iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   slecht of niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/90525-slecht-niet.html)

breda076jer 07-05-11 13:00

slecht of niet?
 
is het slecht dat de mediamarkt een gejailbreakte ipod touch laat zien in hun producten?

HB965DF - Media Markt - Ik ben toch niet gek

moet je in zoomen op de ipod touch dan zie je installer,cydia en winterboard.

HB600 - Media Markt - Ik ben toch niet gek

deze precies het zelfde.

JailbreakerPro 07-05-11 13:13

Iemand anders op het forum vondt dit ook al. Aleen dan in de saturn hier de link http://forum.iculture.nl/f47/archief...e4-saturn.html. Vlogens mij mag het wel anders doen ze het niet

mail.eve 07-05-11 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door breda076jer (Bericht 671324)
is het slecht dat de mediamarkt een gejailbreakte ipod touch laat zien in hun producten?

HB965DF - Media Markt - Ik ben toch niet gek

moet je in zoomen op de ipod touch dan zie je installer,cydia en winterboard.

HB600 - Media Markt - Ik ben toch niet gek

deze precies het zelfde.

Wat is er slecht aan! Jailbreak is niet verboden. Bij sommige autodealers zie je toc ook autos staan de gepimpt zijn.

ballegooier 07-05-11 18:59

Het is slecht dat de MM dat doet en wel om de volgende reden: je verkoopt een product en hoe je het product toont, wijkt af van het product zoals dat na activatie thuis uit de verpakking komt.

Stel de consument gaat over tot aankoop en komt er thuis achter dat cydia / installer / aangepast thema / overige jailbreak Apps er niet op staan. Terwijl het getoonde model dit wel heeft. Mits er uitdrukkelijk bijstaat dat het getoonde model voorzien is van een jailbreak en hoe (je) dat moet (doen), is de consument misleid.

Stel je koopt een Windows pc. In de showroom staat er een met office en allerlei extra software. Je koopt op grond van wat je ziet aan en op die pc, en de winkelmeneer pakt er een ingepakt uit magazijn. Thuisgekomen staat office en andere software er niet op. Jij terug naar de winkel. "jaaaaa meneertje, dat wordt niet standaard bijgeleverd. U mag even opnieuw langs de kassa voordat u precies heeft wat deze showroom computer ook heeft".

Stel je moeder voor die met haar iPhone terug gaat en zegt wat ze eraan mist vergeleken met het getoonde exemplaar. Zegt de winkel meneer: "jaaaa dan moet je even jailbreaken. Dat is heeeeeel gemakkelijk......"

mail.eve 07-05-11 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 671403)
Het is slecht dat de MM dat doet en wel om de volgende reden: je verkoopt een product en hoe je het product toont, wijkt af van het product zoals dat na activatie thuis uit de verpakking komt.

Stel de consument gaat over tot aankoop en komt er thuis achter dat cydia / installer / aangepast thema / overige jailbreak Apps er niet op staan. Terwijl het getoonde model dit wel heeft. Mits er uitdrukkelijk bijstaat dat het getoonde model voorzien is van een jailbreak en hoe (je) dat moet (doen), is de consument misleid.

Stel je koopt een Windows pc. In de showroom staat er een met office en allerlei extra software. Je koopt op grond van wat je ziet aan en op die pc, en de winkelmeneer pakt er een ingepakt uit magazijn. Thuisgekomen staat office en andere software er niet op. Jij terug naar de winkel. "jaaaaa meneertje, dat wordt niet standaard bijgeleverd. U mag even opnieuw langs de kassa voordat u precies heeft wat deze showroom computer ook heeft".

Stel je moeder voor die met haar iPhone terug gaat en zegt wat ze eraan mist vergeleken met het getoonde exemplaar. Zegt de winkemeneer

Geheel oneens! Getoonde producten kunnen ten alle tijden afwijken, ook in de autobranche. (ik zit niet in de autobranche) Daar worden de duurste modellen getoond en vervolgens kun je uit diverse typen kiezen. Het gaat en staat bij de uitleg bij verkoop bij dit product. Indien dit niet gebeurd dan gaat jouw stelling wel op. Maar ik vind dat je ten alle tijden mag laten zien wat een apparaat kan en niet kan. Wat als er diverse apps als demo op zijn geïnstalleerd, ga je dan ook terug?

Guest-20180925190238 07-05-11 19:17

Ik vraag mij zo heel voorzichtig af wat Apple Inc. daarvan denkt. Een officiële Apple dealer die iDevices uitstalt, op het web of fysiek, met een jailbreak.

gerben48 07-05-11 22:20

Haha echt een grote fout zeg :P
Is een jailbreak eigenlijk verboden in Nederland?

JailbreakerPro 07-05-11 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gerben48 (Bericht 671475)
Haha echt een grote fout zeg :P
Is een jailbreak eigenlijk verboden in Nederland?

Nee echt niet. Apple probeerdt jailbreaken wel ielegaal te maken

XIII 07-05-11 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 671403)
Het is slecht dat de MM dat doet en wel om de volgende reden: je verkoopt een product en hoe je het product toont, wijkt af van het product zoals dat na activatie thuis uit de verpakking komt.

Stel de consument gaat over tot aankoop en komt er thuis achter dat cydia / installer / aangepast thema / overige jailbreak Apps er niet op staan. Terwijl het getoonde model dit wel heeft. Mits er uitdrukkelijk bijstaat dat het getoonde model voorzien is van een jailbreak en hoe (je) dat moet (doen), is de consument misleid.

Ehm, heb je de advertenties wel bekeken?

Het gaat in beide gevallen om een Home Theatre Set van LG, niet om het iDevice...

ballegooier 07-05-11 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 671484)
Ehm, heb je de advertenties wel bekeken?

Het gaat in beide gevallen om een Home Theatre Set van LG, niet om het iDevice...

Eh.... nee. Ik zit gewoon domweg te reageren op laatste posts..... :D

Edit: even de Startpost gelezen.... Ik vind het afbeelden van een Cydia app op een iPod bij een versterker of iDevice accecoire helemaal niet erg... Solly....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 671408)
Geheel oneens!
...
Maar ik vind dat je ten alle tijden mag laten zien wat een apparaat kan en niet kan. Wat als er diverse apps als demo op zijn geïnstalleerd, ga je dan ook terug?

Dat klopt. Zo zal er bij auto's een foldertje zitten met alle opties en zal de verkoper aanvullend attenderen dat die dikke velgen optioneel zijn, zoals te zien in het foldertje.
Maar doet de MM dat ook? Een consument vraagt in het geval van een auto ook meestal naar bijv. de velgen en de kleur etc. omdat met weet dat dit niet standaard is. Bij een iPhone heb je volgens mij, in deze vergelijking met autohandel, simpelweg keus uit de kleur en het aantal GB's. Dat is wat je kunt of moet weten, en wat er op de folders en prijskaartjes staat.

Verder weet je dat de apps die erop staan, weliswaar ter demo zijn, maar dat jij die apps zelf ook kunt kopen en erop zetten, precies zoals in de handleiding beschreven staat. En daar wringt de schoen: nergens wordt bij het product beschreven hoe je moet jailbreaken. Dat mag je zelf uitzoeken op schimmige websites* en je verwachting dat je zo'n leuk Winterboard thema erop kan zetten via de App Store of het menu 'Instellingen' valt al gauw in duigen: nergens zal de koper kunnen vinden hoe hij 'die leuke app of thema' op zijn iPhone kan krijgen middels het meegeleverde boekje / handleiding.

Mijn punt is dat de koper, in het geval hij er niet op gewezen is dat 'deze iPhone is ge-jailbreaked', hij er vanuit mag gaan dat hij precies hetzelfde kan met zijn iPhone als dat demo model op basis waarvan hij zijn keuze maakte, eerder die middag in de winkel. En dat is wel degelijk misleiding op een bepaalde manier. Want ik ga er echt niet van uit dat aan deze 'mits' voldaan wordt, laat staan bij de MM.:cool:


*grapje natuurlijk ;)

barry123best 08-05-11 16:02

haha, geweldig dit :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.