iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   VOIP op iPhone? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/786-voip-op-iphone.html)

maxschoenmakers 10-10-07 21:41

VOIP op iPhone?
 
Weet er iemand een app. voor de Iphone voor te voipen? Zal wel mooi zijn als dat kan met een onbeperkt abonement van Vodafone of andere telecom aanbieders, en nog mooier via gprs en niet via wi-fi?

Wie weet er meer van


Groeten Marcel

Lucas 10-10-07 21:47

http://www.iphoneclub.nl/2138/im-sky...en-ipod-touch/

Dit is misschien iets?

cavok 28-11-07 10:27

Marcel, heb je er al ervaringen mee?
Ik zou ook graag skype willen gebruiken op de iphone.
Iemand anders misschien alternatieven?

groet Marc

cranium 28-11-07 11:17

Aangezien de iPhone een native SIP stack heeft zou ik liever wachten totdat de eerste SIP client (softphone) beschikbaar komt. In mijn ogen is dit de killer-app voor de iPhone. Waarschijnlijk zal deze na het beschikbaar komen van de iPhone SDK op de markt komen

stephenvis 06-12-07 20:30

ik heb deze gevonden mischien kan iemand hem even testen? IM+ for Skype, iPhone/iPod Touch version

kingster 06-12-07 21:44

Dit is niet echt een native Voip applicatie. Deze service is gebaseerd op het call-back principe: je voert 2 telefoonnummers in waarvan de ene het nummer is wat je wilt bellen en het andere je mobiele iphone nummer. Je wordt dan teruggebeld en wanneer je je telefoon opneemt gaat op het andere nummer de telefoon over. In principe werkt dit bij vaste lijnen prima en goedkoop. Het nadeel bij mobiele nummers (die gebruik je tenslotte om teruggebeld te worden) is dat de kosten nog erg hoog zijn. M.a.w. : Het kan zomaar zijn dat je duurder uit bent binnen nederland dan wanneer je je gewone beltegoed gebruikt. Ook in het buitenland is het niet zo interressant. Je wordt tenslotte gewoon op je nederlandse mobiele nummer terug gebeld. De internationale roamingkosten van de grens tot aan de plaats waar je je bevindt blijven dus gewoon van toepassing en kunnen flink in de papieren lopen. Het enige voordeel wat je zou kunnen hebben is je gesprek laten plaatsvinden tussen 2 landlijnen. M.a.w. : Je zoekt een vaste telefoon op in het buitenland, je vult dit nummer als terugbel nummer in en je vult het nummer in nederland (vaste lijn) in om te bellen. Zo ben je kostentechnisch inderdaad voordelig uit... maar functioneel is anders.

Iphone_belgium 15-01-09 18:08

Voip / iphone
 
Dag iedereen,

Ik vroeg me af of jullie toevallig geen voip programma kennen die gratis is en rechtstreeks contact maakt met de SIP provider geen Fring.

Daarnaast het sturen van een sms via Voipbuster is er daar al een programma voor gemaakt ? lijkt me nogthans niet zo moeilijk :rolleyes:
Eventueel iets veranderen in bitesms via Iphonebrowser ?

Ik hoor het graag,

Iphone_Belgium

kevinevo7 15-01-09 18:30

Siphone is gratis te installeren via Cydia.
Zelf gebruik ik iTalk, hier kan je meerdere account configureren. Deze app is betalend.

Mvg,

Kevin

Iphone_belgium 16-01-09 01:21

Ja bedankt alvast !

Iemand oplossing voor sms via eigen SIP provider ?

stylomusti 16-01-09 06:34

Siphone
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinevo7 (Bericht 244417)
Siphone is gratis te installeren via Cydia.
Zelf gebruik ik iTalk, hier kan je meerdere account configureren. Deze app is betalend.

Mvg,

Kevin

heb net siphone gedownload rest snap ik niet hoe het werkt kan je het aub vertellen stap voor stap

alvast bedankt kevin

kevinevo7 18-01-09 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stylomusti (Bericht 244631)
heb net siphone gedownload rest snap ik niet hoe het werkt kan je het aub vertellen stap voor stap

Via homescreen - instellingen - siphone krijg je onderstaand scherm.
Vul hier je account gegevens in van bv. voipbuster.




http://siphon.googlecode.com/svn/ima...ngs_Siphon.JPG

Daarna de app opstarten, rechtsboven zie je dan of je bent aangemeld.

Iphone_belgium 18-01-09 03:26

Italk effe geprobeerd maar er zit zoveel echo op :confused: zou dit door het programma komen of eerder door Voipbuster ?
Aja ik probeerde via mijn eigen FON router.

Iphone_belgium 06-02-09 20:15

Hey ,

Iemand die me een oudere versie van Italk kan bezorgen ?

Liefst via Cydia

AHMETCAR 09-05-10 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium (Bericht 244403)
Dag iedereen,

Ik vroeg me af of jullie toevallig geen voip programma kennen die gratis is en rechtstreeks contact maakt met de SIP provider geen Fring.

Daarnaast het sturen van een sms via Voipbuster is er daar al een programma voor gemaakt ? lijkt me nogthans niet zo moeilijk :rolleyes:
Eventueel iets veranderen in bitesms via Iphonebrowser ?

Ik hoor het graag,

Iphone_Belgium

JSMS om sms jes te stuuren
mobilevoip xsphone, ktsip om te bellen deze programas kun je insalieren op je iphone via App store op je iphone

xsphone werkt aleen via Wi-Fi
Mobilevoip werkt via Wi-Fi en ook asl je internet hebt op je mobiel kun je overal bellen via voip gr Ahmet Den haag

ja , deze programas werken via Wi-Fi en internet op je mobiel
Mobilevoip en ktsip

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxschoenmakers (Bericht 5975)
Weet er iemand een app. voor de Iphone voor te voipen? Zal wel mooi zijn als dat kan met een onbeperkt abonement van Vodafone of andere telecom aanbieders, en nog mooier via gprs en niet via wi-fi?

Wie weet er meer van


Groeten Marcel

ja , deze programas werken via Wi-Fi en internet op je mobiel
Mobilevoip en ktsip
met deze programas kun je bellen via voip

Timmeh_ 09-05-10 23:04

// Discussies samengevoegd.

AHMETCAR 10-05-10 18:30

ja met jellysms programa kun je sms jes stuuren via voip deze kun je instalierei
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone_belgium (Bericht 244616)
Ja bedankt alvast !

Iemand oplossing voor sms via eigen SIP provider ?



Ja Jellysms is een programa om sms jes te kunnen stuuren via voip

Boes40 10-05-10 19:30

Eir text pro kan dit ook, voordeel t.o.v. jelly sms dat hij meerdere smsjes tegelijk kan versturen (achter elkaar)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.