iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   cydia weg na taalpakket weghalen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/87602-cydia-weg-na-taalpakket-weghalen.html)

machoman94 26-03-11 18:37

cydia weg na taalpakket weghalen
 
ik had die nieuwe cydia versie geinstalleerd vandaag en toen was cydia in het nederlands...dat wilde ik weghalen dus heb ik de cydia translations weggehaald, toen ging die een respring doen naar springboard en nu is cydia weg.

Sbsettings werkt nog wel en andere apps die ik via cydia heb geinstalleerd maar het cydia icoon is dus weg..niet via sbsettings terug te krijgen of in de zoekfunctie van me iphone

heb ook nog opnieuw de greenpoision jailbreak gedaan maar cydia komt niet terug

Jitse 26-03-11 18:49

Dat was niet heel slim.
Als je op het punt staat een verandering door te voeren (updaten, verwijderen, installeren), staat er een overzicht met wat je gaat doen als je op confirm klikt. Je hebt blijkbaar niet gezien dat daarbij ook 'Cydia Installer' en 'Essentials' stonden.

Anyway, heb je Loader er nog op staan?
Als dat zo is en je daarmee probeert Cydia opnieuw te installeren, zal hij waarschijnlijk zeggen dat Cydia reeds geïnstalleerd is.

Wat je kunt proberen is:
Als je iFile op je iPhone hebt staan, via dat programma de map Cydia.app verwijderen (die staat in <root>\Applications\) en vervolgens opnieuw installeren met Loader.

Als je OpenSSH hebt geïnstalleerd op je iPhone, kun je via WinSCP hetzelfde doen.

Als je geen van beiden hebt, kun je het altijd nog proberen met DiskAid (DiskAid Transfers Files to iPhone, iPad & iPod touch, USB External Drive).
Als dat ook niet lukt... veel sterkte!

machoman94 26-03-11 19:38

cydia verwijderd
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jitse (Bericht 655861)
Dat was niet heel slim.
Als je op het punt staat een verandering door te voeren (updaten, verwijderen, installeren), staat er een overzicht met wat je gaat doen als je op confirm klikt. Je hebt blijkbaar niet gezien dat daarbij ook 'Cydia Installer' en 'Essentials' stonden.

Anyway, heb je Loader er nog op staan?
Als dat zo is en je daarmee probeert Cydia opnieuw te installeren, zal hij waarschijnlijk zeggen dat Cydia reeds geïnstalleerd is.

Wat je kunt proberen is:
Als je iFile op je iPhone hebt staan, via dat programma de map Cydia.app verwijderen (die staat in <root>\Applications\) en vervolgens opnieuw installeren met Loader.

Als je OpenSSH hebt geïnstalleerd op je iPhone, kun je via WinSCP hetzelfde doen.

Als je geen van beiden hebt, kun je het altijd nog proberen met DiskAid (DiskAid Transfers Files to iPhone, iPad & iPod touch, USB External Drive).
Als dat ook niet lukt... veel sterkte!

ik heb via diskaid : cydia.app verwijderd, maar weet u misschien waar je loader.app ergens kan downloaden om er dan op te droppen? want loader heb ik er niet meer opstaan helaas...

alvast bedankt

corne64 26-03-11 20:53

Ook ik heb dezelfde fout gemaakt. Het updaten ging niet foutloos en ik dacht dan die ik het met het deb bestand via winscp in de map Cydia/AutoInstall maar helaas dat wil niet lukken. OOk ik heb de instaler niet meer op de iphone staan.

Jitse 26-03-11 21:18

@machoman94
Je zei dat je de jailbreak er opnieuw overheen had gegooid. Check even al je beginschermen of je ergens Loader kunt vinden... anders moet je het maar even zeggen.

machoman94 26-03-11 22:13

ya maar met opnieuw eroverheen gooien komt loader er niet bij;s , dan maar 4.2.1 er opnieuw opzetten ;)
bedankt nog

Jitse 26-03-11 22:23

Dat kun je doen, maar ik kan ook wel een loader app voor je regelen. Moet je wel even tot maandag wachten want ik heb hem zelf niet, dan krijg ik hem even van een vriend die hem nog wel heeft.

machoman94 26-03-11 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jitse (Bericht 655951)
Dat kun je doen, maar ik kan ook wel een loader app voor je regelen. Moet je wel even tot maandag wachten want ik heb hem zelf niet, dan krijg ik hem even van een vriend die hem nog wel heeft.

mwa hoeft niet meer:P heb nu 4.2.1 er opnieuw opgegooid en jailbreak en nu krijg ik loader wel, nu verwijder ik loader niet en ik zet loader.app nog extra op me computer
volgende keer let ik beter op met zomaar dingen verwijderen uit cydia, haha:P

koekjedebij 26-03-11 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door machoman94 (Bericht 655953)
mwa hoeft niet meer:P heb nu 4.2.1 er opnieuw opgegooid en jailbreak en nu krijg ik loader wel, nu verwijder ik loader niet en ik zet loader.app nog extra op me computer
volgende keer let ik beter op met zomaar dingen verwijderen uit cydia, haha:P

Wil je die loader.app ergens beschikbaar maken? ik zou er ook graag een kopie van willen hebben.

bvd

machoman94 26-03-11 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 655955)
Wil je die loader.app ergens beschikbaar maken? ik zou er ook graag een kopie van willen hebben.

bvd

jazekers, hier heb ik hem opgezet voor je >> Loader.app.rar - 4shared.com - online file sharing and storage - download

koekjedebij 26-03-11 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door machoman94 (Bericht 655961)

Thanks a lot!

corne64 27-03-11 04:47

Mij is het gelukt met behulp van dit filmpje.

YouTube - How To Fix Cydia Crashing on any Firmware! (Reinstall of Cydia without restoring or rejialbraking)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.