iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Your Repository (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/9166-your-repository.html)

jeppeb 11-03-08 21:14

Your Repository
 
Er is nu een nieuwe dienst waarmee je nog maar één source in je Installer hoeft te houden!
Dit heeft een aantal grote voordelen:

Je hoeft niet meer door lange lijsten te scrollen op zoek naar dat ene programmatje, Your Repository heeft een handige zoek functie.
Je hoeft niet meer één source toe te voegen omdat je er maar één programmaatje van wil hebben.
Je hebt meer dan 1800 programma's uit ruim 100 sources tot je beschikking.
Het refreshen is in een paar seconden gebeurd.

De dienst is te vinden op Welcome to YOUR repository!
De source die je moet toevoegen na registreren is iphone[punt]acrb.nl/gebruikersnaam
Vragen kun je hier posten of mailen naar iphone@acrb.nl

Jeppe

ArB 11-03-08 21:19

Hoe ga je om met updates van pakketten ?

jeppeb 11-03-08 21:36

@ArB: Heeft Iphoneclub mijn mail niet doorgestuurd?
In ieder geval; ik controleer iedere dag alle repositories op updates, als je een applicatie in je source hebt staan komt deze dus net als normaal bij Updates in Installer te staan als er een update verkrijgbaar is. Er is dus eigenlijk geen verschil of je de applicatie via zijn 'eigen' source in Installer krijgt of via Your Repository.

Jeppe

ArB 11-03-08 21:44

Nee had hem nog niet gesproken inderdaad.
Ok en mag ik dan vragen waarom je het doet ? Want indien dit bekend wordt dan krijg je enorm veel traffic ? En niet iedereen (lees: ifoneguide) vind dit niet leuk, geef je dit dan aan als ik hun repo toevoeg ?

jeppeb 11-03-08 21:50

Volgensmij veroorzaakt dat alleen maar minder traffic.
Normaal als je een source gewoon in je Installer hebt staan refresh je hem gemiddeld ook wel iedere dag, misschien wel vaker. (In ieder geval staat Installer op iedere 12 uur refreshen) En iedereen die Your Repository gebruikt doet dat niet meer. Die gebruiken alleen mijn ene refresh per dag zeg maar.
De repositories worden dus zo'n 300 keer minder vaak opgehaald... Snap je?

Jeppe

ArB 11-03-08 21:59

Ja ik snap denk ik wel wat je bedoeld, maar jouw principe werkt dus als volgt:

eens per dag haal je alle XML files op van alle ingestelde sources ?
die bewaar je op je eigen server
ik stel een eigen repo in en dan maakt het programma een "eigen" customized xml aan voor mij persoonlijk ?
daarna download ik de installatie .zip files weer van de orginele bron ? :)

jeppeb 11-03-08 23:58

Precies, er wordt een source samengesteld uit stukjes van andere sources zeg maar. En die stukjes, inclusief de url van de zip, blijven hetzelfde.

ArB 12-03-08 00:13

Dan heb ik nog 1 vraag, hoe kom ik er dan achter dat er een nieuw programma is? Of kan ik ook een complete repo toevoegen ?

Fresh 12-03-08 00:21

Ligt de site plat?

ControlSje 12-03-08 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 80367)
Ligt de site plat?

Bij mij werkt de site gewoon...

Fresh 12-03-08 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 80381)
Bij mij werkt de site gewoon...

Hier ook. M'n Wi-Fi lag er even uit, daar lag het aan.

ControlSje 12-03-08 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 80382)
Hier ook. M'n Wi-Fi lag er even uit, daar lag het aan.

ah ok...;)

yingie 12-03-08 01:00

OK, ik heb me aangemeld en de source toegevoegd, maar zie niet echt een verandering: nog steeds al die ontelbare sources staan er die je ook via andere 'add-all-sources'-repo's toe kunt voegen... what's the big deal nu eigenlijk? Of werkt dit alleen via de safari-browser?

jeppeb 12-03-08 10:40

@ArB: Daarvoor is de funtie Sort by date, hiermee laat je alle applicaties zien gesorteerd op datum. De nieuwste applicaties komen dus bovenaan te staan.

@yingie: Als je je persoonlijke Your Repository source hebt toegevoegd kun je in principe al je andere sources verwijderen. Immers, de applicaties daarin kun je ook krijgen via Your Repository,
Je kunt dus via de site van Your Repository (Welcome to YOUR repository!) je eigen source samenstellen uit alleen programma's die jij wilt.

Jeppe

jeppeb 15-03-08 00:10

Ik heb vandaag een nieuwe functie toegevoegd:

Stel dat je iPhysics wilt installeren. Je hoeft alleen maar http://iphone.acrb.n1/iphy aan je sources toe te voegen. (de 1 wordt natuurlijk een L) (Je bent natuurlijk te lui om helemaal iphysics te typen :))
Je krijgt dan een aparte categorie met alle applicaties met 'iphy' in de naam.
Dit is dus handig als je gewoon even snel die ene applicatie wilt installeren.

(Ik heb ook de functie toegevoegd om later de instelling dat je al je applicaties in één categorie wilt kunt veranderen)

Kurupt 17-03-08 08:17

Ziet er wel leuk uit. Bedankt iig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.