iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Kilometer registratie? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/9183-kilometer-registratie.html)

pevi 11-03-08 21:43

Kilometer registratie?
 
Bestaat er een applicatie voor het administreren van kilometers?

truckdiver 12-03-08 08:02

weet niet of het hier bij inzit,maar je kan MPG eens proberen.staat in je installer als het goed is

pevi 12-03-08 08:51

... heb ik getest maar is niet echt wat ik zoek!

truckdiver 12-03-08 09:08

iPhoneMiles
My Mile Marker
heb een beetje gezocht maar de meesten zijn in miles natuurlijk
weet niet of je met de linken wat bent of je die nr km kan zetten

pevi 12-03-08 09:34

Thnx, ga het meteen checken...

freelance_focus 28-06-08 19:07

en? is dit wat naar jouw idee?

Breukellen 18-08-08 09:11

Ik heb zojuist IphoneMiles geinstalleerd op mijn Iphone 1.
Het is een web applicatie en in miles maar zeker bruikbaar voor NL kilometer registratie tbv belastingdienst. Ik ga het gewoon een tijdje proberen kijken of het handig is??

Hunter 18-08-08 10:28

Er staat wel een app in de Appstore, Trip Cubby.
Link iTunes
Link maker

Zelf niet getest maar ziet er wel goed uit.
De prijs houdt mij een beetje tegen.

rogwal 18-08-08 11:36

Accufuel in de App Store. Toppertje!

Hunter 18-08-08 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rogwal (Bericht 171246)
Accufuel in de App Store. Toppertje!

Maar niet voor de topicstarter.
Deze app is alleen geschikt voor benzineverbruik en niet voor administratie kilometers.

rogwal 18-08-08 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunter (Bericht 171274)
Maar niet voor de topicstarter.
Deze app is alleen geschikt voor benzineverbruik en niet voor administratie kilometers.

Je hebt gelijk. Ik had de vraag niet goed gelezen.

Breukellen 18-08-08 20:38

Dank je Hunter, ik heb Trip Cubby gelijk geinstalleerd en alle mogelijkheden geprobeerd. Ziet er veel belovend uit. Is geschikt voor Miles en KM.
Het was even zoekn naar de instellingen deze kun je vinden bij Instellingen vanaf het hoofdscherm en dan onder de Ipod instellingen. Alle vegoeding tarieven op 0 zetten, deze heb je immers niet nodig voor een fiscus overzicht. De resultaten kun je naar jezelf maillen als een rapport. Er staan nog maar twee ritten in van mij dus dat rapport ga ik later testen. Is de eerste applicatie die b ehoorlijk geschikt lijkt voor dagelijks gebruik. Is in elk geval leuker dan krabbelen in een te klein agenda'tje.

Ben benieuwd of er meer mensen gaan testen?

Breukellen 18-08-08 20:44

Ik was nog even vergeten waarom IphoneMiles toch maar verwijderd heb van mijn Iphone 1.

Dit is een simpele applicatie die mogelijk had kunnen voldoen, maar er moet altijd een internet verbinding gemaakt worden. Dit zou geen probleem hoeven zijn zelfs met good old E/GPRS echter de website van IphoneMiles is tergend laaaaaaangzaam! Dit werkt voor mij niet op het moment dat je de Km stand wil invoeren en enkele minuten moet wachten op de website. Helaas.

Is wel een goed concept om vanaf elke internet pc je kilometer bij te houden.

kiddokay 18-08-08 23:48

Gebruik Google Docs form functie
 
Hi,

Ik liep er ook tegen aan dat er niet echt een km registratie app is gericht op de Nederlandse situatie. Wat ik heb gedaan is in Google Docs een sheet gemaakt en die als form gepost met een private link. In Safari op de iPhone kan ik nu de gegevens invoeren die netjes in de sheet op Google Docs komen te staan.

Fk

lema 05-10-08 20:10

Ik heb Trip Cubby nu een week in gebruik. Ik vind het prima werken. Via de mail kun je de registratie binnenhalen. In word is dat vrij eenvoudig. Je moet wel iets vervangen, (",") dien je te vervangen door (^t is een tab), daarna kun je alles netjes in kolommen plaatsen voor de het complete overzicht voor de belastingen.

Spasta 10-10-08 00:54

Leuk programmatje :D

lema 10-10-08 09:07

Trip Cubby werkt vrij eenvoudig. Je kunt je gegevens doormailen. Die gegevens kun je in word aanpassen. (",") moet je vervangen door (^t =tab) en dan kun je dit probleemloos in excel invoeren zodat de kolommen ook goed staan. daarna kun je dit bewerken.
Ik heb wel gemerkt dat Quickgold de boel goed kan frustreren voor Trip Cubby. Mocht TB wel opstarten maar halverwege weer terugspringen naar je normale scherm verwijder dan Quickgold.

macfeegle 23-12-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiddokay (Bericht 172006)
Hi,

Ik liep er ook tegen aan dat er niet echt een km registratie app is gericht op de Nederlandse situatie. Wat ik heb gedaan is in Google Docs een sheet gemaakt en die als form gepost met een private link. In Safari op de iPhone kan ik nu de gegevens invoeren die netjes in de sheet op Google Docs komen te staan.

Fk

Zou je die sheet beschikbaar kunnen stellen?

djerooontje 24-12-08 18:57

volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend....

omdat je de applicatie zelf kunt aan of uitzetten wanneer je het wilt...

alleen een "blackbox" is rechtsgeldend voor de belastingdienst...

kiddokay 29-12-08 17:46

@macfreegle: wijst zich eigenlijk vanzelf. Ga naar docs.google.com en maak een nieuwe formulier aan. Speel wat me de verschillende opties en het wijst zich vanzelf. Succes.

Fokke

sverzijl 30-12-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje (Bericht 234479)
volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend....

Je moet voor de belastingdienst een sluitende km-registratie kunnen overhandigen wanneer ze daarom vragen (om bijv in aanmerking te kunnen komen voor geen bijtelling prive gebruik, of voor de 0,19euro/km vergoeding voor zakelijk gebruik prive auto). Hoe je dit doet is verder niet van belang.
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.

djerooontje 30-12-08 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sverzijl (Bericht 236040)
Je moet voor de belastingdienst een sluitende km-registratie kunnen overhandigen wanneer ze daarom vragen (om bijv in aanmerking te kunnen komen voor geen bijtelling prive gebruik, of voor de 0,19euro/km vergoeding voor zakelijk gebruik prive auto). Hoe je dit doet is verder niet van belang.
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.


oftewel je kunt sjoemelen met de kilometers want het apparaat zit niet vast in je auto en je kunt het aan of uit zetten als je dat zou willen...

Een blackbox heeft dat probleem niet.. (dat moet ook geinstalleerd worden door een erkend bedrijf)

sverzijl 31-12-08 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje (Bericht 236239)
oftewel je kunt sjoemelen met de kilometers

Zolang de belastingdienst geen bezwaar heeft zolang je maar een sluitende rittenadministratie kan overhandigen (of je dit nu handmatig op papier bijhoudt of met bijv deze app) zie ik je probleem niet. Zodra bdienst een blackbox/GPS tracker _verplicht_ gaat maken wordt het een ander verhaal. Maar dat zie ik echt niet gebeuren.

Pas overigens wel op met sjoemelen, de bdienst is ook niet gek :

€ 12,6 miljoen naheffingen privégebruik auto van de zaak (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/nieuwsberichten/2008-07-02-01_privegebruikauto.html)

jerry nasa 10-03-09 21:40

er zijn verschillende applicaties in de App store:
sommige alleen voor kilometers (en Miles)
andere ook voor tankbeurten, tolgelden, etc.
odometer
roadtrip
milebug
milog
drivers
tripometer
triplog
carstat
trip cubby

sommigen hebben ook een gratis lite versie met beperkte export mogelijkheden.

sverzijl 11-03-09 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sverzijl (Bericht 236040)
Als Trip Cuby deze administratie gemakkelijker maakt, dan ga ik deze ook zeker gebruiken.

Edit: heb de app aangeschaft (4 euro heb ik er nog wel voor over) en ziet er inderdaad goed/bruikbaar uit op 1e gezicht.

Ik gebruik Trip Cuby nu een paar maanden en het werkt super. Kost me (na initieel wat Frequent trips te hebben ingevoerd) per rit niet meer dan 10 seconden om deze in te voeren. Hij pakt automatisch de laatst bekende km-stand en huidige datum/tijd.
Eind van de maand een export naar jezelf op laten sturen en je kan het zo importeren in excel.

marcelhooft 12-05-09 22:54

detecteren route
 
Ik heb filmpjes/reacties etc. al bekeken, maar detecteert hij ook automatisch de route die je gereden hebt? ( met behulp van GPS) of moet je altijd van en naar invullen? aangezien ik 90% de tijd naar nieuwe adressen rij.

en is het simpel om een route tussen andere routes toe te voegen, veranderd hij dan bij de andere routes ook meteen de begin/eind stand?

Ik hoor het graag.

alvast bedankt.

gr. marcel

rljb1804 08-01-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djerooontje (Bericht 234479)
volgens mij is dit allemaal hier in nederland helaas niet rechtsgeldend....

omdat je de applicatie zelf kunt aan of uitzetten wanneer je het wilt...

alleen een "blackbox" is rechtsgeldend voor de belastingdienst...


Tuurlijk wel! je moet als zakelijk rijder aantonen dat je geen prive kilometers hebt gereden. Dit doe je door een excel sheet met je km standen en adressen aan te leveren aan de belastingdienst, welke dat controleren tegenover je tankbonnen en snelheidsbekeuringen etc. is dit sluitend genoeg, is het akkoord, en zo niet ..... dan niet. maar een blackbox is een simpele tool, waardoor je niet meer iedere keer je gegevens per rit hoeft op te geven. Zeker niet de enige rechstgeldige oplossing voor de belastingdienst. (zo mooi zijn, om ieder zakelijke rijder zo op kosten te jagen .... ;-) )

rljb1804 08-01-10 10:51

ps. Trip Cubby nu 4 maand in gebruik, en ben er ernstig enthousiast over! goeie sync naar excel / word en werkt makkelijk en overzichtelijk.

lema 08-01-10 11:00

Ik gebruik Trip Cubby nu ruim een jaar en het werkt uitermate goed. Ik heb de standaard adressen gewoon er in staan bij purpose, één keer goed invullen met postcode en huisnummer en je scrollt er makkelijk doorheen.
Soms wijzigt de volgorde van de routes, maar dan blijkt dat de einddatum van de trip fout te zijn, deze kun je makkelijk aanpassen in edit module.
Verder prima app.

erikdrees57 15-02-10 18:09

De App die ik gebruik heet VehiCal, en bevalt prima. Je kunt meerdere auto's opgeven en het werkt super simpel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.