iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Google calendar en iCloud calendar synct niet alles (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100809-google-calendar-icloud-calendar-synct-niet-alles.html)

koekjedebij 13-10-11 15:39

Google calendar en iCloud calendar synct niet alles
 
Hoi,

Sinds gisteren ben ik overgestapt op Mac OS 10.7.2 en iOS5

Op www.icloud.com heb ik de calendar laten syncen en op de MAC heb ik het ook aangezet.
Mijn calendars (op mijn mac, iphone en ipad) worden gesynced met 'google calendar'. Echter op www.icloud.com zie ik in de calender slechts een deel van de afspraken.
Ik weet zeker dat alles goed staan en alle kalenders zijn aangevinked.

Zijn er meer met dit probleem of weet iemand hier een oplossing voor?
Ook vraag ik me af of ik de icloud-calender kan weggooien en even opnieuw kan syncen met bijvoorbeeld de iphone.

Hoor het graag van jullie

bvd

koekjedebij 14-10-11 10:11

Ben ik de enige?

Jigsjdg 14-10-11 13:53

Google calendar en iCloud calendar zijn twee compleet verschillende dingen... die werken niet samen, ook niet als je ze lokaal wel sync't.
Als je Google Cal gebruikt, gewoon die blijven gebruiken (op al je devices) en de iCloud cals vergeten; heb je dan toch niks aan...

Infuus 14-10-11 14:01

Ik heb een Iphone 3gs en een 4.
de afspraken die ik in de agenda van de 3gs heb staan komen wel in de 4 te staan maar niet andersom.
hoe kan dit?
maar als ik een afspraak in de 3gs heb gezet kan ik hem wel weer verwijderen in de 4 en dan verwijderd hij hem ook in de 3gs

koekjedebij 14-10-11 14:59

Ik heb idd icloud calendar maar niet gebruikt.
documents vallen ook af omdat ik geen iworks ga kopen
mail heb ik niet nodig want ik heb al een emailadres.
Uitgezonderd van photo stream hou je dan alleen gewoon een dik adressboek van 5Gb over.

Jigsjdg 14-10-11 15:05

+ alle mogelijkheden die derde partijen misschien nog gaan ontwikkelen of al ontwikkeld hebben...
Ik kan mij zo voorstellen dat binnen de kortste keren die 5GB te weinig blijkt; past wel in het verdienmodel van Apple..

[EDIT] de Fotostream telt niet mee tegen de 5GB...

koekjedebij 14-10-11 15:08

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk

Guest-20180925190238 14-10-11 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 716527)
mail heb ik niet nodig want ik heb al een emailadres.

Dat zou ik uit veiligheidsredenen ook niet doen :rolleyes: Want aan @me.com zien alle Linuxmensen dat je Apple spullen hebt :d

koekjedebij 14-10-11 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 716539)
Dat zou ik uit veiligheidsredenen ook niet doen :rolleyes: Want aan @me.com zien alle Linuxmensen dat je Apple spullen hebt :d

hahaha, nou *nix en apple liggen dichter bij elkaar dan tov windhoos .... ik vind het prima :)

louk 14-10-11 15:15

Ik zie een mogelijk soortgelijk probleem met adresboek.

Zie mijn recnte forumbijdrage daarover.

Louk

Jigsjdg 14-10-11 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 716536)
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk

Je vergeet te calculeren dat foto's in je stream maar 30 dagen in de iCloud blijven staan. Er blijven 1000 foto's op je iPhone, iPad en/of iPod staan in je stream, maar dat zit niet in de iCloud.
Ik schat dat er op enig moment gemiddeld 10 foto's per user in de iCloud zitten, da's ~40MB per user... als Apple dat wegfrommelt in de 5GB, merk niemand wat; kwestie van dynamisch de ruimte alloceren.

Daarnaast gebruik jij die 5GB alleen maar voor je adresboek; dus heeft Apple bij jou ruim 4,8GB ruimte om te verdelen voor de streams van anderen. En er zullen er meer zijn zoals jij (ik bijvoorbeeld ;))

mindchaoz 14-10-11 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infuus (Bericht 716438)
Ik heb een Iphone 3gs en een 4.
de afspraken die ik in de agenda van de 3gs heb staan komen wel in de 4 te staan maar niet andersom.
hoe kan dit?
maar als ik een afspraak in de 3gs heb gezet kan ik hem wel weer verwijderen in de 4 en dan verwijderd hij hem ook in de 3gs

Dan lijk het erop dat op je iPhone 4 twee agenda's draaien: een lokale agenda en de Google agenda.

Als jij bij 4 iets in je agenda zet en het verschijnt niet bij 3, dan staat ie niet in je Google agenda, maar in een lokale agenda. Kijk goed of je geen twee agenda's hebt draaien op je Iphone 4?

Infuus 14-10-11 18:01

Citaat:

Dan lijk het erop dat op je iPhone 4 twee agenda's draaien: een lokale agenda en de Google agenda.

Als jij bij 4 iets in je agenda zet en het verschijnt niet bij 3, dan staat ie niet in je Google agenda, maar in een lokale agenda. Kijk goed of je geen twee agenda's hebt draaien op je Iphone 4?
Tnx. Dat was hem. :d

mvmaastricht 25-10-11 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 716536)
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk

De limiet voor Photostream is 1000 foto's. Het is dus gewoon een verzamelbak.
Het idee is dat je je foto's in mapjes ordent voordat je over die 1000 heengaat.
De oudste verdwijnen dus vanzelf van iCloud maar blijven wel op je computer staan.

Fotostream is dus vooral een handige manier om vanzelf je foto's overal en gemakkelijk beschikbaar te hebben.

matheykamsma 25-11-11 19:56

Toch nog een vraag over google agenda in iCloud.
Ik heb een google agenda in ical op de mac gedelegeerd, netjes een google account in voorkeuren aangemaakt en op de mac's, en de iphone werkt het voortreffelijk, synct goed in beide richtingen. Het enige waar de google agenda niet zichtbaar te maken is, is in iCloud zelf, ik heb daar een nieuwe agenda aangemaakt en de google accountnaam er in gezet, maar hij laat geen enkel item zien en dus vreemd genoeg wel in alle andere devices. Heeft iemand hier misschien een oplossinkje voor ?

wmuller 14-03-12 21:02

Nee, rommel en gedoe. Alle agenda's er af gegooid en straks google weer koppeln aan iPhone en Ipad. Idem met contactpersonen, veel gedoe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.