iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Email ICloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100637-email-icloud.html)

Tommyyke 12-10-11 21:23

Email ICloud
 
ik krijg geen mails op mijn icloud van men huidige email. Hoe komt het?
Instellingen > Icloud > Account
men huidige apple id account eindigt met hotmail.com
maar dan zie ik de volgende punten:
- Opslagabonnement
- geavanceerd

bij geavanceerd staat er een email met me.com

ik kan die email niet wijzigen, zodus ik krijg geen emails op mijn icloud want men email is hotmail.com vanachter en niet me.com ...
enig idee hoe je dit aanpast???

Tommyyke 12-10-11 23:44

Iemnd? Want het lukt ng steeds niet

reno1 13-10-11 09:45

Ik heb het zelfde probleem. Heb jij het ook met gamecentre en find friends?

besiktas97 13-10-11 10:19

iCloud
 
Bij mij doet ie het :)

Iphone3Gs 13-10-11 10:29

Jouwn id van Itunes is gekoppeld aan een @me.com account. als je naar Icloud.com gaat en daar je id account invoerd moet je een @me.com email adres opgeven, pas op denk goed na welke deze wordt want dit kan maar 1x gemaakt worden, kan niet gewijzigd worden.

Op de Iphone is het heel simpel, je gaat naar instellingen-algemeen dan naar Icloud en onderaan typ je een email adres in (voor @me.com) die je wilt en dan heb je een gekoppelde icloud met je id account. (ook ik heb hotmail)

Edit: vraag: als ik een email wilt verzenden krijg ik het volgende bericht: email versturen mislukt.
De verbinding met de uitgaande server p05-smot.mail.com is mislukt. Extra uitgaande emailservers kunnen worden geconfigureerd in Email, contacten, agenda's in Instellingen
Als ik dan vervolgens mijn wachtwoord opnieuw intik is het even opgelost.

Wat te doen nu om dit niet telkens te moeten doen??

Tommyyke 13-10-11 13:32

Snap het niet werkt nog steeds niet bij me & via https://appleid.apple.com/cgi-bin/We...MyAppleId.woa/ zou het moeten lukken maar doet het niet altijd ...

Bomans 13-10-11 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommyyke (Bericht 713501)
ik krijg geen mails op mijn icloud van men huidige email. Hoe komt het?

Je moet een .me account aanmaken.

iCloud mail werkt enkel met .me account, niet met gelijk welke mail.

-dp- 13-10-11 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 714773)
Edit: vraag: als ik een email wilt verzenden krijg ik het volgende bericht: email versturen mislukt.
De verbinding met de uitgaande server p05-smot.mail.com is mislukt. Extra uitgaande emailservers kunnen worden geconfigureerd in Email, contacten, agenda's in Instellingen
Als ik dan vervolgens mijn wachtwoord opnieuw intik is het even opgelost.

Wat te doen nu om dit niet telkens te moeten doen??

Hey, ik heb hetzelfde probleem. Ik kan wel mails ontvangen op m'n @me account, maar als ik wil versturen krijg ik de melding:
Cannot Send Mail - The connection to the outgoing server "p05-smtp.mail.me.com" failed. Additional Outgoing Mail Servers can be configured in Settings > Mail, Contacts, Calendars.

Als ik dan daar in kijk, staat er de primaire smtp server, maar alles is grijs en kan nix wijzigen. Ik kan wel een alternatieve smtp server toevoegen, maar dat zou niet nodig moeten zijn...

Zodra ik op m'n laptop via icloud.com inlog kan ik wél mails versturen.

Niemand hier een oplossing voor ? Het lijkt me onmogelijk dat er maar 2 mensen zijn die dit hebben...

Iphone3Gs 13-10-11 15:21

@-dp- ik heb even zitten googelen en we zijn echt niet de enige personen, ik las er veel over. Ik hoop wel dat iemand dit snel voor ons kan oplossen we zullen het zien.

besiktas97 13-10-11 16:17

Ik heb eigenlijk niets anders dan jullie gedaan en dat is een iCloud mailadres aanmaken. Ik heb het zelf getest zonder wachtwoorden te wijzigen of andere zaken en ik kan zowel mailen als gemaild worden.

frankatank 13-10-11 16:53

Ik krijg de volgende melding: E-mail ophalen mislukt. De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'iCloud' is onjuist.

Dat kan helemaal niet want ik heb alles goed ingesteld en alles werkte ook, tot een uur geleden... :(

Op mijn pc geeft ie ook aan dat de server niet beschikbaar is. Hopen dan maar dat het snel opgelost is, want zo is mail in ieder geval geen verbetering...

-dp- 13-10-11 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 715220)
@-dp- ik heb even zitten googelen en we zijn echt niet de enige personen, ik las er veel over. Ik hoop wel dat iemand dit snel voor ons kan oplossen we zullen het zien.

Ik heb de oplossing gevonden!! Bij mij werkt het nu eindelijk :)

Dit is wat je doet:

settings > mail, contacts, calenders > icloud > account > advanced > smtp > add server. (er mag in dit scherm geen andere smtp server staan behalve de primary server, die heet "iCloud SMTP Server")

Voeg een nieuwe server toe:
Host Name: smtp.me.com
User Name: jenaam@me.com
Password: wachtwoord

In enkele ogenblikken zegt hij dat het goed is en verdwijnt het scherm. Er lijkt nu helemaal nix veranderd, er komt ook nix extra bij te staan, maar als je nu probeert te mail zul je zien dat hij het doet.

Succes, laat even weten of dit werkt voor je (ik heb namelijk ook nog een allerlaatste mogelijkheid).

Toossie 15-10-11 10:40

Mail versturen werkt niet
 
@-dp- nou vertel mij die andere oplossing maar als je wilt, want ik hou het probleem nog steeds. P05-smtp.mail.me.com error bij verzenden. Als ik een smtp.me.com aanmaak snapt hij mijn gebruikersnaam wachtwoord niet. Wel van mijn oude mobilemeaccount overigens, maar zelfs dan lukt versturen niet. Hoop dat iemand kan helpen.

Tiehuus 15-10-11 17:03

De iCloud server werkt bij mij wel op de iPhone 4 en iPad 2 Wi-Fi+3g. Maar op de iPad 2 Wi-Fi van mijn vriendin niet. De oplossing van -dp- geprobeerd maar deze werkt ook niet.

Toossie 16-10-11 16:49

Nou, het is eindelijk gelukt. In mijn geval moest ik de volgende accountinstellingen gebruiken:

Inkomende mail: p04-imap.mail.me.com met gebruikersnaam alles wat voor @me komt met het bijbehorende wachtwoord. P02 werkte ook overigens.

Uitgaande mail was het probleem: server is smtp.me.com
Gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde als bij de inkomende mail. SSL moet uit staan, identiteitscontrole op wachtwoord met port 587.

Nu werkt alles bij mij. Helaas uitgaand niet met SSL, terwijl ik overal op het internet vond dat dit aan moest staan, maar dan krijg ik het niet aan de praat. Hope this helps for somebody.

Blijft idioot dat het niet gewoon werkt met de iCloud smtp server.

Iphone3Gs 17-10-11 15:38

-dp- bedankt voor de oplossing :D dit werkt bij mij goed.

Metssr 17-10-11 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frankatank (Bericht 715369)
Ik krijg de volgende melding: E-mail ophalen mislukt. De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'iCloud' is onjuist.

Dat kan helemaal niet want ik heb alles goed ingesteld en alles werkte ook, tot een uur geleden... :(

Op mijn pc geeft ie ook aan dat de server niet beschikbaar is. Hopen dan maar dat het snel opgelost is, want zo is mail in ieder geval geen verbetering...


Dit heb ik exact ook zo. Ik heb voor iCloud apart een .me.com e-mailadres aangemaakt en weet 110% zeker welk wachtwoord ik daarvoor heb gebruikt, maar hij blijft zeggen dat het wachtwoord niet klopt.

trouwens heleboel dingen die niet gaan met iCloud. Ik kan momenteel zelfs niet meer via m'n Wi-Fi synchroniseren.....

Notities komen in al m'n mailboxen terecht ipv in het mapje notities,

agenda's synchroniseren niet,


kortom een rommeltje.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 16:51 ----------

Apple is vwb iCloud eigenlijk gewoon een provider, is daar geen helpdesk of zo, met e-mailadres of telefoon, Ik kan het (nog) niet vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 17:27 ----------

ps. Ik stuur elke keer als ik een foutmelding krijg een rapport aan Apple, misschien help het

Sportingannie 19-10-11 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -dp- (Bericht 715383)
Ik heb de oplossing gevonden!! Bij mij werkt het nu eindelijk :)

Dit is wat je doet:

settings > mail, contacts, calenders > icloud > account > advanced > smtp > add server. (er mag in dit scherm geen andere smtp server staan behalve de primary server, die heet "iCloud SMTP Server")

Voeg een nieuwe server toe:
Host Name: smtp.me.com
User Name: jenaam@me.com
Password: wachtwoord

In enkele ogenblikken zegt hij dat het goed is en verdwijnt het scherm. Er lijkt nu helemaal nix veranderd, er komt ook nix extra bij te staan, maar als je nu probeert te mail zul je zien dat hij het doet.

Succes, laat even weten of dit werkt voor je (ik heb namelijk ook nog een allerlaatste mogelijkheid).

Ik heb dit gedaan op mijn iphone.. het enige wat ik zie is dat ik nu wel een mapje met inkomend mail erbij heb gekregen, maar ontvangen van email..ho maar :-( Het versturen van mail berichten lukt wel, net als het syncen van agenda en contacten.Het rare is dat alles in het begin wel werkte maar sinds 2 dagen niet meer.

Ik hoop dat Apple snel met een oplossing komt!

Metssr 19-10-11 11:00

Hmm, bij mij werkte het aanvankelijk ook, maar ik heb nog geen mail kunnen ontvangen en zenden vanaf ijn nieuwe ....@me.com account dat ik speciaal voor iCloud moest aanmaken.
En nu synchroniseert de hele iPhone niet meer, wel de Mac met de Cloud, agenda enzo maar geen mail en geen contacten.
Heb gisteren meer dan een uur zitten chatten met de Apple helpdesk, die heeft het ook naar de backoffice geëscaleerd.

Sportingannie 19-10-11 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Toossie (Bericht 718325)
Nou, het is eindelijk gelukt. In mijn geval moest ik de volgende accountinstellingen gebruiken:

Inkomende mail: p04-imap.mail.me.com met gebruikersnaam alles wat voor @me komt met het bijbehorende wachtwoord. P02 werkte ook overigens.

Uitgaande mail was het probleem: server is smtp.me.com
Gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde als bij de inkomende mail. SSL moet uit staan, identiteitscontrole op wachtwoord met port 587.

Nu werkt alles bij mij. Helaas uitgaand niet met SSL, terwijl ik overal op het internet vond dat dit aan moest staan, maar dan krijg ik het niet aan de praat. Hope this helps for somebody.

Blijft idioot dat het niet gewoon werkt met de iCloud smtp server.

Dit ook al geprobeerd.. werkt helaas ook niet..
Je kan de icloud server niet uitzetten zag ik...

Sportingannie 21-10-11 11:36

Het viel me op dat de email server per me account anders is. Voor mijn ex-mobile me account is de server p99-smtp.mail.me.com en daar krijg ik steeds de melding dat mijn password of gebruikersnaam niet juist is. Voor een nieuw aangemaakt account is de server p06-smtp.mail.me.com en deze werkt wel.

Het nieuwe emailadres gebruiken is voor mij geen optie ivm kwijt raken van gegevens.. noem maar op...
Tevens vind ik het schandalig dat als betalende mobile me klant de service om te huilen is, aangezien ze bij support melden dat alle services online zijn en dat is het zeker niet als ik zo de klachten lees ( en niet alleen hier)

Ik hoop dat Apple snel met een oplossing komt!
De wachttijden bij telefonische support is momenteel meer dan 10 minuten :-(

Sportingannie 21-10-11 23:58

Toch nog Apple support desk gebeld. Na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Hij vertelde mij dat er weinig klachten waren over iCloud. De opties die in dit forum al genoemd zijn gaf hij ook aan, maar dat werkte ook niet. Hij kon mij niet verder helpen en verwees mij naar de mobile me chat support. Eigenlijk hetzelfde verhaal weer, maar hij gaf ook een ander inkomende server op, maar deze kan ik niet aanpassen. Zowel op de Mac als de iPhone & iPad niet. Dus nog geen steek verder gekomen.
Ik vind het nog steeds vreemd dat mail versturen wel gaat, maar ontvangen niet.

11221122 23-10-11 09:28

Deze instellingen gebruikt ik icm outlook, misschien heb je er wat aan:

Inkomende mail: p01-imap.mail.me.com -- Port:993 (Type: SSL)
Uitgaande mail: p01-smtp.mail.me.com -- Port: 587 (Type: TLS)

Aangevinkt: 'Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht' (voor zowel inkomende- als uitgaande mail)

Mvg.

Guest-20180925190238 23-10-11 09:33

En, dat werkt allemaal als je een ISP hebt die smtp relay toestaat.

Heb je een een ISP die dat niet toestaat gaat dat ook niet werken, dan moet je de SMTP-server van de ISP gebruiken.

In Holland laten KPN en UPC geen smtp relay toe (misschien zijn er ook nog anderen). Ziggo laat het dan weer wel toe.

Sportingannie 23-10-11 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 11221122 (Bericht 722715)
Deze instellingen gebruikt ik icm outlook, misschien heb je er wat aan:

Inkomende mail: p01-imap.mail.me.com -- Port:993 (Type: SSL)
Uitgaande mail: p01-smtp.mail.me.com -- Port: 587 (Type: TLS)

Aangevinkt: 'Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht' (voor zowel inkomende- als uitgaande mail)

Mvg.

Dank je wel.. Helaas kan ik de inkomende server niet aanpassen. Ik gebruik het mail programma van OSX Lion.

Zijn er meer mensen die van mobile me zijn overgegaan naar iCloud die problemen hebben. Ik heb een nieuwe account gemaakt en daar gaat alles goed mee.

Sportingannie 25-10-11 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metssr (Bericht 720388)
Hmm, bij mij werkte het aanvankelijk ook, maar ik heb nog geen mail kunnen ontvangen en zenden vanaf ijn nieuwe ....@me.com account dat ik speciaal voor iCloud moest aanmaken.
En nu synchroniseert de hele iPhone niet meer, wel de Mac met de Cloud, agenda enzo maar geen mail en geen contacten.
Heb gisteren meer dan een uur zitten chatten met de Apple helpdesk, die heeft het ook naar de backoffice geëscaleerd.

Mijn probleem is ook naar de backoffice geëscaleerd. Het syncen van contacten & agenda gaat wel goed en verzenden van email lukt ook, maar ontvangen van email gaat niet.
Ik vraag me af of alleen ex-MobileMe gebruikers dit probleem hebben?

marjan3006 25-10-11 15:59

Ik heb dat "probleem" ook. Ben ook een ex mobileMe gebruiker. In begin ging iCloud goed kreeg de mail gewoon binnen. Sinds circa een week moet ik de mail handmatig downloaden. Ik neem toch aan dat dit de bedoeling niet is. Bij MobileMe had ik geen enkel probleem. Op mijn iPad krijg ik alle mail gewoon binnen. Zonder handmatig te moeten downloaden. Heb daar bij de instellingen gekeken maar dit is het zelfde als bij de iPhone. Ga maar eens naar een iCentre misschien dat men daar een oplossing heeft.

Sportingannie 30-10-11 14:29

Hulp van Apple's backoffice gekregen... Het werkt weer, nu nog even afwachten of het blijft werken nadat ik mijn password heb aangepast.
Wie van jullie hebben ook p99 server?

robvdk 30-10-11 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sportingannie (Bericht 727012)
Hulp van Apple's backoffice gekregen... Het werkt weer, nu nog even afwachten of het blijft werken nadat ik mijn password heb aangepast.
Wie van jullie hebben ook p99 server?

en wil je de oplossing delen met ons

Sportingannie 30-10-11 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 727032)
en wil je de oplossing delen met ons

Dit is het antwoord welke ik heb gekregen:

It is hard to say what the issue was or what caused. Please keep in mind that it is a fairly new service and we may have some bumps in the road but we try to resolve them as quickly as we can. Thank you for being very patient

If you ever need assistance with any other iCloud issue please feel free to contact Apple support :

Apple - Support - iCloud

Helaas geen oplossing dus.

Ik kan jullie wel vertellen hoe mijn probleem uiteindelijk geëscaleerd is naar de backoffice:


Via Apple - Support - MobileMe heb je de mogelijkheid om met een support medewerken te chatten. Zij gaan kijken of je instellingen goed staan.
Aangezien bij mij alles goed stond en alleen het ontvangen van mail het probleem was hebben de support medewerker het geëscaleerd naar de back office. Je krijgt hier een mail over. Een uur later krijg je een mail van een andere techneut die je verder gaat helpen. Je krijgt best snel reactie overigens.

Let wel op dat de communicatie alleen in het engels gaat.

Dus helaas geen oplossing. Ik heb het vermoeden dat ze mijn account gereset hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.