iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   icloud met 2 telefoons (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100659-icloud-2-telefoons.html)

ralphvlassak 12-10-11 22:04

icloud met 2 telefoons
 
Hallo,

Ik heb twee telefoons(ik en mijn vrouw)en 1 apple id. Ik wil gebruik maken van icloud maar synchroniseert icloud mijn contacten/agenda/berichten bij die van mijn vrouw en andersom? Dit zou niet echt fijn zijn!
Hoe gaat dit met imessage?
En de oplossing zou welkom zijn mocht dit niet kunnen.

Alvast bedankt,

Ralph

WDS001 12-10-11 22:12

iCloud kan je zo instellen dat hij maar de gegevens van één iDevice bijhoudt. Maar dan heb je van het andere iDevice wel geen backup in iCloud. Het makkelijkste is dus een tweede, (gratis) App Store account aanmaken.

iMessage zou trouwens geen probleem mogen vormen, dat kan je per telefoonnummer instellen.

curica 13-10-11 09:07

Hi,

hier hetzelfde wij hebben twee iphones op hetzelfde app store account.

Als ik nu een nieuwe app store account aanmaak voor een van de twee telefoons, dan ben ik toch al mijn apps kwijt?
of niet?

Ik bedoel als mijn vriend een app koopt dan kan ik deze met mijn app store Id dus niet gebruiken, of toch wel?

????

Schilpfire 15-10-11 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 713838)
iMessage zou trouwens geen probleem mogen vormen, dat kan je per telefoonnummer instellen.

Mijn vrouw en ik delen een Apple account op 2 iphones. Als zij iemand een bericht verstuurd met Imessage, dan komt dit bericht ook in mijn telefoon te staan bij verzonden. Daar kan ik nog mee leven. Echter, als zij aan mij een bericht verstuurd, dan hoor ik ook het toontje alsof ik hem verstuur en krijg ik geen berichttoon.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 14:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schilpfire (Bericht 717443)
Mijn vrouw en ik delen een Apple account op 2 iphones. Als zij iemand een bericht verstuurd met Imessage, dan komt dit bericht ook in mijn telefoon te staan bij verzonden. Daar kan ik nog mee leven. Echter, als zij aan mij een bericht verstuurd, dan hoor ik ook het toontje alsof ik hem verstuur en krijg ik geen berichttoon.

OPLOSSING:

Instellingen, E-mail, Contacten, agenda's:
-Icloud account verwijderen
-Nieuwe Icloud account aanmaken

Instelingen, store:
-Gezamenlijke AppleID beruiken waarmee je je aankopen doet.

Alles werkt zoals het moet!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 14:16 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door curica (Bericht 714643)
Hi,

hier hetzelfde wij hebben twee iphones op hetzelfde app store account.

Als ik nu een nieuwe app store account aanmaak voor een van de twee telefoons, dan ben ik toch al mijn apps kwijt?
of niet?

Ik bedoel als mijn vriend een app koopt dan kan ik deze met mijn app store Id dus niet gebruiken, of toch wel?

????

OPLOSSING:

Instellingen, E-mail, Contacten, agenda's:
-Icloud account verwijderen
-Nieuwe Icloud account aanmaken

Instelingen, store:
-Gezamenlijke AppleID gebruiken waarmee je je aankopen doet.

Alles werkt zoals het moet!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.