iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Help! Alles kwijt? iCloud?! (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/103259-help-alles-kwijt-icloud.html)

hoihoihoi88 02-11-11 08:31

Help! Alles kwijt? iCloud?!
 
Hoi! Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb vandaag mijn Iphone 4 geupdate. Al mijn persoonlijke dingen (smsjes enzo) stonden hierna nog in mijn Iphone, maar mijn apps niet. Om die terug te krijgen dacht ik: ik zet mijn Iphone terug vanaf reservekopie. Maar die reservekopie was van juli.. Nu zijn al mijn smsjes en notities vanaf juli tot nu verdwenen. Hoe kan ik deze weer terugkrijgen?? Dus als het ware de reservekopie ongedaan maken?!??!

iTunes zegt dat ik een iCloud kopie heb gemaakt, maar mijn iPhone zegt dat ik dit nooit heb gedaan. Hoe kan ik op iTunes de iCloud kopie vinden??

Zou heel fijn zijn als jullie me kunnen helpen..

Dank vast en groet, Liesbeth

ballegooier 02-11-11 10:06

Edit: ik begrijp nu pas je vraag. Je wilt de backup terugzetten ongedaan maken, en je iPhone zoals die 'gister' was, incl sms en notities, terug hebben.
Klik op je iPhone onder 'Apparaten' in iTunes (op je computer) rechtermuisknop: 'zet reservekopie terug' en kies dan voor de reservekopie die -als het goed is automatisch- gemaakt is, vlak voordat je je iPhone hebt geüpdatet (naar een nieuwere iOS?)

Als je geen recentere backup hebt (gemaakt) dan rest alleen nog de Apps opnieuw te donloaden uit de App Store. Klik op 'kopen' en je krijgt de melding dat je deze app al betaald hebt en gratis opnieuw mag downloaden.

Je kunt ook naar de App Store op je iPhone, en dan bovenaan het tabje 'Updates' op 'aankopen' aanklikken. Je kunt dan direct je aangekochte apps 1 voor 1 opnieuw gratis downloaden. Backups in iCloud werken pas vanaf de dag dat je iOS 5 hebt én je iCloud hebt ingesteld. Dus daar heb je nu denk ik niks aan.

hoihoihoi88 02-11-11 17:17

Dankje voor je reactie! Er staat bij iTunes onder 'reserverkopie' maar een datum, die in juli, dus niet een automatische backup van toen ik een update had gemaakt (terwijl ik wel had aangegeven tijdens de update dit te willen..) Heb ik dan pech en ben ik al mijn smsjes en notities kwijt??

ballegooier 02-11-11 20:06

Vreemd. Je kunt dus geen andere datum kiezen? Dan heb je inderdaad pech denk ik.

gr25 03-11-11 09:36

Terug zetten?
 
Al eens aan timemachine gedacht? :)

ballegooier 03-11-11 09:40

Time machine had in dit geval geen hulp kunnen bieden. Er is gek genoeg blijkbaar geen iPhone reservekopie gemaakt door iTunes tijdens (dus vlak voor) het updaten naar iOS 5.

Guest-20180925190238 03-11-11 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gr25 (Bericht 730052)
Al eens aan timemachine gedacht? :)

Time Machine op een Windows computer :rolleyes: Dat zou heel mooi zijn, maar ik denk dat de TS daar écht niet aan gedacht heeft :)

Trust^ 03-11-11 14:12

wat heeft Time Machine in godsnaam te maken met back up van je iphone? maak elke dag reserve kopie van je apparaat


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.