iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud en twee accounts..... (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100890-icloud-twee-accounts.html)

lenie100 13-10-11 21:35

iCloud en twee accounts.....
 
Jeetje... ik weet het niet meer... Op mijn iPhone en iPad maak ik gebruik van een "gewoon" email adres (iets met home.nl). Daarnaast had ik echter een mobile me account voor het hele gezin. Nu moet ik mobile me omzetten naar iCloud, maar dan pakt iCloud niet al mijn apps en zo :( ... is daar een oplossing voor? Want nu kan ik heel veel apps niet in de "icloud" gebruiken (pages bijvoorbeeld...)

Daarnaast lijkt het alsof apps die vanuit het account mobile me zijn gedownload niet meer opstarten als ik ingelogd ben met het home account. Das toch ook nieuw (of vreemd, of nog beter raar...)

hoor graag!
Lenie

chrisvanlaar 28-11-11 16:45

Apple ID
 
Ik snap er ook niks meer van!
Ik heb een apple id met mijn werk email.
Later vond ik MobileMe wel handig en betaalde voor een Familie abonnement en kreeg ik van Apple een MobileMe ID met een MobileMe mailadres. Maakte voor mijn vrouw en dochter ook een MobileMe adres aan zodat we konden synchroniseren etc.
Nu moet ik van Apple de hele boel verhuizen de lucht in (iCloud)

Op mijn werk hebben ze alle emailadressen aangepast dus we kregen allemaal nieuwe.

Als ik op mijn iPhone nu mijn MobileMe ID instel ben ik al mijn 300 Apps die ik of gekocht heb of gratis waren kwijt.
Voor TomTom alleen al heb ik 79euro betaald.

Kan mijn Apple ID van mijn oude werkmail niet veranderen naar mijn MobileMe mail.
HELP!!! Ik kan mijn primaire mail ID niet aanpassen/veranderen.

Hoe krijg ik mijn Apps naar mijn andere account? Ik heb er bij elkaar toch een hoop voor betaald.
Ik steel toch niks?

Dan praat ik nog niet over alle CD's die ik aangeschaft heb op mijn oude werkmail account.

Chris

Guest-20180925190238 28-11-11 16:54

Het Apple ID dat je gebruikt om apps te kopen in de App Store en het Apple ID voor iCloud zijn twee verschillende dingen:

Bijvoorbeeld: Ik heb verschillende Apple ID's voor de App Store BE, de App Store DE, de App Store USA en nog een Apple Developer ID.

Voor iCloud gebruik ik mijn voormalig MobileMe Apple ID, dus huppeldepup@me.com

Er gaat dus niets verloren, alles wat je met een bepaald Apple ID gekocht hebt blijft behouden.

chrisvanlaar 28-11-11 17:17

Ja dat snap ik wel maar mijn werk email gaat vervallen dus ben ik ook mijn Apps en muziek kwijt dan.

Chris

Guest-20180925190238 28-11-11 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvanlaar (Bericht 740774)
Ja dat snap ik wel maar mijn werk email gaat vervallen dus ben ik ook mijn Apps en muziek kwijt dan.

Chris

Nee, dat ben je niet kwijt. Ik heb ook één Apple ID waarvan het e-mail adres niet meer bestaat. Het is gewoon een IDENTIFICATIE, meer niet.

chrisvanlaar 28-11-11 17:49

Dank voor je reactie maar waar gaat de betalingsfactuur dan heen van de Appstore?

Chris

Guest-20180925190238 28-11-11 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvanlaar (Bericht 740786)
Dank voor je reactie maar waar gaat de betalingsfactuur dan heen van de Appstore?

Op dat Apple ID met het onbestaande e-mail adres doe ik geen betaalde aankopen meer. Ik heb de betaalmethode op "Geen" gezet. Af en toe log ik nog eens in om te kijken of er geen updates zijn voor de apps die ik met dat Apple ID aangekocht heb.

Omdat het e-mail adres niet te wijzigen is heb ik een nieuw Apple ID aangemaakt voor die welbepaalde App Store met een bestaand e-mail adres.

chrisvanlaar 28-11-11 18:06

Bedankt voor de tip! ga ik proberen.
Heb op mijn oude werkmail ook een Developer account dus kijk eerst een of ik die kan aanpassen

Chris


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.