//

Phone bijbel NSV

Phone bijbel NSV discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb ook maar even een berichtje bij Olivetree achtergelaten. Wel jammer dat het er nog niet is....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-07-08, 11:59
caatje's schermafbeelding
caatje caatje is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 51
Standaard

Ik heb ook maar even een berichtje bij Olivetree achtergelaten. Wel jammer dat het er nog niet is.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 30-07-08, 11:53
xanderrijken's schermafbeelding
xanderrijken xanderrijken is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 40
Standaard

Voor een goede KJV is nu een applicatie beschikbaar genaamd mantis Bible Study in de app store. op het eerste gezicht een prima native iphone tool.
Helaas geen nl vertaling beschikbaar, maar dat is bij de meeste app store app nog het geval.
  #43  
Oud 12-08-08, 19:48
Sethie Sethie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Bedankt voor het werk, maar in de txt bestanden staat inderdaad van elk bijbelboek enkel het eerste hoofdstuk...
  #44  
Oud 12-08-08, 22:25
Looki Looki is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Looki
Standaard

Ik heb een heleboel werk voor de boeg. ik heb bijna alle Nederlandse vertalingen van de bijbel, liederen, psalmen, 41 en 90 gezangen, opwekking in een doc formaatje die gebruikt wordt voor de presentaties in onze kerk. Ik moet alleen alles nog goed indelen in mappen en hoofdstukken.
Weten jullie wat een goede reader is die hiermee overweg kan? ik zou namelijk niet willen dat ik aan het einde van een hoofdstuk het volgende hoofdstuk moet gaan aanklikken.

Wat ik verder zoek is iets met de auto scroll functie en note functie. Olivetree heeft de perfecte applicatie voor de MSmobile, maar de iphone.app is nog niet compleet. en mij gekochte ebooks werken niet meer volgens de olivetree site .. alle bijbels dus.

Ik hoor wel wat jullie gebruiken, en zal volgende week ergens kijken of ik alle boeken netjes kan posten en kijken voor een legale oplossing.
  #45  
Oud 18-08-08, 20:37
skylla skylla is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Zojuist gemaild naar LifeChurch met de vraag wanneer de statenvertaling in hun programma komt.

Zie hier het antwoord:

[FONT=&quot]We are working on adding Dutch. Thanks Pieter.

Sam


On 8/18/08 1:19 PM, "Wufoo" <no-reply@wufoo.com> wrote:[/FONT]
[FONT=&quot]Name * Pieter
Email *
Country * Netherlands
Primary Language * Dutch
Device * iPhone 3G
Description * Hello,

Is it also possible to add the Dutch Statenvertaling DSV to your program?
It is a free translation.

Kind regards,
[/FONT]
[FONT=&quot]

Sam Soffes
LifeChurch.tv [/FONT]

-----

Dus ziet er goed uit. Ik zou niet te veel energie steken in zelf van alles ontwikkelen, omdat het een kwestie van tijd is voordat er goede programma's komen.

Misschien een idee om ook te mailen naar verschillende website's, Lifechurch of Olive Tree. Dan schuiven ze misschien de NL vertalingen naar voren.

Groetjes en we wachten even af.

Pieter
  #46  
Oud 19-08-08, 23:00
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Vanavond dacht ik de e-mail te krijgen waar ik op zat te wachten, maar helaas betreft het alleen de Engelse versie zo te zien.

http://www.olivetree.com/iphone/?utm...hone%20webpage

Laatst gewijzigd door Macbookto; 19-08-08 om 23:04.
  #47  
Oud 05-09-08, 14:13
skylla skylla is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Zie hier de eerst NL vertaling.

Nu nog online, maar zeer binnenkort offline, zoals ze schreven.

YouVersion Blog Archive iPhone Bible App v1.2 is LIVE NOW!

Succes,

Groet, Pieter
  #48  
Oud 05-09-08, 16:54
Looki Looki is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Looki
Standaard

Ik heb bijna alles al ingedeeld, dan hoef je iig niet te w88. Ook psalmen ed wil ik er namelijk ophebben. Dan kan de gereformeerde boekenkast thuisblijven
  #49  
Oud 05-09-08, 18:26
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Kan het dat de Apple store eruit ligt? Dat kreeg ik als melding. Ik wacht met smart op de Staten Vertaling en de KJV (oude versie) en bijv. de NBV.
Mijn iPaq gaat kuren vertonen en is aan vervanging toe. Als deze programma's er komen hoop ik de iPhone aan te gaan schaffen.
  #50  
Oud 06-09-08, 21:40
flunk flunk is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 20
Standaard

Je kan de Bijbel - of delen ervan - natuurlijk ook in PDF formaat zoals ze al in omloop zijn gebruiken op je iPhone.
O.a. de Statenvertaling is in PDF beschikbaar op de Multimedia Bijbel CD Rom.
Zelf heb ik nog een - nu illegale - versie van de Nieuwe Wereld Vertaling in PDF.

Een goede manier om ze dan te lezen is de App "Files" die in de appstore staat. Je kan er PDF en Office files mee lezen, vooral de Landscape mode is prima leesbaar.
Het overzetten vanaf de PC of Mac gaat makkelijk zonder kabel omdat Files een soort FTP server techniek gebruikt.
  #51  
Oud 06-09-08, 21:55
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Zit er dan ook een zoekfunctie in de Applicatie 'Files'?
  #52  
Oud 06-09-08, 22:01
flunk flunk is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 20
Standaard

nee dat helaas niet. Je kan een document gewoon van boven naar onder lezen. Ook kan je niet naar een specifieke pagina gaan alleen van boven naar onder scrollen. Wel kan je naar het eind van het document of helemaal naar het begin.

Is lastig en een beetje behelpen misschien als je een echte bijbel- of verszoeker bent, maar als je per Bijbelboek 1 PDF bestand hebt om gewoon onderweg van voor naar achter te lezen is het best handig.
Daarom heb ik mijn PDFs zo gemaakt dat er helemaal geen versnummers en zo meer in staan. Lees je het gewoon als en per boek.
  #53  
Oud 06-09-08, 22:21
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Nu heb ik Biblereader en lees altijd in twee vensters. Bovenin de SV en onderin de NBV. Soms pak ik in een derde venster nog de kanttekeningen. Ook houd ik erg van de KJV. Die leest makkelijk en is minder ouderwets van taal. Als er 'put' staan lees ik voor me zelf: zat of zaten. In de SV staat dan bijv, 'nedergezeten'. Het is daarnaast ook een betrouwbare vertaling.
Er is dus wel een moderne KJV uit, maar die oude nog niet.
Ik heb me aangemeld op het forum van Olivetree.com.

http://www.olivetree.com/help/forum/...b4eedece70bb01

Daar worden al verschillende vragen gesteld. Ik zag dat er ook Duitse bijbels uit gaan komen en ook de KJV. Als ik mijn inloggegevens gekregen heb, ga ik het ook nog maar een keer vragen. De boel daar maar warm houden.

Laatst gewijzigd door Macbookto; 06-09-08 om 22:45.
  #54  
Oud 06-09-08, 22:46
flunk flunk is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 20
Standaard

dergelijke Bijbelstudiesoftware lijkt me op de iPhone (nog) niet mogelijk. Maar wie weet komt zoiets ooit wel.
Of je moet de kanttekeningen ook in het PDF bestand hebben op de bladzijde zelf zoals bij de GBS uitgaven met kanttekeningen. Maar die heb ik nog niet in PDF formaat gevonden.
Je kan namelijk wel goed inzoomen met Files.
  #55  
Oud 06-09-08, 23:04
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Op dat forum kun je dus je vragen stellen. Best handig. Heb je ervaring met Biblereader? Dat was enorm handig. Er zit een soort Trommius op. Je zoekt naar een bepaald woord of tekst en je hebt het zo gevonden. Ik heb er al veel gemak van gehad. De papieren Trommius komt bijna niet meer uit de kast.
Ik heb dus nog geen iPhone, maar dat ik de Bijbel er op kan lezen is een voorwaarde voor mij. Eerder wil ik hem niet kopen. ik behelp me nu met een wat kapotte iPaq. Hij valt regelmatig zomaar uit. Alleen aan de oplader - dus bij navigeren in de auto - doet hij het nog prima.
  #56  
Oud 06-09-08, 23:38
flunk flunk is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Dordrecht
Berichten: 20
Standaard

geen ervaring mee maar zeker warm houden daar bij olivetree. Hopelijk komen er ook grondtaalversies want daar moet ik nu nog voor naar de pc.
Er is wel een joods gebedenboek in de appstore te vinden met alle hebreeuwse psalmen. Moet dus ook mogelijk zijn. Tehillim heet de app. Ook de koran staat in de appstore met als leuke bijkomstigheid dat je alle recitaties als audiobestand kunt downloaden.
  #57  
Oud 08-04-09, 18:45
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Heeft er al iemand ondertussen ervaring met de Bijbel op de iPhone?
Ik heb gelezen dat BibleReader er al is en dat er al Bijbelvertalingen zijn zoals de (N)KJV en de NBV. Er wordt ook over een Dutch bible gesproken. Dat is toch niet de SV?
  #58  
Oud 09-04-09, 10:20
hanzana's schermafbeelding
hanzana hanzana is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Boxtel
Berichten: 46
Stuur een bericht via MSN naar hanzana
Standaard

De app Bijbel van LifeChurch.tv is erg mooi en bevat vele vertalingen, waaronder de NSV.
Deze vertalinging kun je downloaden binnen de app.

Veelzijdig, erg mooi, kan veel en is gratis
  #59  
Oud 23-09-10, 00:10
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Sinds een week heb ik de iPhone. Bij olivetree heb ik de SV en de KJV weer gedownload. Ik had ook de NBV. Die heb ik ook gekregen voor de iPhone, omdat ik die eerder al gekocht had voor de iPaq. Goede service.
Ik moet nog wel wennen aan het feit dat je scherm scrollt. Bij de iPaq tikte je op je scherm en ging je hele scherm weg. Je begon dan bovenaan met lezen. Nu raak je de tekst wel eens kwijt. Misschien is het ergens in te stellen?
  #60  
Oud 24-09-10, 19:44
Looki Looki is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Looki
Standaard

had ik dat geweten.. ik heb deze ook voor de Ipaq. is even informeren..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
itunes ziet phone wel maar phone geeft wit appeltje kevinkoene iTunes 13 25-05-11 14:02
YouVersion Bijbel kakkert iPhone Apps 2 12-05-11 13:04
Mijn i phone 3 is gecrased toen ik alles over wilde zetten op mn i phone 4 en nu CrazyMike iPhone algemeen 1 19-03-11 15:38
i-phone 4 kopen in UK en je al bestaande i-phone t-mobile abonnement gebruiken? seevinck Koopinformatie Nederland 5 21-07-10 11:18
Bijbel softare voor de iPhone. bruut Jailbreak apps en thema's 4 20-02-08 16:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:34.