//

Mail op iPhone en iPad probleem

Mail op iPhone en iPad probleem discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Enkele dagen na de lancering van iOS 5 ben ik van e-mailadres veranderd. Ondertussen heb ik mijn oud e-mailadresaccount verwijderd van mijn Mac, iPhone en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 18:02
jochinho jochinho is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Opglabbeek (België)
Berichten: 52
Exclamation Mail op iPhone en iPad probleem

Enkele dagen na de lancering van iOS 5 ben ik van e-mailadres veranderd.
Ondertussen heb ik mijn oud e-mailadresaccount verwijderd van mijn Mac, iPhone en iPad en de nieuwe (een @me.com adres) geïntegreerd. Deze staat via mijn Apple ID (@mac.com) gekoppeld aan iCloud.

Via Mail op de Mac is er geen enkel probleem, maar als ik mails wil versturen op mijn iPhone 4 of iPad lukt dat niet.

Hij geeft dan telkens de melding:
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres 'voornaam.naam@mac.com' niet.

Heb al geprobeerd dit manueel te veranderen in de instellingen van iCloud maar daar toont het balkje grijs zodat ik het niet kan aanpassen.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want is voor mij héél moeilijk niet mobiel te kunnen mailen.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 18:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jochinho Bekijk bericht
Enkele dagen na de lancering van iOS 5 ben ik van e-mailadres veranderd.
Ondertussen heb ik mijn oud e-mailadresaccount verwijderd van mijn Mac, iPhone en iPad en de nieuwe (een @me.com adres) geïntegreerd. Deze staat via mijn Apple ID (@mac.com) gekoppeld aan iCloud.

Via Mail op de Mac is er geen enkel probleem, maar als ik mails wil versturen op mijn iPhone 4 of iPad lukt dat niet.

Hij geeft dan telkens de melding:
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzenderadres 'voornaam.naam@mac.com' niet.
Ik heb geen idee hoe je er in geslaagd bent om het nieuwe @me.com iCloud account te koppelen aan het Apple ID @mac.com wat betreft iCloud synchronisatie.

Een oud Apple ID, bv. om aankopen te doen in de App Store, staat los van het iCloud account. Dat zijn twee verschillende diensten.

Gebruik zowel op de Mac als op de iDevices het iCloud @me.account en ik denk dat alles dan naar behoren zal werken (zoals dat bij mij het geval is).
  #3  
Oud 05-11-11, 09:17
jochinho jochinho is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Opglabbeek (België)
Berichten: 52
Standaard

dit zijn de screenshots, misschien dat zo mij iemand kan helpen?






  #4  
Oud 05-11-11, 09:49
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Probeer een de smtp van je provider thuis, je weet nooit.
  #5  
Oud 05-11-11, 10:19
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

De smtp-server van de provider thuis heeft hier helemaal niets mee te maken.

Bij 2e afbeelding onder "geavanceerd" staat nog je oude mailadres, daar moet 't @me.com adres staan.

[Off-Topic]
Dat je iCloud-ID gekoppeld is aan Apple-ID vind ik niet vreemd (Is bij mij hetzelfde). Ik kan overal met m'n iCloud-ID ipv Apple-ID inloggen. Dat die koppeling bij Apple heeft plaatsgevonden merk ik aan het wachtwoord van iCloud. Da's is hetzelfde als van m'n Apple-ID ZONDER DAT IK DAT OOIT ERGENS HEB HOEVEN INVULLEN.
Daar waar ik mensen help met de installlatie van iOS5 en het iCloud-verhaal werkt alles idem. Nog nergens problemen oid tegengekomen.
Volgens mij ligt dit aan de wijze van eerste aanmelding bij iCloud, waar je kunt kiezen voor inlog met Apple-ID of het aanmaken van een nieuw account.

Laatst gewijzigd door Rav3n; 05-11-11 om 10:36.
  #6  
Oud 05-11-11, 11:45
darickj darickj is offline
• iOS 9.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 82
Standaard

Ik had het zelfde. Heb al m'n accounts gedelete, daarna opnieuw aangemaakt. Toen kreeg ik in 1 keer andere instellingen te zien, maar alles doet het nu na behoren. Gaat om hotmail-live account, me.com account en een eigen zakelijk email adres account
  #7  
Oud 05-11-11, 11:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Dat je iCloud-ID gekoppeld is aan Apple-ID vind ik niet vreemd (Is bij mij hetzelfde).
Ik heb één Apple ID voor de App Store DE, één Apple ID voor de App Store BE, één Apple ID voor de App Store USA, één Apple ID voor mijn Apple Developer Account en dan nog één Apple ID voor iCloud.

Aan welke Apple ID zou nu mijn iCloud account moeten gekoppeld zijn? In mijn geval is dat aan geen enkel.

Ik kan met mijn iCloud account wel inloggen in een App Store maar dan begint het hele proces opnieuw met betaalinformatie, enz...
  #8  
Oud 05-11-11, 12:51
Jimmy71 Jimmy71 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Zet alle poorten naar 25, werkte bij mij.
  #9  
Oud 05-11-11, 12:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy71 Bekijk bericht
Zet alle poorten naar 25, werkte bij mij.
Ook met het verplichte SSL ?
  #10  
Oud 05-11-11, 14:20
jochinho jochinho is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Opglabbeek (België)
Berichten: 52
Standaard

e-mailadres kan ik niet veranderen bij 'geavenceerd' ==> is grijs gekleurd
zelfde bij poorten
  #11  
Oud 05-11-11, 14:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kan inderdaad niet. Maar je kan wel het iCloud verwijderen en opnieuw aanmaken met het @me.com Apple ID.

Ga eerst in www.icloud.com kijken met het @me.com Apple ID of alles juist is wat daar staat.
  #12  
Oud 05-11-11, 15:44
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb één Apple ID voor de App Store DE, één Apple ID voor de App Store BE, één Apple ID voor de App Store USA, één Apple ID voor mijn Apple Developer Account en dan nog één Apple ID voor iCloud.

Aan welke Apple ID zou nu mijn iCloud account moeten gekoppeld zijn? In mijn geval is dat aan geen enkel.

Ik kan met mijn iCloud account wel inloggen in een App Store maar dan begint het hele proces opnieuw met betaalinformatie, enz...
Hahaha, zie t bericht nu pas. Klopt.
Heb vanochtend iemand in België geholpen, wiens iphone4 in NL-winkel was geactiveerd via NL-appstore. Thuis lukte het inloggen in BE-appstore natuurlijk niet .....
  #13  
Oud 05-11-11, 18:23
jochinho jochinho is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Opglabbeek (België)
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Dat kan inderdaad niet. Maar je kan wel het iCloud verwijderen en opnieuw aanmaken met het @me.com Apple ID.

Ga eerst in www.icloud.com kijken met het @me.com Apple ID of alles juist is wat daar staat.
Het probleem is dankzij dit opgelost!

Thanks!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail probleem op Ipad en Iphone zonder verwijderen smike iPhone algemeen 12 07-09-11 08:31
probleem mail versturen vanaf iphone 3gs ellenvanputten iPhone algemeen 2 17-03-11 15:40
Ipad / Iphone mail probleem cck68 iPad algemeen 2 10-01-11 09:29
Probleem met OS X Mail op desktop; iPhone de oorzaak? whgmkeller Desktop-applicaties 5 09-10-08 14:17
Mail.app; Spam probleem (niet in mail op macbook) Probe iPhone Apps 5 04-03-08 09:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.