iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Geen SSH na jailbreak, mobile terminal start niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/88322-geen-ssh-na-jailbreak-mobile-terminal-start-niet.html)

B3rt 04-04-11 21:38

Geen SSH na jailbreak, mobile terminal start niet
 
Zo juist mijn iphone4 (met 4.3.1) je jailbreakt, dit ging probleemloos.

Na installeren van openssh en de mobile terminal, en ook nog een extra reboot gegeven kan ik met geen mogelijkheid in loggen via SSH. Zodra ik de mobile terminal start sluit deze direct weer, een herinstallatie van openssl heeft geen effect, ook niet een herinstallatie van de mobile terminal. Ook is de iphone niet extern te benaderen via SSH via bv Wi-Fi.

Dit alles gebeurde ook al bij mijn vorige JB met de vorige versie van IOS, hier had ik ook geen SSH. Toen na veel "gekloot" uiteindelijk werkend gekregen via het wijzigen van systeem bestanden via een aparte tool.

Heb alleen geen idee meer hoe ik dit toen gedaan heb, heb toen ook gegoogled en er kwam toen regelmatig retour dat er een worm in de iphone zou zitten wat de SSH blokkeerde.
Ik heb de JB er na enkele weken ook weer af gehaald omdat de iphone4 gewoon tergend langzaam werd steeds, na een reboot was ie weer snel maar een uur later weer niet vooruit te branden.

Zou dit nu weer het geval zijn, waarom doet die SSH het niet en hoe deze werkend te krijgen?
Waar komt deze worm vandaan, het is letterlijk een schone JB. Direct na de JB openssl erop met de terminal (anders niets) en dan doet ie het al niet.

Wat me ook opvalt is dat ik tevens in cydia diverse bekende tools mis zoals bv sbsettings, bigboss repo is geheel leeg (ook na een reload).

Iemand een oplossing hiervoor? (voornamelijk voor de SSH)

johndoe73 05-04-11 08:11

Als je via ssh contact wilt maken met je iPhone dan heb je OpenSSH nodig. Klinkt alsof je nu alleen OpenSSL hebt wat de library is die SSL encryptiekan uitvoeren, OpenSSH is het SSH proces waar je contact mee wilt maken.

De oorspronkelijke versie van MobileTerminal crasht inderdaad op iOS 4. Ik gebruik MobileTerminal (NEW) en die werkt wel. Staat alleen niet in de standaard cydia repositories. Ik heb daar insanelyi voor toegevoegd

SneakymanNL 05-04-11 14:34

En hij heeft je oude wachtwoord weer teruggezet, dus deze zul je weer moeten gebruiken. SSH werkte bij mij eerst ook niet maar toen ik het oude oorspronkelijke wachtwoord gebruikte wel.

MoRaNi 05-04-11 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johndoe73 (Bericht 660017)
Als je via ssh contact wilt maken met je iPhone dan heb je OpenSSH nodig. Klinkt alsof je nu alleen OpenSSL hebt wat de library is die SSL encryptiekan uitvoeren, OpenSSH is het SSH proces waar je contact mee wilt maken.

De oorspronkelijke versie van MobileTerminal crasht inderdaad op iOS 4. Ik gebruik MobileTerminal (NEW) en die werkt wel. Staat alleen niet in de standaard cydia repositories. Ik heb daar insanelyi voor toegevoegd


Je bent goed bezig !!! Heb gedaan zoals jij omschreef en ben daar zeer blij mee.Het is gelukt en nu werkt mijn terminal weer.Kan ik het ww weer aanpassen.

Thx man!!

Grtz Ton

denbear 09-04-11 00:11

Begrijp ik nu goed dat wanneer ik OpenSSH niet installeer, ik ook mijn wachtwoorden niet hoef te veranderen?

Bomans 09-04-11 00:20

Dat heb je goed begrepen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.