//

Hoe werkt Icloud precies?

Hoe werkt Icloud precies? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb Icloud aanstaan op zowel mijn iphone al ipad, maar als ik een foto maak met mijn iphone krijg ik hem niet te zien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-11, 11:56
BrenStef BrenStef is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 29
Standaard Hoe werkt Icloud precies?

Ik heb Icloud aanstaan op zowel mijn iphone al ipad, maar als ik een foto maak met mijn iphone krijg ik hem niet te zien op de ipad. Doe ik nog iets verkeerd?

Mvg Brenda

Heb het inmiddels gevonden

Laatst gewijzigd door BrenStef; 14-10-11 om 12:07.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-11, 14:45
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Heb je op je iPad Fotostream aan staan? (Onder Instellingen -> iCloud).
Anders controleren of je op beide devices dezelfde Apple ID hebt staan voor de iCloud.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2011 om 13:46 ----------

Oh, en Fotostream ook aanzetten op je iPhone, natuurlijk
  #3  
Oud 14-10-11, 14:53
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Leuk dat Icloud, echter ik denk dat een aantal mensen toch wel met wat vragen zitten met dat Icloud.

Dat streamen werkt perfect, altans zodra je in een Wi-Fi omgeving zit wordt alles geupdate ( misschien ook wel met 3g, maar dat heb ik niet getest nog )

Nu weet ik dat de foto's in de stream 30 dagen in de cloud blijven staan tot een max van 1000 foto's dan wordt foto 1 overschreven/gedumpt om plaats te maken voor foto 1001.
Zover gaat mijn kennis als ik het goed heb, maar wat gebeurd er nu met de fotos die dan al gepushed zijn naar al je devices?
Stel je maakt foto 1001, wordt dan foto 1 ( de eerste die ooit gestreamd is oftewel langer dan 30 dagen in de cloud zit ) ook verwijderd van alle devices??
als dat zo is, dan ben je dus binnenkort mooi de sjaak lijkt mij.
Moeten we dan de fotos die dus in Iphoto staan in stream copieren naar een ander album om dat tegen te gaan?

weet iemand daar antwoord op??
  #4  
Oud 14-10-11, 15:00
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Als het goed is staat je foto al op je telefoon (ervan uitgaand dat je de foto neemt op je iPhone). Die verdwijnt niet. De foto verdwijnt alleen van iCloud. Bedoeling van fotostream is dat je het direct op een ander toestel kunt zien en vervolgens kunt opslaan. Als je het niet opslaat, dan verdwijnt het uiteindelijk van iCloud, maar behoudt je het origineel wel gewoon op de iPhone (of iPad). Het is gewoon een simpeler manier om foto's van toestel naar toestel te verplaatsen. Het is in eerste instantie geen opslagruimte zoals Dropbox. Althans, dat begrijp ik eruit .

Het is aan de andere kant weer wel een opslagruimte voor je back-ups, contacten, apps (+ instellingen) en mail.
  #5  
Oud 14-10-11, 15:08
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

ja dat snap ik tot nu toe allemaal, maar als het uit de icloud gaat, wordt het dan ook verwijderd van al mijn andere devices ( alleen niet de iphone omdat ik daar de foto mee maak )
want als dat zo is, dan moet je dus regelmatig je fotos uit de stream dus copieren naar een andere locatie omdat je het anders wel kwijt raakt.

of is photostream gewoon om te streamen en daarna klaar, en daar heb je 30 dagen voor of 1000 fotos ( denk aan je bent op vakantie je maakt fotos 3 weken later terug hoppa streamen naar al je devices niets aan de hand )
hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

heb net een test gedaan en icloud vrij gemaakt van fotostream, dus geleegd en het ziet er naar uit dat de fotos die gestreamed zijn gewoon op mijn macbookpro en ipad blijven staan, dus ik denk dat mijn vraag wel aardig geantwoord is.
  #6  
Oud 14-10-11, 15:11
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Je kunt je foto's uit je fotostream overzetten naar je filmrol om onbeperkt te bewaren. Op PC of Mac wordt ie sowieso onbeperkt bewaard (geld de 1000 foto's limiet niet).

iCloud sync werkt niet met 3G. Voor wat ik gelezen heb werkt het alleen indien verbonden met Wi-Fi en wanneer het device gelocked is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2011 om 14:12 ----------

Apple - iCloud - New photos on all your devices.
  #7  
Oud 14-10-11, 15:24
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

mooi dan nu nog kijken of er een mogelijkheid is om de foto's uit fotostream die op de macmini staan te backupen naar de drobo.
Lijkt mij een leuk projectje, wil namelijk mijn fotos meer veilig gaan stellen.
  #8  
Oud 15-10-11, 00:33
Ipoelie Ipoelie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 56
Standaard

Welk programma kan ik gebruiken voor het streaken van foto's op een Windows pc ?
__________________
iPhone5 16Gb Black white. iPad3 32gb White, AppletTV2
  #9  
Oud 15-10-11, 11:01
BrenStef BrenStef is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 29
Standaard

had nog een vraag met de foto's gaat het nu goed. alleen krijg ik nergens mijn filmpjes te zien? waar kan ik deze bekijken als ik naar video's ga, krijg ik geen video's te zien?
  #10  
Oud 15-10-11, 11:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ipoelie Bekijk bericht
Welk programma kan ik gebruiken voor het streaken van foto's op een Windows pc ?
Streaken kun je niet achteraf doen. Je rent naakt het veld op, en laat je op dát moment fotograferen. Achteraf je kleren uitdoen op een foto gaat lastig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe snel is dit nu precies?? Vivarobben Odido (T-Mobile) 41 22-10-11 22:45
Hoe zit het nu precies??? lucysprenkels Archief 1 20-10-09 12:47
iPhone 3G: Hoe werkt het allemaal nou precies? jefp Unlock 9 30-06-09 23:39
Roms en sources...hoe werkt het precies... danielle83 Archief 1 17-02-08 21:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.