//

Geen SSH na jailbreak, mobile terminal start niet

Geen SSH na jailbreak, mobile terminal start niet discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Zo juist mijn iphone4 (met 4.3.1) je jailbreakt, dit ging probleemloos. Na installeren van openssh en de mobile terminal, en ook nog een extra reboot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-11, 22:38
B3rt B3rt is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 80
Standaard Geen SSH na jailbreak, mobile terminal start niet

Zo juist mijn iphone4 (met 4.3.1) je jailbreakt, dit ging probleemloos.

Na installeren van openssh en de mobile terminal, en ook nog een extra reboot gegeven kan ik met geen mogelijkheid in loggen via SSH. Zodra ik de mobile terminal start sluit deze direct weer, een herinstallatie van openssl heeft geen effect, ook niet een herinstallatie van de mobile terminal. Ook is de iphone niet extern te benaderen via SSH via bv Wi-Fi.

Dit alles gebeurde ook al bij mijn vorige JB met de vorige versie van IOS, hier had ik ook geen SSH. Toen na veel "gekloot" uiteindelijk werkend gekregen via het wijzigen van systeem bestanden via een aparte tool.

Heb alleen geen idee meer hoe ik dit toen gedaan heb, heb toen ook gegoogled en er kwam toen regelmatig retour dat er een worm in de iphone zou zitten wat de SSH blokkeerde.
Ik heb de JB er na enkele weken ook weer af gehaald omdat de iphone4 gewoon tergend langzaam werd steeds, na een reboot was ie weer snel maar een uur later weer niet vooruit te branden.

Zou dit nu weer het geval zijn, waarom doet die SSH het niet en hoe deze werkend te krijgen?
Waar komt deze worm vandaan, het is letterlijk een schone JB. Direct na de JB openssl erop met de terminal (anders niets) en dan doet ie het al niet.

Wat me ook opvalt is dat ik tevens in cydia diverse bekende tools mis zoals bv sbsettings, bigboss repo is geheel leeg (ook na een reload).

Iemand een oplossing hiervoor? (voornamelijk voor de SSH)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-11, 09:11
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard

Als je via ssh contact wilt maken met je iPhone dan heb je OpenSSH nodig. Klinkt alsof je nu alleen OpenSSL hebt wat de library is die SSL encryptiekan uitvoeren, OpenSSH is het SSH proces waar je contact mee wilt maken.

De oorspronkelijke versie van MobileTerminal crasht inderdaad op iOS 4. Ik gebruik MobileTerminal (NEW) en die werkt wel. Staat alleen niet in de standaard cydia repositories. Ik heb daar insanelyi voor toegevoegd
  #3  
Oud 05-04-11, 15:34
SneakymanNL SneakymanNL is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 17
Standaard

En hij heeft je oude wachtwoord weer teruggezet, dus deze zul je weer moeten gebruiken. SSH werkte bij mij eerst ook niet maar toen ik het oude oorspronkelijke wachtwoord gebruikte wel.
  #4  
Oud 05-04-11, 21:35
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johndoe73 Bekijk bericht
Als je via ssh contact wilt maken met je iPhone dan heb je OpenSSH nodig. Klinkt alsof je nu alleen OpenSSL hebt wat de library is die SSL encryptiekan uitvoeren, OpenSSH is het SSH proces waar je contact mee wilt maken.

De oorspronkelijke versie van MobileTerminal crasht inderdaad op iOS 4. Ik gebruik MobileTerminal (NEW) en die werkt wel. Staat alleen niet in de standaard cydia repositories. Ik heb daar insanelyi voor toegevoegd

Je bent goed bezig !!! Heb gedaan zoals jij omschreef en ben daar zeer blij mee.Het is gelukt en nu werkt mijn terminal weer.Kan ik het ww weer aanpassen.

Thx man!!

Grtz Ton
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect
  #5  
Oud 09-04-11, 01:11
denbear denbear is offline
• iOS 14.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 53
Standaard

Begrijp ik nu goed dat wanneer ik OpenSSH niet installeer, ik ook mijn wachtwoorden niet hoef te veranderen?
  #6  
Oud 09-04-11, 01:20
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dat heb je goed begrepen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobile Terminal foutje... Chrisl Jailbreak apps en thema's 19 17-08-10 17:17
Terminal, SSH, BASH dadis1988 Jailbreak apps en thema's 1 05-08-10 20:15
Mac OS X: Help! SSH - Terminal app Charles Nasi Desktop-applicaties 9 07-04-09 21:20
iPod touch: iPod start geen applicaties op na Jailbreak Justinnn Jailbreak 1 28-10-08 01:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.