iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Inlogprobleem iCloud in Windows 7 (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/101088-inlogprobleem-icloud-windows-7-a.html)

idegroot1 14-10-11 20:24

Inlogprobleem iCloud in Windows 7
 
Ik heb gisteren mijn iPad2 van de nieuwste software voorzien. Ten eerste bleek het onmogelijk om de reservekopie die gemaakt wordt weer terug te zetten. Na uren bezig te zijn geweest, kwam er een melding dat zich een fout had voorgedaan. Ik heb toen alles afgekoppeld, uitgezet en vanmorgen weer opnieuw geprobeerd. Als ik nu mijn iPad aan mijn Windows 7 computer koppel en iTunes start krijg ik direct de melding dat het terugzetten nog niet voltooid is. Ik klikte eerst maar op doorgaan, maar dan liep het hele gedoe weer vast. Net als gisteren.
Ik heb toen alles maar weer handmatig op mijn iPad gezet. Dat was uiteraard niet de bedoeling.

Ten tweede:
iCloud ingesteld op de iPad. Geen probleem.
iCloud instellen op computer geeft wel problemen. Via het configuratiescherm kwam ik eerst maar niet in het iCloudvenster. Ik kon klikken wat ik wilde, maar het venster ging niet open. Na opnieuw geďnstalleerd te hebben en de computer herstart te hebben lukt dat wel, maar nu kan ik weer niet inloggen. Hij komt met de volgende foutmelding:
"Er kan niet worden ingelogd vanwege een serverfout''.
Al gezocht op internet, maar ze geven wat algemene aanwijzingen, die ik uiteraard allemaal gevolgd heb, maar ik kan nog steeds niet inloggen.

Wie weet raad?
Vast bedankt voor de hulp.
Ineke

Jigsjdg 15-10-11 11:00

Heb ik ook gehad, maar toen zat ik op mijn werk. Thuis werkte het prima.
Er kan dus iets raars zijn met het netwerk of met je firewall instellingen.
Kan ook zijn dat het gewoon te druk is op de servers, net als woensdagavond met de iOS5 update.. dan is het een kwestie van op een ander moment weer proberen..

idegroot1 16-10-11 12:44

Ik heb zelfs mijn firewall even uitgezet, het maakte helemaal niets uit. Krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ook heb ik het inmiddels op alle tijden van de dag en avond geprobeerd, maar ook dan krijg ik nog steeds de melding dat er een serverfout is.

Ik wordt hier inmiddels toch wat kriegel van. Het lijkt allemaal zo vanzelf te gaan in de beschrijvingen van Apple, maar dat is bij mij zeker niet het geval.

Wie weet nog iets om dit probleem te verhelpen?
Ineke

rido 16-10-11 13:24

Heb ik ook wil foto's eraf halen maar inloggen gaat en dan foto's verwijderen. Hierna de melding op dit moment lukt het niet ivm serverfout. Gebruik win7. Iemand een idee?

denman80 16-10-11 14:08

Hier idem. Firewall uit. Opnieuw instellen werkt ook niet. Ben dit niet gewend van apple

Jigsjdg 16-10-11 14:49

Kunnen jullie het proberen op een andere computer in hetzelfde netwerk als waar jullie computers nu het probleem hebben? Liefst met een andere OS (Bijv. XP ipv Win7). Kijken of het dan nog steeds problemen geeft...

Ik gebruik zelf Win7 x64 en had in eerste instantie ook deze fout. Later deed ie het gewoon wel weer, maar heb geen flauw idee waarom toen wel..

Het enige wat ik mij kan herinneren dat misschien van belang kan zijn is dat er een Windows update van MS is gekomen en ik verplicht moest rebooten. Daarna vanuit het controlpanel iCloud weer opgestart, de credentials opnieuw ingetikt en toen werkte het.

Probeer anders ook even: Apple ID en wachtwoord in Notepad intikken, controleren en dan copy/pasten in de aanlogvelden. Erg flauw misschien, maar kan foutjes voorkomen.. Controleer op je iPhone/iPad welk iCloud ID je hebt opgegeven bij initialisatie van iOS5, gewoon voor de zekerheid..

Een ander punt kan zijn: check je windows hosts file (bij mij in C:\Windows\System32\drivers\etc)
Vooral bij jailbreaks lees ik nog weleens dat er voor bepaalde Apple servers verwezen wordt naar een ander adres. Ook als je nooit gejailbreakt hebt, is controleren niet onverstandig. Bekijken/aanpassen kan met Notepad, dan oude versie overschrijven, dus niet als .txt bestand opslaan... Misschien heb je admin rechten nodig voor overschrijven. Alles in het bestand wat vooraf gegaan wordt door een hekje (#) is een commentaar regel die je kunt negeren. Als je iets aanpast, zet er dan een hekje voor, zodat je makkelijk kunt herstellen..

En dat is zo'n beetje alles wat ik kan verzinnen, hoop dat het helpt!

denman80 16-10-11 15:34

Dat laatste. Kan je daar wat duidelijker in zijn?

Ik heb namelijk hier van alles staan maar wat moet het wezen. Heb je een voorbeeld?

Nee. Ik heb helaas geen Andere device om te testen.

Jigsjdg 16-10-11 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 718250)
Dat laatste. Kan je daar wat duidelijker in zijn?

Ik heb namelijk hier van alles staan maar wat moet het wezen. Heb je een voorbeeld?

Kun je anders de inhoud van jouw hosts file hier posten? Gebruik de PHP tag om code te posten voor de opmaak (rechts naast de <>). Kunnen we er naar kijken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 718250)
Nee. Ik heb helaas geen Andere device om te testen.

Ik bedoelde ook geen ander "device" maar andere computer van partner bijvoorbeeld of een oude achterin op zolder of anders van familie/kennissen die het al hebben draaien en bij jou thuis proberen in te loggen. Eigenlijk van alles om netwerk problemen uit te sluiten...

idegroot1 17-10-11 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jigsjdg (Bericht 718233)
Kunnen jullie het proberen op een andere computer in hetzelfde netwerk als waar jullie computers nu het probleem hebben? Liefst met een andere OS (Bijv. XP ipv Win7). Kijken of het dan nog steeds problemen geeft...

Ik gebruik zelf Win7 x64 en had in eerste instantie ook deze fout. Later deed ie het gewoon wel weer, maar heb geen flauw idee waarom toen wel..

Het enige wat ik mij kan herinneren dat misschien van belang kan zijn is dat er een Windows update van MS is gekomen en ik verplicht moest rebooten. Daarna vanuit het controlpanel iCloud weer opgestart, de credentials opnieuw ingetikt en toen werkte het.

Probeer anders ook even: Apple ID en wachtwoord in Notepad intikken, controleren en dan copy/pasten in de aanlogvelden. Erg flauw misschien, maar kan foutjes voorkomen.. Controleer op je iPhone/iPad welk iCloud ID je hebt opgegeven bij initialisatie van iOS5, gewoon voor de zekerheid..

Een ander punt kan zijn: check je windows hosts file (bij mij in C:\Windows\System32\drivers\etc)
Vooral bij jailbreaks lees ik nog weleens dat er voor bepaalde Apple servers verwezen wordt naar een ander adres. Ook als je nooit gejailbreakt hebt, is controleren niet onverstandig. Bekijken/aanpassen kan met Notepad, dan oude versie overschrijven, dus niet als .txt bestand opslaan... Misschien heb je admin rechten nodig voor overschrijven. Alles in het bestand wat vooraf gegaan wordt door een hekje (#) is een commentaar regel die je kunt negeren. Als je iets aanpast, zet er dan een hekje voor, zodat je makkelijk kunt herstellen..

En dat is zo'n beetje alles wat ik kan verzinnen, hoop dat het helpt!

Dank je voor deze tip. Ik heb iCloud op de pc met Vista van mijn man geďnstalleerd. Daar ging het inloggen direct goed. Daar alles aangevinkt.

Zelf heb ik ook nog Vista op mijn pc staan. Ook daar ging het inloggen goed. Ik kon alleen de opties voor Agenda's, contacten niet aanvinken, omdat deze grijs waren. Misschien omdat ik dit al op de pc van mijn man had gedaan??? Ik kon echter wel de opties foto's aanvinken.

Nu nog Windows 7, dat is tenslotte waar ik nu mee werk.
Alle updates zijn binnen, maar het inloggen gaat daar nog steeds niet.
:confused:
Ik ga er vanuit dat als ik wil synchroniseren met de bestanden die ik daar heb instaan zoals agenda, contactpersonen, foto's e.d. dat ik daarop ook ingelogd moet zijn. Of maak ik hier een grote denkfout?

Mijn contactpersonen uit mijn adresboek van Outlook 2010 zijn nog niet gesynchroniseerd met mijn iPad. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar zonder de iPad aan te sluiten op de pc. Dat moet nu toch draadloos kunnen?

Vast weer bedankt.
Ineke

CRR 10-11-11 13:25

dit werkte bij mij. windows 7 64bits

1. Start – Alle programma’s – Bureau accessoires.
2. Rechter muis click op “command prompt”, uitvoeren als administrator.
3. Krijg je een zwart schermpje.
4. Tik hierin: “netsh winsock reset”, zonder “”.
5. Start PC opnieuw op.
6. Kijk of het nu wel lukt om in te loggen.

idegroot1 10-11-11 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CRR (Bericht 734196)
dit werkte bij mij. windows 7 64bits

1. Start – Alle programma’s – Bureau accessoires.
2. Rechter muis click op “command prompt”, uitvoeren als administrator.
3. Krijg je een zwart schermpje.
4. Tik hierin: “netsh winsock reset”, zonder “”.
5. Start PC opnieuw op.
6. Kijk of het nu wel lukt om in te loggen.

Ha, dank je wel voor deze tip. Het werkt inderdaad. Super!!!

denman80 13-11-11 09:21

Dit werkt perfect! Mijn dank is groot!

mees 14-11-11 12:24

geweldig, bedankt!
 
Dit was dé oplossing voor mij, top!

Dasja50 28-12-11 16:07

Geweldig, dit was de oplossing, bedankt!!

MJMB 13-04-12 12:04

Bij mij ligt het probleem wellicht iets anders. Heb iCloud op laptop (Windows 7) in Firefox browser draaien. Werkte goed tot ik plots de agenda niet meer kan openen. Dat is ook de melding die ik krijg 'kan agenda niet laden'.
Instructies als legen van cache en opruimen cookies al uitgevoerd, maar ik kom niet meer via de browser in de iCloud agenda. Ook de oplossing van CRR werkt niet.

What to do?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.