iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Phone bijbel NSV (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/8183-phone-bijbel-nsv.html)

hanzana 26-02-08 01:09

Phone bijbel NSV
 
Voor diegene die interesse hebben...

Ik heb de iPhone Bijbel (nederlandse staten vertaling) als e-book gereed gemaakt.
Gooi deze in:
/var/root/Media/EBooks/ en enjoy

Ingedeeld in OT en NT en onderverdeeld in boeken.

Ik hoor wel waar ik hem kan plaatsen

hanzana

Grample 26-02-08 01:13

Hoe groot is het ? Toevoegen als bijlage of een host zoals RapidShare (kan ik je wel mee helpen) gebruiken wellicht een optie ?

MacFoxx 26-02-08 08:55

Interesse is er altijd :). Stuur een pm naar de moderator als je hulp nodig heb om ebook ergens te hosten (oid)

hanzana 26-02-08 10:05

444Kb neemt het op je iPhone in beslag. Ingepakt 156Kb.
Ik heb alleen geen idee hoe het met rechten ed zit. Mag dit zomaar gepubliceerd worden?

Waarnaar mag ik het ge-zipte bestandje mailen?

SPQR 27-02-08 06:13

Leuk dat er zo veel interesse voor is! :)

sjowol 27-02-08 07:37

kan ook in de repo als daar vraag naar is (en de rechtten geen prob zijn) laar maar horen als je dat wilt.

hanzana 27-02-08 09:39

Hier is hij dan voor de liefhebbers.

Plaats hem maar ergens.

iCulture 27-02-08 16:19

Het ligt eraan welke versie je hebt gebruikt. Op sommige versies ligt nog wel degelijk copyright, maar anderen zijn vrijgegeven voor Public Domain. Op deze website vind je een vrij duidelijk overzicht: Informatie - BIBLIJA.net/BijbelOnline - Nederlands Bijbelgenootschap en hier meer info over wat je mag citeren uit de copyrightversies: Richtlijnen - BIBLIJA.net/BijbelOnline - Nederlands Bijbelgenootschap.

hanzana 27-02-08 17:48

SV (statenvertaling) is public domein. Plaatsen dus die hap.

Maar in de bijtekst staat:

1750 Dutch Staten Vertaling

The Bible text designated SV is from the 1750 Dutch Staten Vertaling Bible.

Strong's Numbers from Englishman's Greek and Hebrew Concordances plus Verb Parsings.

Differences in verse numbers between the KJV and SV are shown with the original SV verse numbers surrounded by "( )".

Statenvertaling ("Jongbloed") Editie 7. Geef deze Statenvertaling door aan 5 mensen in uw omgeving om bij te dragen aan een wijde verspreiding van het evangelie.

Copyright (c) 1997 Stichting Publishare Nederland. Gebruik van data met andere programma's of in druk zonder schriftelijke toestemming niet toegestaan.

hanzana 27-02-08 17:50

Sorry jongens. Ik heb hem er weer afgahaald.

Ik ga eerst informeren

Fresh 27-02-08 17:58

Volgens mij heeft niemand copyright op de Bijbel. Afgeleide werken zoals een vertaling zijn onderhevig aan dezelfde rechten als het origineel. Ik denk dat er geen probleem is met publiceren op welke manier dan ook.

Stino 27-02-08 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 72142)
kan ook in de repo als daar vraag naar is (en de rechtten geen prob zijn) laar maar horen als je dat wilt.

Off-topic

kan je de 113 repo van ifoneguide (met name NL Nummerherkenning) toegangkelijk maken voor 114 ? ik wil graag testen of dit werkt op 114 ;) (normaalgezien wel :p)



iCulture 27-02-08 19:05

Voor diegenen die goed Duits kunnen lezen (Fresh ;) ) is hier een uitleg waarom er toch copyright op bepaalde edities van de bijbel zit: Biblisches Forum » Blog Archiv » Die Bibel und das Copyright.

Je moet ook eens deze informatie op Statenvertaling.net doorlezen: mij lijkt dat op de originele Statenvertaling en de gemoderniseerde versie uit 1762 geen copyright meer rust. Maar er zit nog wel copyright op de Nieuwe Vertaling uit 1951-1952, de Nieuwe Bijbelvertaling uit 2004 en talloze andere recente herwerkingen.

Die Jongbloed-editie maakt het lastig: voor het eerst gepubliceerd in 1888 (dus die zou inmiddels zonder copyright kunnen zijn). Maar omdat je de 7e editie hebt gebruikt, zou het daarbij om een redelijk recente editie kunnen gaan, waarvan het copyright bij de uitgeverij ligt. Wat het ook lastig maakt, is dat je een versie met extra toegevoegde informatie hebt gebruikt (nl. de aanduiding van verschillen met KJV and SV). Dat zou ook een aanvulling/uitbreiding kunnen zijn waarop copyright berust. Is er een juridisch deskundige in ons midden die er meer van weet?

sjowol 27-02-08 19:24

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stino (Bericht 72557)
kan je de 113 repo van ifoneguide (met name NL Nummerherkenning) toegangkelijk maken voor 114 ? ik wil graag testen of dit werkt op 114 ;) (normaalgezien wel :p)

ik doe hopelijk van het weekend een 114 poort als je tot dan kan wachtten..


sjowol 27-02-08 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 72584)
Voor diegenen die goed Duits kunnen lezen (Fresh ;) ) is hier een uitleg waarom er toch copyright op de Bijbel zit: Biblisches Forum » Blog Archiv » Die Bibel und das Copyright.

ok dus nog maar ff niet in de repo...

Stino 27-02-08 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 72597)

Off-topic
ik doe hopelijk van het weekend een 114 poort als je tot dan kan wachtten..


Off-topic

ik heb er geen nood aan hoor
al m'n contacts zijn met +32 ;) maar tis gwn om te testen of het dus nog werkt ;)


pauljas 27-02-08 19:38

triest.. need i say more

vliespinda 28-03-08 15:44

Hanzana weet je al iets meer over de iphone bijbel nl? zou hem graag willen hebben op mijn iphone.heb nu alleen de eng versie.here ya soon

Macbookto 29-03-08 20:17

Ik ben speciaal lid van dit forum geworden omdat ik via Google hier terecht kwam. Nu gebruik ik een iPaq en heb ik daar de Bijbel opstaan. De KJV en de Statenvertaling kun/kon je gratis downloaden via olivetree.com. De NBV en de kanttekeningen heb ik daar gekocht. Ik weet niet of je daar iets te weten kunt komen. Maar omdat het daar ook gratis is, denk ik dat er geen rechten meer opzitten. Ik heb wel eens geinformeerd omdat ik ook de psalmen heb gekocht daar. Ik miste de enige gezangen. Men vertelde mij toen dat daar rechten op zaten.
Ik heb nog geen iPhone, maar zodra hij in Nederland is, wil ik hem graag aanschaffen, maar een voorwaarde voor mij is dat ik de Bijbel er op kan zetten.
Dus ik steun het initiatief van Hanzana van harte

hanzana 30-03-08 19:59

Listas,

Op dit moment is iemand de foutjes uit de versie aan het halen die ik in eerste instatie had ge-post. Er zaten ook nog wat tekortkomingen in. Zodra ik alles weer binnen heb zal ik iFoneguide.nl vragen om het hele verhaal op hun repo te zetten.

Alle priveberichters dus nog even geduld.

Hanzana
(Combinantie tussen Hans en Manzana (spaans voor apple))


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.