iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Wekker gebruiken terwijl iPhone uitstaat (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/90887-wekker-gebruiken-terwijl-iphone-uitstaat.html)

iMarvin. 12-05-11 19:40

Wekker gebruiken terwijl iPhone uitstaat
 
Hallo forumbezoekers,

Al sinds een hele tijd zoek ik me helemaal rot naar een manier, om de iPhone als wekker te gebruiken terwijl deze uit staat. Ik vind het onwijs vervelend dat de iPhone 's nachts aan moet blijven, want als je 'm uit zet gaat de wekker dus mooi niet af.

Wat ook een optie zou zijn, is dat de iPhone uit zichzelf bijv. 5 of 10 minuten van te voren aan zou gaan. Ik heb dit een tijd met iScheduler gedaan, alleen deed die het de ene keer wel en de andere keer niet, errug vervelend.

Mocht je wat hebben, hoor ik het graag!

pcmarcel 12-05-11 21:42

Nightstand Central.
Je hebt een gratis en een betaalde versie.

iMarvin. 12-05-11 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarcel (Bericht 673104)
Nightstand Central.
Je hebt een gratis en een betaalde versie.

Thanks, maar helaas doet deze 't ook niet als je iPhone helemaal uitstaat!:(

pcmarcel 13-05-11 01:17

:confused::confused:

Waarom zou je je telefoon helemaal uitzetten dan 's nachts ?
Je kunt hem op flightmode zetten, Wi-Fi uit etc.

XIII 13-05-11 08:13

Flight Mode werkt inderdaad prima. Geen merkbaar energieverlies over een hele nacht, geen straling, geen telefoontjes, maar wel de wekker.

iWiefring 13-05-11 09:37

Er zijn zoiezo maar ERG weinig telefoons die speciaal voor jou zonder dat je zelf een actie uitvoert aangaan om even de wekker af te laten lopen, heel weinig telefoons die dit ondersteunen..

Bomans 13-05-11 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 673174)
Er zijn zoiezo maar ERG weinig telefoons die speciaal voor jou zonder dat je zelf een actie uitvoert aangaan om even de wekker af te laten lopen, heel weinig telefoons die dit ondersteunen..

Mijn nokia, 6 jaar geleden, kon dat in elk geval wel.

Maar ik zet mijn iPhone ook steeds in flightmode.

iWiefring 13-05-11 09:43

Ik heb ook niet gezegd dat er geen waren, heb ooit ook een telefoon die dat deed, maar tegenwoordig zijn er nog maar weinig.

Driesdk 13-05-11 10:05

Mijn oude Sony-Ericsson deed dat ook.
Maar OT: Waarom zou je hem helemaal af willen zetten eigenlijk?
Misschien dat als je de reden zegt, we kunnen meedenken wat andere opties zouden kunnen zijn.
Flight mode en op standby verbruikt zo goed als niets, je hebt geen stralingen, en niemand kan je storen.

Guest-20180925190238 13-05-11 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarvin. (Bericht 673131)
Thanks, maar helaas doet deze 't ook niet als je iPhone helemaal uitstaat!:(

Als de iPhone helemaal uitstaat dan staat hij helemaal uit. De processor werkt niet en er draait uiteraard geen enkel proces. Wie of wat moet dan jouw wekker laten aflopen.

Als je de iPhone weer aanzet zal het wel zijn opgevallen dat hij helemaal opnieuw gaat starten: iOS laden, processen starten, enz...

Bomans 13-05-11 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 673195)
Als de iPhone helemaal uitstaat dan staat hij helemaal uit. De processor werkt niet en er draait uiteraard geen enkel proces. Wie of wat moet dan jouw wekker laten aflopen.

Als je de iPhone weer aanzet zal het wel zijn opgevallen dat hij helemaal opnieuw gaat starten: iOS laden, processen starten, enz...

Volledig akkoord, maar mijn Nokia kon dat dus 6 jaar geleden wel. Dus ...

Technologie hoort er toch op vooruit te gaan, niet?

Guest-20180925190238 13-05-11 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 673201)
Volledig akkoord, maar mijn Nokia kon dat dus 6 jaar geleden wel. Dus ...

Technologie hoort er toch op vooruit te gaan, niet?

Dan stond die Nokia niet uit ! De processor en het wekker proces werkte en stond continue te checken wanneer hij de wekker moest laten aflopen. Dat was dan een soort van slaap of hibernate toestand.

Of, er zat een aparte wekker in die geen gebruik maakte van de processor. Maar ook dan stond die Nokia niet uit. Want ook zo'n ding heeft stroom nodig.

iPetur 14-05-11 00:24

Dan jump ik ook even in je topic. Er is een Cydia-app die ervoor zorgt dat het geluid van je iPhone even aangaat als je wekker (bijna) afgaat. Meestal heb ik het geluid van mijn iPod uit staan, waardoor ik dus niet wakker word als de wekker afgaat. Helaas ben ik de naam ervan kwijt.

Wie weet?

Dejive 14-05-11 20:18

Zou graag tv willen kijken als hij helemaal uit staat... ;)

Guest-20180925190238 14-05-11 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 673559)
Zou graag tv willen kijken als hij helemaal uit staat... ;)

TV kijken op de TV's die uitstaan, wekkers die aflopen op Nokia telefoons die uitstaan, enz....

Ik denk dat alle energieproblemen van deze planeet opgelost zijn. We hebben na 3.000 jaar eindelijk het Perpetuum Mobile ontdekt (en alle wetten van de Thermodynamica overboord gegooid) :D

Vtenvoorde 17-05-11 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 673195)
Als de iPhone helemaal uitstaat dan staat hij helemaal uit. De processor werkt niet en er draait uiteraard geen enkel proces. Wie of wat moet dan jouw wekker laten aflopen.

Als je de iPhone weer aanzet zal het wel zijn opgevallen dat hij helemaal opnieuw gaat starten: iOS laden, processen starten, enz...

Hall de batterij maar uit de oude nokia, dan is ie helemaal uit, ook geen wekker meer hoor.

ballegooier 17-05-11 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 673203)
Dan stond die Nokia niet uit ! De processor en het wekker proces werkte en stond continue te checken wanneer hij de wekker moest laten aflopen. Dat was dan een soort van slaap of hibernate toestand.

Of, er zat een aparte wekker in die geen gebruik maakte van de processor. Maar ook dan stond die Nokia niet uit. Want ook zo'n ding heeft stroom nodig.

Precies, de Nokia stond dan ook in een soort energie zuinige hibernate. De klok tikt immers door en de datum loopt ook door, en dat kost ook stroom, weliswaar weinig, maar toch.
Als je de batterij eruit haalt, is de nokia ook z'n tijd en datum kwijt.
De iPhone staat misschien ook niet helemaal uit, omdat de klok en datum ook door moet lopen. Dus er zal toch wel een bazaal iets (een moederbord processortje ofzo) stroom blijven krijgen. In theorie zou je iPhone dan ook wel een wekker signaal moeten kunnen geven, maar daarvoor moet dan eerst het iOS helemaal opgestart worden...? Of het zou een bazaal apart bliepje moeten zijn, buiten het iOS om geregeld, zoals je laptop die waarschuwt dat de batterij bijna leeg is, terwijl die uit staat of in hibernate stand. Maar dan wordt het verwarrend icm de eigenlijke wekker.app (eigenlijk klok.app)

iWiefring 17-05-11 14:35

Kan ook zijn dat de iPhone gewoon elke keer de tijd van een server afhaalt?

Guest-20180925190238 17-05-11 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 674411)
Kan ook zijn dat de iPhone gewoon elke keer de tijd van een server afhaalt?

Juist, met zoiets basaal als nntp via gsm ;)

iWiefring 17-05-11 14:39

Dus verbruikt hij geen stroom als hij uitstaat! Toch?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.