iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud nu al vol? (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/101477-icloud-vol.html)

aeh 17-10-11 14:40

iCloud nu al vol?
 
Misschien kan iemand mij helpen, iPhone backup gemaakt in iCloud, toen wilde ik mijn iPad maar daar was niet genoeg ruimte voor. Als ik kijk onder instellingen >iCloud>opslag en reservekopie>beheer opslag staat er :

iPhone 1,1GB
iPad --

en dan : Mail 5mb

en er staat ook 3,9 GB van 5,0 GB beschikbaar, alleen zoveel staat er niet op mijn iPad, iemand idee wat ik fout doe?

midon 17-10-11 15:13

Laat je ook eventueel foto's naar icloud versturen?

Dragon 17-10-11 16:59

Dat is wel vreemd als er staat dat je nog 3,9GB aan vrij ruimte heb. Als je de backup van je iPhone weg haalt en dan eerst je iPad doet. Dan kan je zien hoeveel GB je iPad in beslag neemt.

Buchters 22-10-11 14:52

Bij mij staat er bij "Opslag en reservekopie" Beschikbaar: 665MB en dan bij Beheer opslag staat er Backups 4,3 GB. Hoe kan het dat mijn backup zo groot is? Want vervolgens bij "Grootte reservekopie" staat 2,0 GB. Hoe kan dit? Ik sla wel foto's op in de cloud maar ik had gehoord dat dit niet van de 5,0 GB af ging.

TouchMe 23-10-11 18:01

Is het niet de bedoeling dat bijv je foto's er maar 30 dagen in de cloud
blijven staan? En dat ze voor die tijd om is gewoon weer op je iphone of ipad moeten staan? Lijkt me trouwens best wel een prima oplossing want anders staan er straks miljarden foto's in de cloud waar niemand ooit meer iets mee doet. Ik lees zo wie zo altijd met verbazing de berichtjes dat iemand 1200 foto's met zich meedraagt op een smartphone.....Ik wil echt niemand voor het hoofd stoten, maar kijk je daar dan nog regelmatig naar?

Buchters 23-10-11 18:18

Dat klopt. Maar ze staan er nog geen 30 dagen in, iOS 5 is namelijk nog lang geen 30 dagen uit;)

denman80 05-02-12 11:40

Ik kreeg vandaag ook een mail dat hij bijna vol is (5Gig) maar hoe kan ik het beste zien waar het probleem zit? Ik heb de Ipad pas een week.

sander78 05-02-12 14:01

Dit heb ik ook een keer gehad. Bleek dat ik een app had waarmee ik verschillende formats films kon kijken (aceplayer geloof ik). De films in die app nam iCloud mee in de back up. Toen ik de films verwijderde kreeg ik weer bijna 3gig terug aan ruimte in iCloud. Misschien heb jij ook zoiets.

denman80 05-02-12 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sander78 (Bericht 768658)
Dit heb ik ook een keer gehad. Bleek dat ik een app had waarmee ik verschillende formats films kon kijken (aceplayer geloof ik). De films in die app nam iCloud mee in de back up. Toen ik de films verwijderde kreeg ik weer bijna 3gig terug aan ruimte in iCloud. Misschien heb jij ook zoiets.

Ik zie idd filmrol 3,9 gig. Maar dat vind ik vreemd want heb er maar 2 foto's in staan.

kuotje 06-02-12 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 768662)
Ik zie idd filmrol 3,9 gig. Maar dat vind ik vreemd want heb er maar 2 foto's in staan.

Je kunt je reservekopie toch zelf beheren? Dus dan kan je ook zien wat je iPad in totaal nodig heeft. Dan druk je dus weer op iPad in Beheer opslag.

Daarin zie je een menu "Reserve-kopie opties"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.