iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud en Outlook 2010: dubbele items in agenda (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100712-icloud-outlook-2010-dubbele-items-agenda.html)

bisebaer 13-10-11 07:48

iCloud en Outlook 2010: dubbele items in agenda
 
Ik heb gisteren het iCloud control panel voor Windows geïnstalleerd om m'n iPhone de contacten en agenda van Outlook 2010 te laten syncen en nu zit ik met een paar probleempjes:
  • Contacten zijn probleemloos overgezet, en de agenda op zich ook, maar er staan nu een heleboel items dubbel in, met name alle losse afspraken en alle verjaardagen; verder zijn ook enkele herhalende afspraken dubbel aanwezig, maar niet allemaal ... Ik heb geen idee wat ik hier verkeerd heb gedaan? (In iTunes staat op het tabblad info géén vinkje bij synchroniseren van contacten en agenda met de iPhone).
  • In m'n Outlook-agenda zijn alle afspraken verwijderd en naar een nieuwe iCloud-agenda overgezet - maar wat gebeurt er als ik ooit van iCloud afstap? Worden de afspraken dan in m'n gewone Outlook-agenda teruggezet? (Bij exporteren van de iCloud-agenda krijg ik een foutmelindg ...)
  • Als ik een nieuwe afspraak toevoeg in Outlook, dan kan ik géén herinnering instellen: ik krijg deze melding: "De herinnering voor ... wordt niet weergegeven omdat het item zich in een map bevindt die geen ondersteuning biedt voor herinneringen. Gaat u hiermee akkoord?". Als ik op "ja" klik, wordt de herinnering wel opgeslagen ...
Eigenlijk zou ik gewoon m'n agenda niet meer via iCloud willen syncen, maar ik ben bang om terug te gaan want als al m'n afspraken weg zijn ...

Alvast bedankt voor de hulp!

KingEijb 14-10-11 15:27

Ik heb hetzelfde probleem: al mijn afspraken staan dubbel in iCloud. Ik heb de dubbele entries toen via icloud.com weggegooid, maar nu is mijn Outlook calendar leeg.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat mijn afspraken ook gewoon in Outlook te zien zijn, en aan te passen. Verder werkt t prima: al mijn afspraken zijn keurig te zien op m'n iPad, iPhone en via iCloud.com

Jigsjdg 14-10-11 15:33

Ik heb geen Outlook, maar kan me voorstellen dat je iCloud kalender niet moet tonen in Outlook; dan zie je, na sync met de iCloud, dubbele entries. 1 van Outlook zelf en 1 van de iCloud kalender...

bisebaer 14-10-11 18:00

Blijkbaar worden na de-installatie van iCloud alle afspraken en contacten weer in Outlook teruggezet - tenminste, volgens wat ik op andere fora lees. Nu is één kalender wel handig, maar ik had toch graag voor mezelf een reservekopie gehad ...

tvankan 15-10-11 14:18

Ik heb hetzelfde probleem met Outlook 2007.
Alle contactpersonen staan ineens in iCloud en niet meer in Outlook.
Alle afspraken staan dubbel in Outlook en als ik het vinkje uitzet bij 'Agenda in iCloud' staan er ineens helemaal geen afspraken meer in Outlook.
Als ik het vinkje uitzet bij 'Agenda' staan er ook geen afspraken meer in Outlook.
Zet ik het vinkje weer aan, dan staan alle afspraken weer dubbel.

Afspraken staan ook dubbel in iCloudagenda.
Verjaardagen staan niet meer in Outlook, wel in iCloudagenda (dubbel).
Eigenlijk snap ik er helemaal niks meer van :confused:

bisebaer 15-10-11 17:17

Ik snap er ook niet veel van ... Toch een misser van Apple, zeker omdat er nergens een duidelijke waarschuwing laat staan uitleg wordt gegeven!

lasagnaverde 15-10-11 20:13

Ik heb hetzelfde probleem; alleen gebruik ik geen Outlook maar iCal, zowel op iPhone als MacBook. Mijn kalender staat nu vol met dubbele afspraken, weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

ffkijken 16-10-11 00:29

Weet niet of jullie ook iTunes gebruiken - maar daarin staat op de Mac (wanneer ik m'n iPhone nog weer via usb aansluit ipv iCloud) onder apparaten-iPhone> onder de tweede tab INFO> helemaal onderaan: geavanceerd> vervang gegevens op deze iPhone: agenda's. Nadat ik dit had gedaan is m'n iPhone-agenda weer schoon. (Ik had zelfs driedubbele items.)

jiepie 16-10-11 02:25

Op Icloud zie ik mijn agenda niet die ik op mijn Imac gemaakt heb .
Ik zie wel op mijn Imac mijn agenda van Icloud.
Als ik iets verander in mijn agenda van Icloud past deze zich onmiddellijk aan op mijn Iphone , Ipad en Imac maar de gemaakte agenda van mijn Imac ziet Icloud niet
Hoe kan ik de gemaakte agenda van de Imac overbrengen naar Icloud?

bisebaer 16-10-11 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ffkijken (Bericht 717949)
Weet niet of jullie ook iTunes gebruiken - maar daarin staat op de Mac (wanneer ik m'n iPhone nog weer via usb aansluit ipv iCloud) onder apparaten-iPhone> onder de tweede tab INFO> helemaal onderaan: geavanceerd> vervang gegevens op deze iPhone: agenda's. Nadat ik dit had gedaan is m'n iPhone-agenda weer schoon. (Ik had zelfs driedubbele items.)

Bedankt voor de tip - had ik helemaal over het hoofd gezien!!!

brampeirs 16-10-11 12:49

Hallo,

Ik heb mijn icloud email, taken en agenda toegevoegd aan outlook 2010. Het probleem is dat hij de taken en agenda items niet in de rechter zijkant toont. Hij neemt de agenda en taak items van het aanwezige standaard pst bestand. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen.

Het creëren van een nieuwe topic werkte niet, wilde mn titel niet aanvaarden?

Alvast bedankt :)

ffkijken 16-10-11 18:15

dubbele gegevens opschonen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jiepie (Bericht 717993)
Op Icloud zie ik mijn agenda niet die ik op mijn Imac gemaakt heb .
Ik zie wel op mijn Imac mijn agenda van Icloud.
Als ik iets verander in mijn agenda van Icloud past deze zich onmiddellijk aan op mijn Iphone , Ipad en Imac maar de gemaakte agenda van mijn Imac ziet Icloud niet
Hoe kan ik de gemaakte agenda van de Imac overbrengen naar Icloud?

1. De route en vooral hoe er gesynct wordt is me niet duidelijk, ik zou denken dat de laatste wijzigingen maatgevend zijn. Maar ik kan bijvoorbeeld niet mijn adresboek (zelfde probleem, maar nu met een stuk of paar dubbele items - waarom een paar???) die ik op m'n iMac hersteld heb vanuit de back-up voorrang geven op de gegevens in de iCloud. Maar hoe kun je zelf actief bepalen van welke kant iets in iCloud komt?
2. Via systeemvoorkeuren weer aanvinken om e.e.a. te syncen kan volgens het scherm alleen maar samenvoegen zijn. Maar dat wil ik juist niet!
3. Dezelfde truc als bij m'n agenda werkt wel als ik in iTunes/iphone/info agenda's aanvink en onderin bij gevanceerd 'vervang contactgegevens op deze iPhone kies. (ik had een recente back-up die ik teruggezet heb). Hoe ik ditzelfde via iCloud zou kunnen kiezen, geen idee. En op de een of andere manier zijn m'n contactgegevens op de iPhone tussendoor gewist. Maar niet bewust door mij.
4. Nu nog de laatste stap: wanneer gaat iCloud aan het werk om m'n lege adresboek op de iPhone te vullen met de back-up van m'n iMac? Het hoeft niet via usb zegt de pop-up. Zie ik iets over het hoofd?

(Vroeger bij syncen via m'n mobile.me kon ik tenminste nog een richting kiezen, maar dat werkte dan tussen versch. computers, en niet naar de iPhone).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 oktober 2011 om 17:26 ----------

4
Citaat:

. Nu nog de laatste stap: wanneer gaat iCloud aan het werk om m'n lege adresboek op de iPhone te vullen met de back-up van m'n iMac? Het hoeft niet via usb zegt de pop-up. Zie ik iets over het hoofd?
Ja ik zag in de systeemvoorkeuren over het hoofd dat ik 'contactgegevens' weer moest aanvinken. Nu m'n iPhone contacten leeg zijn is samenvoegen geen bezwaar meer. En iCloud regelt 't binnen een minuutje.

Maar waarom kan ik niet kiezen dat er vanaf 1 kant moet worden overgeschreven? Waarom alleen samenvoegen?

soetekouw 17-10-11 10:39

Icloud configuratie
 
Ik kan via het configuratie scherm niet inloggen bij Icloud omdat ik eerst MobilMe dien af te sluiten.
Echter Mobilme is afgesloten, wat te doen ?

jotter 17-10-11 12:36

[ Eigenlijk zou ik gewoon m'n agenda niet meer via iCloud willen syncen, maar ik ben bang om terug te gaan want als al m'n afspraken weg zijn]

Ik had hetzelfde probleem: al maanden sync ik mijn agenda op ipad en iphone met outlook. Sinds IOS5 met de cloud lukte dat niet meer. Heb toen in de iTunes de sync-instellingen veranderd (sync met outlook i.p.v. cloud) hetgeen leidde tot dubbele weergave van afspraken op de iPad.

Volgens mij helpt er maar 1 ding: op je iPad bij instellingen/cloud de agenda en contacten sync met de cloud uitzetten, daarna eenmalig met outlook synchroniseren waarbij je de gegevens op de iPad vervangt.

Zolang je met windows en outlook werkt gaat dat syncen in de cloud niet lukken!

bulldog1 18-10-11 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brampeirs (Bericht 718084)
Hallo,

Ik heb mijn icloud email, taken en agenda toegevoegd aan outlook 2010. Het probleem is dat hij de taken en agenda items niet in de rechter zijkant toont. Hij neemt de agenda en taak items van het aanwezige standaard pst bestand. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen.

Het creëren van een nieuwe topic werkte niet, wilde mn titel niet aanvaarden?

Alvast bedankt :)

Ik heb het zelfde probleem en wil ook mijn agenda en afspraken terug recht in beeld wie weet hoe?

zou ik super vinden als iemand weet hoe

groeten

MichelR 19-10-11 20:32

Na installatie icloud control center start Outlook 2007 wel op maar daarna zit het programma vast.. Kan niks meer.

Iemand het zelfde probleem.. Al geprobeerd control center opnieuw te installeren.

Odjob 20-10-11 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bulldog1 (Bericht 720199)
Ik heb het zelfde probleem en wil ook mijn agenda en afspraken terug recht in beeld wie weet hoe?

zou ik super vinden als iemand weet hoe

groeten

Zou ik ook graag willen weten!

Dank!

Guest-20200318123645 20-10-11 19:05

De sychronisatie in iTunes zorgt dus voor de dubbele contacten. Ik heb alle gegevens (mail, agenda en contacten) gewist op mijn iPhone en vervolgens iCloud synchronisatie (dus alléén over the air) aangezet.

De volgende iPhoneclub tip van de dag beschrijft dit:
"Ongeacht of je nu MobileMe gebruikt om gegevens te synchroniseren, of via Outlook gegevens synchroniseert, als je dubbele gegevens op je iPhone ziet staan zit er maar één ding op: controleer of de dubbele gegevens ook op de desktop of online in MobileMe voorkomen. Zo niet, dan is de makkelijkste oplossing om de gegevens op je iPhone volledig te wissen. Vervang daarna bij de volgende synchronisatie de data op je iPhone door de gegevens van de desktop (hetzij van MobileMe of via iTunes).
Op het tabblad Info van de iPhone in iTunes is onder Geavanceerd een optie te vinden waarmee je de gegevens op de iPhone kunt overschrijven. Bij de volgende synchronisatie zullen de gegevens op je iPhone worden overschreven.
Zijn de gegevens zowel op de desktop als op de iPhone dubbel, dan zit er niets anders op dan handmatig (of met speciale tooltjes) de dubbele items te wissen. Welk tool daar het meest geschikt voor is, is afhankelijk van je besturingssysteem (Mac of Windows) en de soort gegevens (contactgegevens, e-mail of afspraken)."


(Bron: Dubbele gegevens op je iPhone verwijderen - iPhone - iPhoneclub.nl)

Graag hoor ik van jullie of deze methode werkt.

trebor1325 26-11-11 14:12

Ik ben er uit
 
In de Icloud je agenda en contactpersonen een keer uitzetten en daarna weer aanzetten en je dubbele of drievoudige items zijn weg:):rolleyes:

fritjof 26-11-11 21:34

Ik had dezelfde problemen. Bovendien gaat Icloud in Outlook een nieuwe Icloud map aanmaken, waarnaar alles verplaatst wordt. Na veel gedoe heb ik Icloud gede-installeerd. Agenda en contactpersonen waren toen ook weg. Gelukkig kon ik via Dropbox een eerdere versie van outlook.pst terughalen. Eind goed al goed, nu is het wachten op een App die de synchronisatie van Agenda's beter doet dan het huidige gehannes met Icloud.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.