//

Bestaande MobileMe mail naar iCloud

Bestaande MobileMe mail naar iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist het hele iCloud ingesteld, echter kan ik mijn mail niet syncen, omdat je alleen de optie hebt om een nieuw me-adres aan te maken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-10-11, 08:52
benjani benjani is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard Bestaande MobileMe mail naar iCloud

Zojuist het hele iCloud ingesteld, echter kan ik mijn mail niet syncen, omdat je alleen de optie hebt om een nieuw me-adres aan te maken.
Dit adres heb ik echter al vanuit MobileMe.

Iemand een idee hoe ik dit bestaande mailaccount van MobileMe in iCloud kan krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-11, 11:37
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Ik ben ook bezig met mijn bestaande ME account en weer een ander Apple ID account. Wat ook niet te mergen is. Complete drama !
  #3  
Oud 15-10-11, 12:28
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

En nu is er natuurlijk ook weer een Apple ID op de iCloud wat je Mobile Me was. Maar ik had al een Apple ID. Dus ik heb er nu waarschijnlijk 2 en is niet te merge of te wijzigen in naam. Ik heb al contact gehad met Apple, maar die snapper er ook geen knak van.
Als ik nu naar icloud.com ga en wil inloggen heb ik dus totaal geen idee welke Apple ID ze nu willen.
  #4  
Oud 15-10-11, 14:08
marjan3006's schermafbeelding
marjan3006 marjan3006 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 44
Standaard

Kijk eens naar onderstaand.
Apple - MobileMe - MobileMe transition and iCloud

Onderstaand is voor Windowsgebruikers!
iCloud Control Panel for Windows
  #5  
Oud 15-10-11, 16:23
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Tijd bij Apple dat ze je Apple ID kunnen wijzigen naar je me.com account zodat je alles in 1 hebt. Nee, als je een email van me.com hebt is dat standaard al een Apple ID en zit je dus met 2 stuks. samenvoegen niet mogelijk bij apple. (althans, samenvoegen.. het is puur een naamswijziging aangezien er maar op 1 ID de aankopen gedaan zijn.
  #6  
Oud 15-10-11, 16:39
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

Ik heb ook een probleem: ik heb een GMAIL.COM account waarmee ik, naast mijn e-mail ook mijn iTunes mee gebruik. Ik heb ooit eens een ME.COM account gemaakt, in een ver verleden. Eéntje waarmee ik enkel mijn lokatie van de iPhone kon mee opzoeken.

Omdat ik overtuigd ben van iCloud log ik in met mijn GMAIL.COM (wat Apple ID is) in. Op mijn iPhone staat bij iCloud mijn GMAIL.COM adres ingevuld. Ik kan contacten synchroniseren. Maar als ik het vinkje voor MAIL aanzet vraagt iCloud naar een @ME.COM adres. Echter, ik geef mijn ME.COM adres in en dan zegt hij "dit e-mail adres is al in gebruik. Kies een ander adres".

Dit zou betekenen dat ik nog een adres moet aanmaken. Dat lijkt mij toch sterk... ik moet toch mijn oude ME.COM account kunnen koppelen?
Ik heb al zitten zoeken in de FAQ's maar niets terug gevonden hierover.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 15:43 ----------

Probleem gevonden !! Ik moet mijn iCloud account verwijderen (volledig) op de iPhone.
Dan ga ik terug naar iCloud en vul bij accountgegevens mijn ME.COM adres in (van vroeger).

Maar waar gaat de verwarring over? Er staat namelijk "APPLE ID" naast de iCloud accountgegevens. Tja, zo maken ze het wel heeeeeeel verwarrend bij Apple.
  #7  
Oud 09-04-12, 20:36
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard HELP

Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.Ben al 2 dagen zoekende en heb nu geen opties meer gevonden.

Ik heb 2 MacBooks die op snowleopard draaien (kan niet updaten omdat een aantal proggs niet Lion geschikt zijn en een iPhone 4 iOs 5.
Ik ben al de afgelopen dagen bezig om de mobileme functies om te zetten, aangezien Apple het onmogelijk maakt om met snowleopard te upgraden naar iCloud.Calendar en adressbook worden nu prima gesynct via Google, i disk leeggemaakt en toen de move gemaakt naar iCloud .....
Nu werkt alles perfect op mijn iPhone, maar op beide Macs kan ik mijn Mobilememailaccount/iCloudmailaccount niet aanmaken. Hij weigert pertinent om verbinding met de server te maken.
Ik heb het net al 2 dagen afgestruind, maar kan nu ook niets meer bedenken.
Wat ik geprobeert heb is vooral hier te vinden:
https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Ik hoop dat iemand me kan helpen en sorry als ik een post over het hoofd heb gezien.
Bij voorbaat helemaal fantastisch bedankt.
__________________
Thoughts become things ... choose the good ones !!

Laatst gewijzigd door macron; 09-04-12 om 20:38. Reden: oepsss, zo gaar ben ik, iphone doet het nu de mac nog
  #8  
Oud 16-04-12, 22:52
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

En dan..... dan blijkt het allemaal heel eenvoudig en gratis te kunnen. Voor iedereen die problemen heeft om van MobileMe naar iCloud te wisselen vanwege Snowleopard,kijk eens op "fruux .com". Geweldig eenvoudige service om iCal en contacten te synchroniseren. .. en nog gratis ook tot 3 devices.
Ik ben er echt blij mee.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MobileMe naar iCloud: dit gaat er veranderen iCulture iCloud 0 24-06-11 23:20
MobileMe -> iCloud dododedodonl iCloud 6 08-06-11 12:00
[hulp?] Bestaande website naar Webapp zetten? iefow iPhone Apps 0 18-04-10 12:46
Mail via MobileMe SuperDutch iPhone algemeen 2 08-12-09 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:31.