//

iCloud probleem: hoe wijzig ik mijn account?

iCloud probleem: hoe wijzig ik mijn account? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Toen ik mijn I-phone kocht en een Apple-ID aan wilde maken, had ik problemen met het invullen van betaalgegevens, omdat er een error optrad bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-11, 15:53
Birkit Birkit is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Question iCloud probleem: hoe wijzig ik mijn account?

Toen ik mijn I-phone kocht en een Apple-ID aan wilde maken, had ik problemen met het invullen van betaalgegevens, omdat er een error optrad bij Click And Buy.
Ik heb toen als tijdelijke oplossing even ingelogd onder mijn vader zijn account/apple-ID en dus steeds vanuit daar gewerkt.

Nu heb ik de laatste update uitgevoerd en staat iCloud er dus ook op.
Echter, mijn telefoon bevat nu alle gegevens van mijn vader!
Mijn vader en ik heb nu dus dubbele inhoud qua telefoon.
Ik heb zijn agenda er ook in staan, hij die van mij, ik zijn contacten, hij die van mij, enz.
Dit willen we natuurlijk niet.
Ik heb inmiddels een eigen Apple-ID aangemaakt, maar hoe zorg ik er voor dat mijn telefoon begrijpt dat ik vanuit dat account wil werken en hoe zorg ik er dus voor dat mijn vader zijn gegevens van mijn telefoon verdwijnen?

Ik heb bij Instellinge-Store al mijn eigen Apple-ID ingevuld, maar als ik naar Instellingen-iCloud ga, dan staat daar het account van mijn vader en ik kan dat niet handmatig wijzigen ofzo.

Onderaan staat wel 'verwijder account'; is dit de oplossing?
Haal ik hiermee zijn account van mijn telefoon af of verwijder ik hiermee het hele account en dus ook op mijn vader zijn telefoon?

Wie weet de oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 16:02
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Dat klopt. Ik heb de mijne eerst verwijdert.In de store in itunes aangemeld met de nieuwe account.
Dan in de store op de iphone aangemeld met nieuwe account,en deze komt normaal dan in icloud te staan. Mijn gegevens staan nog steeds in mijn iphone dus neem ik aan dat deze in itunes zijn opgeslagen.
  #3  
Oud 18-10-11, 16:08
Birkit Birkit is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Hmz ja maar ik heb mij dus al in de store aangemeld met mijn nieuwe account, maar hij blijft op account van mijn vader staan.
Jij zegt dus 'account' verwijderen?
Ik ben namelijk bang dat hij het account hiermee niet alleen van mijn telefoon haalt, maar ook van die van mijn vader?
  #4  
Oud 18-10-11, 16:19
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Raar, ik kan onder 2 accounts werken ik itunes. Op de iphone heb ik mijn vorige account gewist en onder de nieuwe aangemeld. In itunes aangemeld onder de nieuwe account en ik heb geen problemen gehad. In itunes maak je een reserve kopie van de iphone. Misschien dat je de contacten van je vader wel moet wissen op iphone,daar kan ik weinig over zeggen omdat ik dat probleem niet had.
  #5  
Oud 18-10-11, 16:23
Birkit Birkit is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Maar jij had niet het probleem dat iemand anders het account wel nog nodig had?
Daar gaat het mij even om.
Hij kan dan wel verwijderd zijn op mijn I-phone en mijn eigen gegevens opgeslagen hebben zodat ik mij kan aanmelden met mijn nieuwe account, maar hoe zit het dan met die van hem?
Als ik zijn account verwijder op mijn Iphone, is het account dan niet bij mij hem ook verwijderd?
Of ben ik nu erg blond :s
  #6  
Oud 18-10-11, 16:30
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

Denk niet dat dat een probleem mag zijn. Je verwijdert alleen op de iPhone een account,niet in
iTunes. In iTunes log je gewoon in onder een ander account.
  #7  
Oud 18-10-11, 16:33
Birkit Birkit is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
Als dat het geval zou zijn, dan zou hij mijn telefoon nu toch al juist moeten synchroniseren? Want ik sta in Itunes al ingelogd met mijn nieuwe account.
Maar misschien komt dat doordat ik niet eerst zijn account verwijderd heb?
  #8  
Oud 18-10-11, 16:48
mikevi mikevi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 11
Standaard

En je hebt op de iphone je in de store aangemeld onder je nieuwe account? In itunes je vader zijn account zeker niet verwijderen. Op de iphone kan het geen kwaad.
Misschien dat er iemand is die meer kan vertellen,ik heb het op deze wijze gedaan zonder problemen.
Ik heb nadien ook mijn iphone even afgezet en terug opgestart. De account in i cloud en de store hebben nu dezelfde naam.
Reageren

Labels
dubbel account, icloud, twee telefoons, verwijderen., wijzigen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mobile me account emailadres omzetten naar icloud? rikkie123 iCloud 6 21-11-11 13:11
iCloud - Welk account gebruik ik? iRutger iCloud 4 08-10-11 13:24
Nu al een @me account aanmaken voor icloud ceesboersen iCloud 2 07-06-11 23:10
iPhone 4: reeds unlocked (T-mobile), hoe wijzig ik nu de standaard voicemail? rtf74 Unlock 0 31-08-10 23:25
Wi-Fi probleem, hoe mijn lock te omzeilen na restore? Nemisis2003 Wi-Fi 6 18-08-09 16:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.