//

Google account en iCloud probleem...

Google account en iCloud probleem... discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor de upgrade naar iOS5 had ik mijn google acoount gekoppeld aan mijn iPhone (Google Mail met E-mails en Agenda's). Werkelijk super. Mijn gmail, google ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-10-11, 22:59
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Standaard Google account en iCloud probleem...

Voor de upgrade naar iOS5 had ik mijn google acoount gekoppeld aan mijn iPhone (Google Mail met E-mails en Agenda's).
Werkelijk super. Mijn gmail, google calendar, google contact allemaal op zowel mijn webaccount bij google en op mijn iPhone.
Als ik in mijn browser een contactpersoon toevoegde of wijzigde zal ik het binnen enkele tellen in mijn iPhone en andersom ook. Datzelfde gold voor een afspraak in mij Google agenda.
Nu echter werkt dat niet meer...
En ik heb geen idee hoe ik het weer terug kan instellen...
Hoe annuleer je bijvoorbeeld iCloud?
Moet je dan bij Instellingen - iCloud - Contacten en bij Agenda's het deactiveren? Dan krijg je de vraag "Wat wilt u doen met de eerder gesynchroniseerde contacten van iCloud op uw iPhone? Bewaar of verwijder van iPhone.
Als ik kies voor bewaar, krijg ik dan dubbele contacten/agenda's?
Als ik kies voor verwijder ben ik dan alles kwijt ook op mijn Google account?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-11, 00:04
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cysoon Bekijk bericht
Moet je dan bij Instellingen - iCloud - Contacten en bij Agenda's het deactiveren?
Ja


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cysoon Bekijk bericht
Dan krijg je de vraag "Wat wilt u doen met de eerder gesynchroniseerde contacten van iCloud op uw iPhone? Bewaar of verwijder van iPhone.
Bewaren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cysoon Bekijk bericht
Als ik kies voor bewaar, krijg ik dan dubbele contacten/agenda's?
Agenda dat gaat gewoon goed, geen dubbele afspraken. Doe wel het volgende, ga naar de instellingen van je gmail adres op je iPhone, zet daar je agenda uit. Antwoord ja op verwijderen, zet de agenda weer aan en de sync komt weer op gang en gmail vult je iPhone weer. (Dit moest ik doen daar ik geen items meer zag in mijn agenda.)


Op de vraag van je contacten, kan ik geen antwoord geven.
Ik heb de contacten weer verwijderd van iCloud en ik heb er voor gekozen om mijn contacten NIET ergens in een cloud, dus ook niet bij gmail, te bewaren. Toen ik met Adresboek op mijn iMac ging syncen heb ik de vraag verkeerd beantwoord en kreeg ik mijn adressen wel dubbel in het Adresboek op de iMac en dus ook op de iPhone. GGGRRRR. Die heb ik allemaal handmatig moeten verwijderen. Dus goed lezen wat ze vragen, dan moet het vast goed gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cysoon Bekijk bericht
Als ik kies voor verwijder ben ik dan alles kwijt ook op mijn Google account?

Nee zie boven.


succes,
Kees.
  #3  
Oud 25-10-11, 10:17
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Thumbs up Bedankt!

Kees, bedankt voor de uitgebreide reactie. Ga er mee aan de gang en hoop spoedig te kunnen reageren.

Laatst gewijzigd door cysoon; 25-10-11 om 10:18. Reden: Naam vergeten
  #4  
Oud 25-10-11, 22:10
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Smile Opgelost

Met agenda en contacten werkt het nu weer als vanouds.
Moest wel mijn contacten eerst weer helemaal opnieuw verwijderen en syncen.
Wat en hoe ik het precies heb gedaan...
Ik kreeg in ieder geval al mijn contacten in Google Contact dubbel. Daarvoor had ik ze nog wel geëxporteerd gelukkig!
Alle contacten verwijderd in Google Contact en weer geïmporteerd. Jammer genoeg ben ik nu wel al mijn afbeeldingen kwijt
Die heb ik gelukkig in mijn Dropbox en bepaalde mappen in dropbox sync ik met mijn iPhone.
Dus nu nog een 300 contacten voorzien van foto's.
Jammer trouwens dat je niet de contacten in Google incl. afbeeldingen kan exporteren. Iemand een tip?
  #5  
Oud 25-10-11, 22:53
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb me laten vertellen dat Google een oude(re) Vcard versie gebruikt:

Have checked that Google Contacts import only support vCard 2.1 without pictures. It means that it neither photo can be import or export from Google Contacts.

For your information, the next version of our phonebook backup will be migrated to vCard 3.0 (latest one). The contacts cannot be import to Google contacts until they upgraded their vCard version. Please be attention if you still need to import contacts to Google contacts. Don't update the phonebook backup client until you find that the Google contacts support vCard 3.0.

En verder: als je synced met iCloud dan wordt de google-sync gedisabled omdat Apple dit nu eenmaal zo wil (bron: google en de vele hits....).
  #6  
Oud 25-10-11, 23:22
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Mooi dat het gelukt is.

Gr.
Kees.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mobile me account emailadres omzetten naar icloud? rikkie123 iCloud 6 21-11-11 13:11
iCloud probleem: hoe wijzig ik mijn account? Birkit iCloud 7 18-10-11 16:48
iCloud - Welk account gebruik ik? iRutger iCloud 4 08-10-11 13:24
Nu al een @me account aanmaken voor icloud ceesboersen iCloud 2 07-06-11 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.