//

SMSD op 1.1.4

SMSD op 1.1.4 discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Komt SMSD zelf niet met een versie op installer voor de 1.1.4?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-03-08, 10:35
Armando Armando is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 150
Standaard

Komt SMSD zelf niet met een versie op installer voor de 1.1.4?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-03-08, 19:56
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

@ scp deze naar de iPhone; doe dit voor alle bestanden op de juiste plaats, net zoals ze zijn ingedeeld in de zipfile

Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp. Moet je echt alle mappen stuk voor stuk overzetten (dat zijn er nogal wat in de SMSD.app map) of kun je volstaan met de Library en Applications map op de juiste plaats zetten?
  #23  
Oud 22-03-08, 08:31
thorgal thorgal is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

@ Bjakkers:

correct: enerzijds via SCP de hele map SMSD.app overzetten naar Applications, anderzijds de inhoud van Library\Launchdemons overzetten naar debetreffende map.

Grtz,

Thorgal
__________________
"oh, look, it's alive!!" iPhone US BL 3.9, FW 1.1.4, BB 04.04.05_G, BASE, EDGE, SMSD 0.2.3beta1 (dutch), SwirlyMMS 0.3.5
  #24  
Oud 24-03-08, 09:43
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thorgal Bekijk bericht
@ Bjakkers:

correct: enerzijds via SCP de hele map SMSD.app overzetten naar Applications, anderzijds de inhoud van Library\Launchdemons overzetten naar debetreffende map.

Grtz,

Thorgal
Dat heb ik gedaan en vervolgens in TERM-VT100 het commando # /Applications/SMSD.app/SMDS ingevoerd maar ik krijg vervolgens de foutmelding "zsh: permission denied Applications/SMSD.app/SMSD"
Wat gaat er fout?
  #25  
Oud 24-03-08, 18:38
thorgal thorgal is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjakkers Bekijk bericht
Dat heb ik gedaan en vervolgens in TERM-VT100 het commando # /Applications/SMSD.app/SMDS ingevoerd maar ik krijg vervolgens de foutmelding "zsh: permission denied Applications/SMSD.app/SMSD"
Wat gaat er fout?
Om de SMSD te draaien vanuit Term moet je het bestand kunnen draaien als administrator (die bekom je door de login in Term-vt100 root/alpine). Je krijgt als admin echter enkel toegang tot bestanden waar je rechten toe hebt om die uit te voeren of te bewerken. En daar loopt het wss mis.

Je moet dus voldoende rechten toekennen aan de bestanden.
Zorg ervoor dat bij kopieren van je harde schijf naar de iphone je de rechten (cfr chmod) van de bestanden op "0755" zet. Standaard worden de bestanden van je HD immers met 0644 overgezet.
Als de bestanden al overgezet zijn, kan je die rechten via WinSCP instellen door rechts te klikken op de desbetreffende map 'SMSD.app' of het losse bestand in de map 'LaunchDaemons'. Kies vervolgens 'eigenschappen', dan rechten'...

Good luck!

NB check mn hogere post; heb ze klein beetje aangepast.
  #26  
Oud 24-03-08, 20:10
pck pck is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Top! Werkte al naar behoren, maar kan nu ook preferences opslaan!

Nu nog een manier vinden om een ander lettertype te gebruiken in plaats van dat lelijke 'Times New Roman'.
  #27  
Oud 25-03-08, 12:38
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

@Thorgal

Bedankt, nu werkt het!

Zie wel een rare bug. Een VM-bericht wordt bij binnenkomst wel op (gelockte) phone getoond en er verschijnt ook een rode '1' in het SMSD-icoon maar bij openen wordt de sms niet getoond en ook de rode '1' verdwijnt niet. Heb nog even in de originle app gekeken en daar verschijnt en verdwijnt het VM-bericht wel zoals het hoort.
  #28  
Oud 01-04-08, 23:31
DurdenDesign DurdenDesign is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

ik merk opeens dat smsd automatisch oude smsjes verwijderd, hebben meer mensen hier last van? Ik vind dat toch wel behoorlijk vervelend! Is er een manier om dat aan te passen? Doet de standaard sms app dat ook?
  #29  
Oud 05-04-08, 16:47
pieterdhondt pieterdhondt is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Op welke source kan ik iSMS vinden? Staat niet gewoon onder installer (zelfs niet met de community sources)
  #30  
Oud 06-04-08, 16:14
lyddy29 lyddy29 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard

Eerst de URL toevoegen : installer,sources,edit,add :iphone.nonsoft.com/repo/

Heb hem zo juist geinstalleerd , werkt oke op 1.1.4
  #31  
Oud 11-04-08, 13:03
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Ik was toch niet zo tevreden met SMSd en heb het programma verwijderd door de betreffende bestanden via WinSCP te verwijderen.
Nu komen de SMS-jes nog wel steeds binnen als melding op het springboard en ik kan ze ook lezen in de standaard app MAAR als ik 'sluit' kies er verschijnt geen rode '1' in het icoon als teken dat er een nieuwe sms is binnengekomen. Iemand een oplossing?
  #32  
Oud 11-04-08, 13:08
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjakkers Bekijk bericht
Ik was toch niet zo tevreden met SMSd en heb het programma verwijderd door de betreffende bestanden via WinSCP te verwijderen.
Nu komen de SMS-jes nog wel steeds binnen als melding op het springboard en ik kan ze ook lezen in de standaard app MAAR als ik 'sluit' kies er verschijnt geen rode '1' in het icoon als teken dat er een nieuwe sms is binnengekomen. Iemand een oplossing?
Heb je het bestand "com.amrut.iphone.SMSD.plist" verwijderd uit /Library/Launchdemons en daarna de iPhone uit en aan gezet?

Laatst gewijzigd door ControlSje; 11-04-08 om 13:13.
  #33  
Oud 11-04-08, 13:21
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Ja, zowel uit Library (launcdemon) als uit applications en daarna de telefoon herstart (meerdere malen inmiddels overigens). Het lijkt er op dat nog een deel van het programma aanwezig is
  #34  
Oud 11-04-08, 13:50
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Heb je het bestand "com.amrut.iphone.SMSD.plist" verwijderd uit /Library/Launchdemons en daarna de iPhone uit en aan gezet?
Herstel: dit had ik eerst niet gedaan maar nu wel uit /Library/LaunchDaemons verwijderd (en gecontroleerd of het daadwerkelijk weg is) maar het resultaat blijft hetzelfde: geen rode '1' in het mobilesms icoon.
  #35  
Oud 11-04-08, 14:14
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

En je hebt na het verwijderen van de launchdaemon de iPhone opnieuw opgestart?

EDIT
Ik heb net de originele uninstall bekeken en het enige wat daar verwijderd wordt is:
/Applications/SMSD.app
/Applications/MobileSMS.app/SMSDHelper
/Library/LaunchDaemons/com.amrut.iphone.SMSD.plist

En als je na het verwijderen de iPhone opnieuw opstart zou SMSD voledig verwijderd moeten zijn inclusief de processen die op de achtergrond draaien.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 11-04-08 om 14:24.
  #36  
Oud 11-04-08, 16:34
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Unhappy

[quote=ControlSje;96750]En je hebt na het verwijderen van de launchdaemon de iPhone opnieuw opgestart?
[edit]Ik heb net de originele uninstall bekeken en het enige wat daar verwijderd wordt is:
/Applications/SMSD.app
/Applications/MobileSMS.app/SMSDHelper
/Library/LaunchDaemons/com.amrut.iphone.SMSD.plist

Het bestand /Applications/MobileSMS.app/SMSDHelper bleek er nog in te staan maar ook na het verwijderen van dit bestand krijg ik nog steeds geen rode '1' te zien
  #37  
Oud 11-04-08, 16:40
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Ik zie overigens wel 2 balloon bestanden: Balloon_1.png en Balloon_2.png. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
  #38  
Oud 11-04-08, 16:40
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Voordat je SMSD verwijderd hebt, heb je toen wel in de preferences gezegt dat SMSD niet meer je default SMS programma is? Ik heb het idee dat je iPhone nog "denkt" dat SMSD je default SMS programma is.
Geen enkele optie zou eigenlijk aangevinkt mogen zijn voordat je het programma uninstalled.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 11-04-08 om 16:42.
  #39  
Oud 11-04-08, 16:53
bjakkers bjakkers is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 36
Standaard

Ja, dat heb ik wel gedaan.
Echter, toen ik nog met beide applicaties werkte viel het me op dat SMSd de voorkeuren zelf weer 'uitzette'. Ofwel, welke optie ik ook aanvinkte, hij bleef SMSd als voorkeur aanhouden. Dit zou, nu alles verwijderd is, eigenlijk niet meer kunnen spelen maar daar lijkt het wel een beetje op.
  #40  
Oud 11-04-08, 17:00
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Je kon deze settings niet wijzigen door de applicatie via het springboard op te starten omdat de applicatie ervan uit ging dat je met root rechten was opgestart. Je kon dit alleen maar wijzigen door de applicatie op te starten vanuit een terminal omgeving.

Maar dit betekend dat je de settings niet hebt gewijzigd en dit dus ook niet het probleem kan zijn.

Heb je mischien nog iets anders geinstalleerd dat invoed heeft op SMS. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat Pysl dezelfde klachten kan veroorzaken die jij ook hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMSD update mjay Jailbreak [archief] 39 29-11-08 20:25
SMSD probleem? rbproject Jailbreak apps en thema's 6 09-06-08 08:53
Smsd op 1.1.3 rijswijke Jailbreak apps en thema's 6 01-04-08 18:06
SMSD via Ibrickr?! Jeroenmcrz Archief 5 03-11-07 14:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.