iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud - Photostream (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/101056-icloud-photostream.html)

Chakir 14-10-11 17:24

iCloud - Photostream
 
Hallo,

Ik heb een vraagje over iCloud en dan met name over de photostream. Ik heb iCloud geactiveerd en photostream ingeschakeld. Het werkt ook wel (half). Het is nu zo dat wanneer ik op mijn macbook foto's in de photostream map zet (iPhoto) dat ze na een paar tellen ook op mijn iPhone verschijnen.

Maar wanneer ik een foto maak met mijn iPhone 4 verschijnen de foto's niet automatisch in de photostream map (niet op de iPhone of de macbook). Ik heb geprobeerd foto's te maken op het 3G netwerk en op een Wi-Fi netwerk. Maar bij beide wil de iPhone de foto's niet in de photostream zetten.

Heel vreemd en jammer omdat ik over het algemeen photostream wilde gebruiken om foto's later op de macbook weer terug te zien, en niet andersom zoals het nu bij mij werkt.

Ik heb lopen zoeken op het internet en kon niemand vinden die een soortgelijk probleem heeft. Dus ik hoop dat ik via deze weg iemand vind die mij kan helpen.

Alvast bedankt!

dannyvu 14-10-11 22:21

heb ook problemen met photostream op mijn pc, de foto's gemaakt op mijn iphone verschijnen niet op mijn pc. Heb jij al een oplossing gevonden voor je probleem?

Chakir 15-10-11 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvu (Bericht 717033)
heb ook problemen met photostream op mijn pc, de foto's gemaakt op mijn iphone verschijnen niet op mijn pc. Heb jij al een oplossing gevonden voor je probleem?

Nee, heb je precies hetzelfde probleem als ik? Dus dat de foto's ook niet in de photostream map komen op je iPhone? Ik heb echt van alles geprobeerd!

Echt jammer want ik keek hier het meest naar uit!

dannyvu 15-10-11 01:49

als ik foto's trek met mijn iphone komen ze na een paar minuten in de fotostream map op mijn iphone. Mijn probleem is dat ze niet op mijn pc (vista) komen. Als ik een foto plaats in de fotostream/send map op mijn pc, dan wordt deze wel verstuurd naar mijn iphone. Dus van pc naar iphone werkt, maar van iphone naar pc niet.

light 15-10-11 02:56

Ik heb dus exact het omgekeerde. Foto's gemaakt op me iPhone gaan naar me pc, geen probleem. Maar fotos gezet in the upload folder gaan niet naar me iPhone 4! :(

pdavie2311 15-10-11 08:40

Ik ben ook echt een leek, maar hier werkt het wel? Als het werkt is het fantastisch..Wij hebben net een jonge dochter gekregen en alle piccies die ik met mijn iPhone maak, komen automatisch op mijn macbook..

Ook de piccies die ik op mijn macbook heb staan en nog niet op mijn iPhone, komen er automatisch op wanneer ik deze in de map fotostream zet..Hulde!! Ik snap dan niet dat het bij jullie niet werkt? Ik heb puur de instellingen aangehouden zoals in de mail, na het aanmelden bij icloud...

pcx 15-10-11 09:17

heb hier ook een klein probleem met photostream.
photostream leek te werken, echter gisteren op het werk enkele fotos genomen( dus weg van mijn Wi-Fi netwerk) en deze staan in de photostreammap op de iphone maar worden niet naar de pc map photostream geupload. als ik hier terug een nieuwe foto neem( terug in bereik van mijn Wi-Fi netwerk) verschijnt die wel weer direkt in de photostreammap. de fotos genomen op mijn werk verschijnen dus niet op pc.
vreemd

ThaMan 15-10-11 10:32

Hier geen probleem, wel ff iPhoto updaten en de optie aldaar aanvinken !

Chakir 15-10-11 19:21

Ik heb overal lopen zoeken op het internet maar echt niks over kunnen vinden.
Foto's worden wel gedownload van iCloud en in de photostream map gezet, maar als ik een foto maak komt ie er niet in.
Heb alle instellingen etc gecheckt, reboot etc etc niks werkt.

Erg sneu omdat ik erg naar iCloud uitkeek, vooral vanwege de photostream.

annemiebaetens 16-10-11 12:16

photostream werkt niet
 
hier hetzelfde hoor : ik maak foto's met de ipad 2 : die komen in mijn foto-afdeling "fotostream" op de ipad zelf te staan, maar dan ook nergens anders : niet op mijn pc in de download map
trouwens : op mijn pc verschijnt onder "fotostream" bij "afbeeldingen" enkel en alleen een map "upload"
geen map download"

mogelijks komt er zoveel reaktie dat ze deze bug fixen, het komt wel in orde, hoor ...

ik ook alle instellingen gechecked op pc en op ipad ...
wonder bij wie dat wel werkt ... echt een wonder

ErsinB 16-10-11 12:47

Ik weet niet precies welke instellingen jullie hebben gewijzigd, maar misschien wil dit helpen:

http://help.apple.com/icloud/index.html#mmbc40255b

Chakir 16-10-11 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annemiebaetens (Bericht 718106)
hier hetzelfde hoor : ik maak foto's met de ipad 2 : die komen in mijn foto-afdeling "fotostream" op de ipad zelf te staan, maar dan ook nergens anders : niet op mijn pc in de download map
trouwens : op mijn pc verschijnt onder "fotostream" bij "afbeeldingen" enkel en alleen een map "upload"
geen map download"

mogelijks komt er zoveel reaktie dat ze deze bug fixen, het komt wel in orde, hoor ...

ik ook alle instellingen gechecked op pc en op ipad ...
wonder bij wie dat wel werkt ... echt een wonder

Erg vreemd, maar bij jou komen ze tenminste nog in de photostream map op jou ipad. Kan dus zijn dat de Wi-Fi verbinding het niet goed doet en daarom niet kan uploaden (?).
Bij mij komen ze er helemaal niet in, alsof ik photostream heb uitgeschakeld.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ErsinB (Bericht 718131)
Ik weet niet precies welke instellingen jullie hebben gewijzigd, maar misschien wil dit helpen:

http://help.apple.com/icloud/index.html#mmbc40255b

Ja ik kwam die pagina al tegen bij het zoeken naar een oplossing.
Ik heb exact dezelfde instelingen, dusja.

Word gewoon afwachten denk ik, ik stuur binnenkort een mailtje naar Apple, misschien dat zij mij kunnen helpen.

fluitjepoep 16-10-11 16:21

Heel simpel mobilMe en icloud gaat niet sammen,ik denk dat het probleem zit in de wachtwoorden,heb de hele dag geprobeerd die samen te syngroniceren of in te ruilen voor een nieuw wachtwoord maar dat gaat niet !!!!!

mistertie 16-10-11 17:06

opnieuw installeren
 
Hoi!
Ik werk op Windows, maar mss is het handig voor anderen.
Bij mij werkte het perfect als je het iCloud controlepaneel eens opnieuw installeerde en een andere downloadlocatie koos, niet in de map 'Afbeeldingen'.
Weet niet of het bij iedereen zal werken, maar bij mij ging het perfect.

Juppie 16-10-11 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mistertie (Bericht 718345)
Hoi!
Ik werk op Windows, maar mss is het handig voor anderen.
Bij mij werkte het perfect als je het iCloud controlepaneel eens opnieuw installeerde en een andere downloadlocatie koos, niet in de map 'Afbeeldingen'.
Weet niet of het bij iedereen zal werken, maar bij mij ging het perfect.

Dit werkt bij mij ook. Heb in de map Afbeeldingen twee nieuwe mappen gemaakt en die geselecteerd voor het up en down streamen...

apotheosis 16-10-11 21:45

Opgelost nu :-)...

Chakir 17-10-11 17:55

Het is een wonder!

Photostream begint eindelijk te werken. Ik zag zonet tot mijn grote verbazing dat de iPhone foto's in de map zet, en dat ze een minuut later op mijn macbook verschijnen.


Hoe komt dit?
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik vandaag mijn iPhone op een ander Wi-Fi netwerk heb verbonden. Ik heb vandaag voor het eerst de Wi-Fi netwerk van de uni gebruikt via mijn iPhone en hij begon meteen de foto's te uploaden.
Toen ik zonet thuis kwam en een paar foto's nam, heeft ie ze direct geupload op mijn eigen thuisnetwerk, wat die eerst nooit deed.

Eindelijk.

toqa 18-10-11 12:17

Dat is geen wonder, maar een vereiste.
Werd ook wel duidelijk aangegeven, dat je telefoon met Wi-Fi verbonden moet zijn voordat het uploaden na de photostream begint. En andersom net zo.

Chakir 18-10-11 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toqa (Bericht 719648)
Dat is geen wonder, maar een vereiste.
Werd ook wel duidelijk aangegeven, dat je telefoon met Wi-Fi verbonden moet zijn voordat het uploaden na de photostream begint. En andersom net zo.

Misschien moet jij mijn posts maar even (goed) lezen, want dat heb je blijkbaar maar half gedaan.

denman80 20-10-11 14:42

Is er een mogelijkheid voor photostream op Icloud.com?
Aangezien ik Icloud nog niet werkend heb thuis maar ook op mijn werk waar ik geen icloud kan zetten de foto's wil bekijken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55.