iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Mail op iPhone en iPad probleem (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/103443-mail-op-iphone-ipad-probleem.html)

jochinho 03-11-11 18:02

Mail op iPhone en iPad probleem
 
Enkele dagen na de lancering van iOS 5 ben ik van e-mailadres veranderd.
Ondertussen heb ik mijn oud e-mailadresaccount verwijderd van mijn Mac, iPhone en iPad en de nieuwe (een @me.com adres) geïntegreerd. Deze staat via mijn Apple ID (@mac.com) gekoppeld aan iCloud.

Via Mail op de Mac is er geen enkel probleem, maar als ik mails wil versturen op mijn iPhone 4 of iPad lukt dat niet.

Hij geeft dan telkens de melding:
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres 'voornaam.naam@mac.com' niet.

Heb al geprobeerd dit manueel te veranderen in de instellingen van iCloud maar daar toont het balkje grijs zodat ik het niet kan aanpassen.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want is voor mij héél moeilijk niet mobiel te kunnen mailen.

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 03-11-11 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jochinho (Bericht 730537)
Enkele dagen na de lancering van iOS 5 ben ik van e-mailadres veranderd.
Ondertussen heb ik mijn oud e-mailadresaccount verwijderd van mijn Mac, iPhone en iPad en de nieuwe (een @me.com adres) geïntegreerd. Deze staat via mijn Apple ID (@mac.com) gekoppeld aan iCloud.

Via Mail op de Mac is er geen enkel probleem, maar als ik mails wil versturen op mijn iPhone 4 of iPad lukt dat niet.

Hij geeft dan telkens de melding:
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres 'voornaam.naam@mac.com' niet.

Ik heb geen idee hoe je er in geslaagd bent om het nieuwe @me.com iCloud account te koppelen aan het Apple ID @mac.com wat betreft iCloud synchronisatie.

Een oud Apple ID, bv. om aankopen te doen in de App Store, staat los van het iCloud account. Dat zijn twee verschillende diensten.

Gebruik zowel op de Mac als op de iDevices het iCloud @me.account en ik denk dat alles dan naar behoren zal werken (zoals dat bij mij het geval is).

jochinho 05-11-11 09:17

dit zijn de screenshots, misschien dat zo mij iemand kan helpen?
http://img24.imageshack.us/img24/1024/img0693r.png

http://img511.imageshack.us/img511/4900/img0694.png

http://img651.imageshack.us/img651/218/img0695.png

http://img830.imageshack.us/img830/3037/img0696.png

KvdS 05-11-11 09:49

Probeer een de smtp van je provider thuis, je weet nooit.

Rav3n 05-11-11 10:19

De smtp-server van de provider thuis heeft hier helemaal niets mee te maken.

Bij 2e afbeelding onder "geavanceerd" staat nog je oude mailadres, daar moet 't @me.com adres staan.

[Off-Topic]
Dat je iCloud-ID gekoppeld is aan Apple-ID vind ik niet vreemd (Is bij mij hetzelfde). Ik kan overal met m'n iCloud-ID ipv Apple-ID inloggen. Dat die koppeling bij Apple heeft plaatsgevonden merk ik aan het wachtwoord van iCloud. Da's is hetzelfde als van m'n Apple-ID ZONDER DAT IK DAT OOIT ERGENS HEB HOEVEN INVULLEN.
Daar waar ik mensen help met de installlatie van iOS5 en het iCloud-verhaal werkt alles idem. Nog nergens problemen oid tegengekomen.
Volgens mij ligt dit aan de wijze van eerste aanmelding bij iCloud, waar je kunt kiezen voor inlog met Apple-ID of het aanmaken van een nieuw account.

darickj 05-11-11 11:45

Ik had het zelfde. Heb al m'n accounts gedelete, daarna opnieuw aangemaakt. Toen kreeg ik in 1 keer andere instellingen te zien, maar alles doet het nu na behoren. Gaat om hotmail-live account, me.com account en een eigen zakelijk email adres account

Guest-20180925190238 05-11-11 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 731425)
Dat je iCloud-ID gekoppeld is aan Apple-ID vind ik niet vreemd (Is bij mij hetzelfde).

Ik heb één Apple ID voor de App Store DE, één Apple ID voor de App Store BE, één Apple ID voor de App Store USA, één Apple ID voor mijn Apple Developer Account en dan nog één Apple ID voor iCloud.

Aan welke Apple ID zou nu mijn iCloud account moeten gekoppeld zijn? In mijn geval is dat aan geen enkel.

Ik kan met mijn iCloud account wel inloggen in een App Store maar dan begint het hele proces opnieuw met betaalinformatie, enz...

Jimmy71 05-11-11 12:51

Zet alle poorten naar 25, werkte bij mij.

Guest-20180925190238 05-11-11 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy71 (Bericht 731509)
Zet alle poorten naar 25, werkte bij mij.

Ook met het verplichte SSL ?

jochinho 05-11-11 14:20

e-mailadres kan ik niet veranderen bij 'geavenceerd' ==> is grijs gekleurd
zelfde bij poorten

Guest-20180925190238 05-11-11 14:27

Dat kan inderdaad niet. Maar je kan wel het iCloud verwijderen en opnieuw aanmaken met het @me.com Apple ID.

Ga eerst in www.icloud.com kijken met het @me.com Apple ID of alles juist is wat daar staat.

Rav3n 05-11-11 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 731470)
Ik heb één Apple ID voor de App Store DE, één Apple ID voor de App Store BE, één Apple ID voor de App Store USA, één Apple ID voor mijn Apple Developer Account en dan nog één Apple ID voor iCloud.

Aan welke Apple ID zou nu mijn iCloud account moeten gekoppeld zijn? In mijn geval is dat aan geen enkel.

Ik kan met mijn iCloud account wel inloggen in een App Store maar dan begint het hele proces opnieuw met betaalinformatie, enz...

Hahaha, zie t bericht nu pas. Klopt.
Heb vanochtend iemand in België geholpen, wiens iphone4 in NL-winkel was geactiveerd via NL-appstore. Thuis lukte het inloggen in BE-appstore natuurlijk niet .....

jochinho 05-11-11 18:23

Citaat:

Dat kan inderdaad niet. Maar je kan wel het iCloud verwijderen en opnieuw aanmaken met het @me.com Apple ID.

Ga eerst in www.icloud.com kijken met het @me.com Apple ID of alles juist is wat daar staat.
Het probleem is dankzij dit opgelost!

Thanks!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.