandjong 24-11-10 21:40

Bedankt Jemmie! Dat is super duidelijk. Ik ga gelijk achter aptbackup aan. Nog 1 klein vraagje, je kunt dus gewoon je iphone herstellen/restoren via Itunes als je er net de nieuwste firmware op hebt gezet? Dat wist ik niet. Ik dacht dat hij dan ook gelijk de oude firmware restored (waar hij dus een backup van gemaakt heeft) maar ik begrijp hieruit dat dat dus niet zo is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.