iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Icloud valt tegen!! (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/100929-icloud-valt-tegen.html)

Grdam 14-10-11 08:50

Icloud valt tegen!!
 
Voorlopig vind ik Icloud nog erg kaal qua mogelijkheden. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Ik merk dat ik veel dingen mis ,die ik wel had/heb op MobileMe of Dropbox. Ik zie bijv. nergens de mogelijkheid om foto's op Icloud (internet) te bekijken. Ik kan niet oude foto's toevoegen op Icloud op de Iphone? Bij gebruik van documenten ben je verplicht iWork's te gebruiken! Dus vooralsnog vind ik Icloud weinig voorstellen of zie ik dingen over het hoofd ?

Yzord 14-10-11 08:51

Save the best for last

alsatian 14-10-11 09:23

Je kan in ieder geval microsoft office documenten gebruiken. Foto's kan ik via internet ook niet vinden. Dat is wel een gemiste kans!

santheman 14-10-11 10:16

Klopt het dat het alleen mogelijk is om op je iMac of Macbook de iWork documenten eerst te downloaden, dan te bewerken en dan weer te uploaden?
Is er niet gewoon een iCloud map in Mac OS , zoals mobileme dat wel had??

Dropbox doet dat toch een stuk beter...!

koekjedebij 14-10-11 10:43

Mee eens dat icloud tegen valt, de toegevoegde waar is er haast niet:

- Als je Google Calendar gebruikt heb je totaal niks aan iCloud Calendar, die 2 gaan niet samen ...
- Voor document heb je iWorks nodig, dat ga ik dus niet doen
- Email: Leuk maar ik heb al een emailadres, ik ga waarschijnlijk dus niks met mijn icloud mail doen

Als met al is dus de conclusie:
- Met iCloud heb je een adresboek voor 5Gbyte aan contactpersonen.

Het enige dat ik dan misschien ga gebruiken is de photostream functionaliteit

iCloud is voor mij grote tegenvaller!

Yzord 14-10-11 10:47

Scheelt dat het gratis is heh jongens?

Bomans 14-10-11 10:48

De google diensten ook ...

Yzord 14-10-11 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 716169)
De google diensten ook ...

Wat ik ermee wil zeggen dat mensen graag klagen over een gratis dienst die je niet hoeft te gebruiken.

santheman 14-10-11 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 716166)
Scheelt dat het gratis is heh jongens?

Nou, ik heb OS Lion gekocht, omdat ik iCloud wilde gebruiken. Niet echt gratis dus. En Dropbox is ook gratis....

Yzord 14-10-11 12:03

Doet dropbox ook jouw saved games syncen zodat je op elk apparaat weer verder kan met je game?

En Lion is 23 euro. Die 23 euro voor een nieuwe OS is ook een peuleschil toch? Als je dat speciaal voor iCloud hebt gedaan, had ik je ook wel kunnen vertellen dat dropbox eenzelfde functie had :)

Grdam 14-10-11 12:07

Dus als het gratis is mag ik niet klagen. Ik betaal liever voor MobileMe dan een gratis Icloud.

marcoryn 14-10-11 12:10

Ik vind het heerlijk om mijn gegevens online te hebben, direct terug te plaatsen bij een restore, makkelijk te syncen met mn iPad..photostream.
Backups opslaan en steeds meer programmaas gaan er gebruik van maken.. ik snap niet waarom het tegen zou vallen.

santheman 14-10-11 12:25

Nope, maar ik ben geen gamer. Maar wel een zakelijke gebruiker en als je als Apple dus besluit iWork via een cloud beschikbaar te stellen moet je het goed doen! Microsoft is ze dan ook al een heel aantal stappen voor met WebDav en office life.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2011 om 12:27 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grdam (Bericht 716264)
Dus als het gratis is mag ik niet klagen. Ik betaal liever voor MobileMe dan een gratis Icloud.

Helemaal mee eens. Het is jammer dat je op je iOS apparaat niet direct in dropbox kunt werken ( hij importeert hem dan)

Ipoelie 14-10-11 12:36

ik heb contacten in de icloud.com verwijdert, maar op mn iphone zie ik nog geen verschil. past die het pas aan als ik hem sync met itunes ?

XIII 14-10-11 12:41

Misschien komt de toegevoegde waarde wel van 3rd party Apps?

Mooi voorbeeld: Blog - Instacast and iCloud - Vemedio

mavgink 14-10-11 12:55

iCloud Control Panel for Windows

BfromB 14-10-11 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 716258)
Doet dropbox ook jouw saved games syncen zodat je op elk apparaat weer verder kan met je game?

En Lion is 23 euro. Die 23 euro voor een nieuwe OS is ook een peuleschil toch? Als je dat speciaal voor iCloud hebt gedaan, had ik je ook wel kunnen vertellen dat dropbox eenzelfde functie had :)

iCloud werkt toch ook met Snow Leopard?

Bomans 14-10-11 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BfromB (Bericht 716345)
iCloud werkt toch ook met Snow Leopard?

Alleen vanaf 10.7.2

santheman 14-10-11 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 716380)
Alleen vanaf 10.7.2

Ja, maar het wordt niet een mooi mapje toch? Zoals dropbox? Het blijft de omslachtige toestand met downloaden, aanpassen en uploaden? :cool:

Bomans 14-10-11 15:14

Nope, niet zo handig als dropbox.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:17.