//

iCloud & apps

iCloud & apps discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Sinds vandaag verdiep ik me in iCloud. Ik zie via iCloud.com mijn agenda, contacten, documenten en zoek mijn iPhone. Ik zie alleen nergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-11, 15:50
Appel07 Appel07 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard iCloud & apps

Beste leden,

Sinds vandaag verdiep ik me in iCloud. Ik zie via iCloud.com mijn agenda, contacten, documenten en zoek mijn iPhone. Ik zie alleen nergens een overzicht van mijn reserve-backup (met bijvoorberld mijn aangeschafte apps) die ik gemaakt hebt vanaf mijn IPhone. Klopt het dat ik via iCloud.com geen overzicht kan zien van mijn backup met bijbehorende Apps???

Bedankt alvast
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 16:57
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Klopt, je ziet niet wat er in de back-up zit.
Je apps worden ook niet geback-upt. Deze kun je altijd via de App Store terughalen; back-up in de iCloud is dus niet nodig.
Wat wel geback-upt kan worden is de content van je Apps. Ik ben er niet helemaal zeker van of dat alleen geld voor aangepaste Apps of voor iedere willekeurige App, maar gezien het lijstje met Apps in de iCloud config denk ik het eerste. Deze geback-upte content kan echter alleen teruggezet worden naar het device waar het vandaan kwam; het is geen manier om content over meerdere devices te delen.

Daarnaast heb je Apps, zoals bijvoorbeeld GoodReader, die content (docs, presentaties, PDFs, e.d.) in de iCloud kunnen zetten zodat je die op al je devices kunt terughalen. Dit is een back-up methode van content waarna je wél de content kunt delen over meerdere devices.

Je kunt in de iCloud config met "Back-ups beheren" wel zien welke back-ups er in de iCloud staan en hoe groot ze zijn..

Ik hoop dat dit helpt!
  #3  
Oud 18-10-11, 19:40
Appel07 Appel07 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor je uitleg! Bij de instellingen van ICloud op me iPhone zie ik wel een overzicht van al me Apps (deze worden volgens mij meegenomen in me reservekopie).
Klopt het dat wanneer ik een nieuwe software update van iOS er over gooi of als me iPhone crasht dat ik wel gewoon alles terug krijg ( op een eenvoudige manier) via iCloud?
  #4  
Oud 18-10-11, 19:58
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appel07 Bekijk bericht
Bedankt voor je uitleg! Bij de instellingen van ICloud op me iPhone zie ik wel een overzicht van al me Apps (deze worden volgens mij meegenomen in me reservekopie).
Ja, maar niet de Apps zelf dus; alleen de content erin. Het verdient dus aanbeveling om te kijken van welke apps je niet perse wilt dat de content geback-upt wordt in de iCloud. Ik heb bijvoorbeeld de gratis app Contract Killer - best leuk spelletje overigens - maar die gebruikt wel ruim 900MB in de iCloud back-up; dat gaat mij te ver, die heb ik eruit gegooit; dan maar geen back-up van mijn behaalde levels en zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appel07 Bekijk bericht
Klopt het dat wanneer ik een nieuwe software update van iOS er over gooi of als me iPhone crasht dat ik wel gewoon alles terug krijg ( op een eenvoudige manier) via iCloud?
Ik hoop het wel, anders hebben we allemaal een probleem. Vanaf nu kun je je iDevice OTA (Over The Air, dus zonder vast te maken aan een computer - iTunes) updaten. Alles wat bewaard moet worden, moet via de iCloud back-up teruggezet worden; dat is het idee.
  #5  
Oud 18-10-11, 20:30
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Waar kan ik mijn foto's zien op iCloud.com?
  #6  
Oud 18-10-11, 20:43
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Waar kan ik mijn foto's zien op iCloud.com?
Niet... alleen je fotostream zit in de iCloud
  #7  
Oud 19-10-11, 11:24
Appel07 Appel07 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Thnks voor je uitleg! Het is dus hopelijk goed geregeld allemaal ;-) Hopen dat ik geen data verlies in de toekomst!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IOS5 iCloud restore, apps worden niet teruggezet eddzzz iCloud 2 17-11-11 11:30
iCloud: deze apps demonstreren de nieuwe mogelijkheden iCulture iCloud 0 14-10-11 15:10
Automatische apps downloaden (icloud) johanneslol iCloud 3 07-06-11 20:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.