//

Wat doe ik met mijn niet @me.com e-mail in iCloud?

Wat doe ik met mijn niet @me.com e-mail in iCloud? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een aantal domein namen die mijn naam en die van mijn bedrijf vertegenwoordigen, denk aan "info@mijnnaam.nl" en "info@mijn bedrijfsnaam.nl". Mijn vrienden en klanten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-11, 06:47
CybeRo CybeRo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard Wat doe ik met mijn niet @me.com e-mail in iCloud?

Ik heb een aantal domein namen die mijn naam en die van mijn bedrijf vertegenwoordigen, denk aan "info@mijnnaam.nl" en "info@mijn bedrijfsnaam.nl". Mijn vrienden en klanten herkennen mij aan die naam en er is een makkelijke verbinding naar de bijbehorende websites. Ik wil die domeinnamen en popboxen dus blijven gebruiken.

En toen kwam iCloud. Makkelijk mail, contacten en agenda synchroniseren over mijn iMac, iPhone, iPad en PC. Op één van de apparaten een mail beantwoorden is op alle andere zichtbaar. Ideaal zo leek het.

Maar ik bleek een @me.com adres te moeten gebruiken waar de hele iCloud functionaliteit aan hangt. En de instellingen van MobileMe waar je een niet- @me.com popbox kan configureren is verdwenen in iCloud voor zover ik kan nagaan. Dus vanaf de "info@mijnnaam.nl" popbox de mail doorsturen naar de "mijnnaam@me.com" iCloud account dan maar. Tot blijkt dat de afzender van alle mail in iCloud vervolgens ook datzelfde "mijnnaam@me.com" e-mailadres is. En mijn klanten dus geconfronteerd worden met een e-mailadres wat ze niet kennen. En bovendien een stuk minder professioneel oogt dan een eigen domeinnaam.

Vraag:
Is er een mogelijkheid de functionaliteiten van iCloud te gebruiken voor mail zonder het @me.com adres als afzender te gebruiken?

Vraag:
Kunnen er mappen in iCloud worden aangemaakt waarnaartoe ik de mail van mijn eigen popboxen kan doorsturen en die dan via een in te stellen regel in een map per popbox terecht komen?

Dank alvast voor de moeite. Apple stuurde me bij deze vragen standaard met een kluitje het riet in door nietszeggende links te sturen van iCloudpagina's waar geen antwoord op deze vragen staat.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-11, 10:04
jerkar jerkar is offline
• iOS 4.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 12
Standaard

Ik heb exact dezelfde vragen...
Ik wil niet dat al mijn mails vanaf @me.com komen maar het eigenlijke emailadres zoals ik ze gebruik
  #3  
Oud 24-10-11, 10:07
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Je kunt alle functionaliteit gebruiken zonder e-mail. Je hoeft helemaal geen @me.com adres te gebruiken.

Dan houdt je je e-mail van je eigen domein en gebruik je iCloud alleen maar voor de andere functies. Ik hoop alleen wel dat je eigen domein IMAP ondersteund. Dan kun je je mail op al je iDevices instellen.

Je krijgt dan 2 accounts op je iDevices:
1: je e-mail @mijnnaam.nl -voor e-mail
2: icloud - voor het syncen van je contacten en de andere functies.

Overigens zou ik in jouw geval eens onderzoek doen naar OSX Lion Server. Apple - Lion Server - De server voor iedereen
  #4  
Oud 26-10-11, 15:24
Deikesu Deikesu is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

@Jap74, dan kan je niet vanuit icloud op een computer een mail versturen onder een ander adres dan @me.com.

Heeft iemand anders al wat kunnen vinden hoe dit wel kan? MobileMe ging dit prima, maar bij icloud is het helemaal eruit
  #5  
Oud 26-10-11, 15:30
Perryveth Perryveth is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Mijn iCal van iPad synchroniseert niet met mijn iPhone 3 wel anders om wie kan mijn helpen wat doe ik niet goed en ik graag soms drie keer de zelfde afspraak op mijn iPhone
  #6  
Oud 26-10-11, 15:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deikesu Bekijk bericht
@Jap74, dan kan je niet vanuit icloud op een computer een mail versturen onder een ander adres dan @me.com.

Dat kan wel met in Outlook een zgn. "Send Only Account".
  #7  
Oud 14-11-11, 16:14
bapovs bapovs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 54
Standaard

Ik zit ook met dit punt.
Ik heb een bedrijf en dat heeft een zakelijk email. (info@huppeldepup.nl)
Ik wil niet dat mijn relaties een naam@me.com als afzender krijgen te zien.

Ik vind de push/sync functie van apple super handig. Aangezien er bij ons 5 apple producten (agenda's en mail) worden gesynced.

Volgens mij wil apple alleen dat je een me.com/icloud account hebt. De reden dat ik nog niet ben overgestapt naar icloud (nog steeds bij me.com) is omdat je helemaal niet meer kan kiezen vanuit welk email adres kan sturen.

Iemand die dit anders ziet of een handige tip heeft?
  #8  
Oud 17-11-11, 15:22
bapovs bapovs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 54
Standaard

Helemaal niemand die een antwoord heeft op mijn vraag?
  #9  
Oud 18-11-11, 14:36
Schob Schob is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 7
Standaard

je kunt je mail laten doorsturen naar je me.com account.

Op je PC kun je zelf een nieuw account aanmaken met je iCloud info.
incoming: p02-imap.mail.me.com
smtp: dit moet dan je server zijn van je eigen domein.

Mail komt binnen op je me account en je geeft antwoord via je smtp (eigen domein).

Zo heb ik het ingesteld op mijn iMac, iPhone.
Mail beantwoorden via web gaat via je me.com account. Dit kun je niet instellen.
Hier zal dus wel je me.com adres zichtbaar zijn.

Volledigheidshalve heb ik via imap eerst alle mails naar me.com gekopieerd.

Laatst gewijzigd door Schob; 18-11-11 om 14:53.
  #10  
Oud 21-11-11, 12:16
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik zou nog steeds eens kijken naar Lion Server ipv iCloud. Op deze wijze creeer je een eigen server/iCloud. Als je veel Apple producten gebruikt, lijkt mij dit ideaal voor een klein bedrijf (ik heb er zelf geen ervaring mee).
  #11  
Oud 21-11-11, 19:23
bapovs bapovs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ik zou nog steeds eens kijken naar Lion Server ipv iCloud. Op deze wijze creeer je een eigen server/iCloud. Als je veel Apple producten gebruikt, lijkt mij dit ideaal voor een klein bedrijf (ik heb er zelf geen ervaring mee).
Hmmm, klinkt/ziet er goed uit.
Is deze ook op bijvoorbeeld een windows pc te bekijken net zoals me.com?
Of moet je dan echt alleen maar apple producten hebben om je server te bekijken.


gr
  #12  
Oud 21-11-11, 19:42
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Ik weet dat het niet gelijk de vraag beantwoord maar een andere optie zou kunnen zijn om Google Apps te gebruiken.
Deze dienst is ook gratis en host je eigen domeinnaam. Als je een email verstuurd wordt je eigen emailadres met het juiste domeinnaam gebruikt.
Je kunt tevens meerdere emailaccounts aanmaken.
Het enige wat je moet doen is je aanmelden bij Google Apps en bij jouw eigen provider de MX records wijzigen zodat alle email automatisch doorgestuurd wordt naar Google Apps. Een handleiding voor het instellen is te vinden bij Google zelf.
Op de iPhone kun je dan een Exchange account aanmaken met m.google.com als mailserver zodat je gebruik kunt maken van pushmail.
Ik werk al een jaar op deze manier en gebruik het ook voor mijn agenda en contactpersonen.
  #13  
Oud 23-11-11, 13:22
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bapovs Bekijk bericht
Hmmm, klinkt/ziet er goed uit.
Is deze ook op bijvoorbeeld een windows pc te bekijken net zoals me.com?
Of moet je dan echt alleen maar apple producten hebben om je server te bekijken.


gr
De server draait op een Mac. Deze beheert de e-mail accounts. De e-mail is wel te bekijken op een PC, begrijp ik van de Apple site. Maar ik denk dat het allemaal beter werkt als iedereen die is aangesloten een Mac gebruikt (zoals zo vaak....)
Reageren

Labels
afzender, eigen e-mailadres, icloud



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 10:16
[iCloud] Problemen met verzenden van mail van Mail mindchaoz iCloud 0 14-10-11 13:54
Mailinstellingen Casema Ipad werkt niet wat ik ook doe! Maud36 iPad algemeen 7 03-03-11 19:14
iPhone: Stap 2 van jailbreak lukt al niet, wat doe ik fout alfastra Jailbreak 0 01-12-10 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.