iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud verificatiemail (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/101561-icloud-verificatiemail.html)

grevend 17-10-11 23:07

iCloud verificatiemail
 
Als ik inlog met mijn Apple id (bij de iCloud instellingen) zou ik een email moeten ontvangen met instructies om mijn account te controleren.. Ik wacht nu al 2 dagen en ik heb nog steeds geen controlemail gehad.. opnieuw inloggen werkt niet en via iCloud op mijn PC een verificatiemail laten sturen werkt ook niet.. oja, mail staat ook niet in mijn ongewenste mail.. wat kan het zijn?

Amien 18-10-11 17:55

dit probleem heb ik dus ook .. ik heb dus een *@gmail.com apple ID en die wil ik graag gebruiken voor icloud .. dat kan op zich toch wel?

op apple forum heb ik deze oplossing gevonden:

https://discussions.apple.com/thread/3374286?tstart=0

It turns out that I have 4 Apple IDs that I have collected over the years. 2 for iTunes accounts (one US and one UK) 1 for Mobile Me and 1 for use on this discussion forum.

At least 2 of these accounts had the same contact email and this happens to be the one I'm trying to verify with iCloud for iOS5. This seems to confuse Apple and rather than telling me that the email address is associated with 2 Apple IDs, it just fails to send the verification mail.

My advice would to use the "I've forgotten my User ID" to recover what IDs you have and verify your mail from in there. If your address is associated with more than 1 ID, you get told here. Sort out your addresses so that you only have 1 per Apple ID and go from there...


Ik weet niet of dit de oorzaak is van het niet krijgen van een verificatie mail, maar ik begrijp de oplossing hierboven ook niet echt. Ik weet niet precies wat ik moet doen. help!


overigens werkt een @me.com wel gewoon prima

grevend 18-10-11 20:02

ah thx, jouw oplossing heeft me geholpen Amien!!! :d

het bleek dat ik 2 apple ID's had met hetzelfde emailadres.. 1 apple ID was nog niet een emailadres maar een nickname. Deze nickname had hetzelfde primaire emailadres als mijn 2e Apple ID. Wat je moet doen is dus naar deze site gaan: iForgot daar forgot username klikken, je emailadres invoeren en dan zie je welke 2 ID's je gebruikt met dat emailadres. vervolgens wijzig je bij 1 van de 2 het emailadres en ga je naar de instellingen van iCloud om het emailadres nogmaals in te vullen. Ik kon daarna iCloud gebruiken!

Amien 18-10-11 20:51

Yes! .. ook gelukt .. hebben we elkaar een beetje geholpen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.