//

iCloud en Agenda perikelen

iCloud en Agenda perikelen discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij mij loopt het synchroniseren van agenda's nog niet helemaal lekker. Toen ik iCloud activeerde op mijn Mac kreeg ik alle agenda-items dubbel. Dat schijnt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-10-11, 17:32
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard iCloud en Agenda perikelen

Bij mij loopt het synchroniseren van agenda's nog niet helemaal lekker.

Toen ik iCloud activeerde op mijn Mac kreeg ik alle agenda-items dubbel. Dat schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn, want op internet vond ik diverse oplossingen. Het lukte me om alles te ontdubbelen.

Vandaag ging alles prima, totdat ik een uur geleden toch weer dubbele agenda-items kreeg. Dit keer is echter niet alles dubbel. Vreemd.

Heeft iemand anders vergelijkbare problemen? Of beter nog: een mogelijke oplossing?

Voor mijn gevoel zij dit typische problemen van nieuwe softwarediensten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-11, 17:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexvo Bekijk bericht
Voor mijn gevoel zij dit typische problemen van nieuwe softwarediensten.
Slecht gevoel Het is eerder een typische "user error".

Vóór het activeren van iCloud en het updaten naar iOS 5 had je MobileMe moeten uitzetten op de iDevices, indien je dat gebruikte. Indien je syncte via iTunes naar de kalender "on My Mac" had je die synchronisatie eerst moeten uitzetten.

Ik heb hier één MacBook, één iMac, één Mac Pro, twee iPhones en één iPad zo overgezet zonder de minste problemen.
  #3  
Oud 17-10-11, 18:20
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

User error????
- ik had inderdaad geen MobileMe
- ik heb niet gesynct via iTunes

En hoe verklaar je dan dat ik nu enkele agenda-items dubbel heb en andere niet?

Ik heb net in iTunes gekeken en de synchronisatie is daar automatisch uitgezet.

Ik wil het best erkennen als ik iets fout doe (graag zelfs, dan kan ik het oplossen), maar ik vind jou conclusie iets te snel.
  #4  
Oud 17-10-11, 18:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, mijn conclusies zijn juist want dat zijn de fouten die het meest gemaakt worden. En jouw conclusie "Voor mijn gevoel zij dit typische problemen van nieuwe softwarediensten" is echt volledig naast de kwestie. iCloud functioneert perfect op de Macs zoals ik eerder schreef.

Hoe stonden die agenda's dan op jouw Mac? In "on my Mac"? En wat synchroniseer je met wat?
  #5  
Oud 17-10-11, 18:56
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Dat jou conclusies 100% juist zijn omdat dit de meest voorkomende fouten zijn is een vreemde redenering (want er kunnen kennelijk ook nog andere redenen zijn). Als ik je goed begrijp zitten er geen fouten in iCloud?

Maar goed, mijn opmerking over "typische problemen" was inderdaad ook wat voorbarig. Kwam uit een stukje ergernis omdat ik dit soort dingen eigenlijk nooit meemaak met Apple.

Omdat ik het heel raar vond dat ik enkele items 'normaal' had en andere dubbel, heb ik iCloud voor iCal uitgeschakeld en een back-up teruggezet.

Dus mijn iCal is nu weer in orde. Ik ga later op mijn gemak iCloud opnieuw proberen voor mijn agenda.

Trouwens: met contacten heb ik geen enkel probleem via iCloud, dat gaat dus prima (een kennis van mij had ook dubbele contacten).

In elk geval dank voor je reacties.
  #6  
Oud 18-10-11, 21:35
hmrabofiets hmrabofiets is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Westland
Berichten: 11
Standaard

Ik heb ook een probleem icloud werkt mijn ipad en iphone werken goed maar ik krijg mijn agenda niet gesynt met mijn imac

Ik heb geen icloud in mijn systeemvoorkeuren
Ik heb max os x 10.6.8 en mijn imac geeft aan dat er geen update benodigd is

Ik hoor graag een reactie.
  #7  
Oud 18-10-11, 22:23
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Ik ben bang dat het niet mogelijk is onder OS-X 10.6.8. Dat zie ik tenminste op veel discussieforums.

Er was één bericht dat OS-X 10.6.9 zou komen voor iCloud ondersteuning, maar ik weet niet of dat waar is:
iCloud ook beschikbaar voor Snow Leopard | Apple Mac, iPad & iPhone nieuws, workshops en tips | iCreate Magazine

Ik denk dat je moet upgraden naar OS-X Lion.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 oktober 2011 om 21:30 ----------

Trouwens, nu ik toch weer terug ben bij dit topic:

Zoals gezegd had ik problemen met 1) eerst alle agenda items dubbel en later sommige agenda items dubbel (en andere niet). Ik heb toen iCloud uitgezet en een back-up teruggezet zodat mijn agenda weer goed was.

Daarna heb ik op iCloud ook de agenda's verwijderd. Hierna had ik dus weer de 'schone' begintoestand.

Ik heb vervolgens iCloud weer aangezet voor agenda. En wat blijkt: terwijl ik de vorige keer dubbele agenda items kreeg, ging nu alles goed. Hij had zelfs m'n agenda's netjes verplaatst van 'op mijn mac' naar iCloud.

Dus nu ging alles in één keer goed, hoewel ik precies hetzelfde heb gedaan als de eerste keer. Voor zover ik nu kan zien (na één dag) blijft ook alles prima werken.

Ook op b.v. Macrumors melden mensen dat ze het probleem oplossen door iCloud uit en weer aan te zetten. Hoewel ik niet voorbarig wil zijn, lijkt dit toch iets meer te zijn dan een simpele user error.

Maar goed: alles werkt prima en daar ging het om!
  #8  
Oud 22-10-11, 14:05
tomdw tomdw is offline
• iOS 7.0.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Hey,
Ik had hetzelfde voor. Sommige afspraken stonden dubbel, andere soms tot 7 keer. En dit enkel op mijn iPad. Wat ik heb gedaan is in instellingen->iCloud->Agenda's uitgezet. Dan vraagt hij wat je wil doen met eerder gesyncte agenda's. Gewoon alles verwijderen en NIET bewaren op je iDevice. Dan gewoon weer aanzetten en opgelost.
Groeten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gmail agenda synchroniseren met icloud ralphvlassak iCloud 9 17-02-12 19:51
gmail agenda synchroniseren met icloud ralphvlassak iCloud 5 19-12-11 23:35
iCloud: waarom nog meerdere agenda's? BfromB iCloud 7 13-11-11 17:51
iCloud Agenda syncronisatie divanci iCloud 2 15-10-11 17:19
meerdere agenda's middels icloud iOS 5.0 iDMi iCloud 0 13-10-11 10:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.