//

Overstappen van Gmail naar iCloud

Overstappen van Gmail naar iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het 1e gebruik kreeg ik de melding dat ik geen e-mailaccount had ingesteld in Outlook. Dat klopt, ik gebruik voor de mail Eudora. Vervolgens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09-11-11, 11:13
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Bij het 1e gebruik kreeg ik de melding dat ik geen e-mailaccount had ingesteld in Outlook. Dat klopt, ik gebruik voor de mail Eudora. Vervolgens heb ik dat e-mailaccount (for the time being) ingevoerd in Outlook opdat ik dan die melding niet meer zou krijgen. Zojuist weer geprobeerd: kan ik e-mail niet aanvinken in het iCloud panel ?! Nu aan het rebooten, kijken of dat helpt.

Iemand een Mac voor me te leen? hahahaha

Edit: reboot, herinstallatie iCloud panel, opnieuw instellen e-mailprofiel voor Outlook : niets heeft geholpen. Kan e-mail niet aanvinken in het panel

Edit 2: lees net dat je daarvoor toch een @me.com mailaccount nodig hebt..........

Edit 3: @me.com account aangemaakt. Kan nu wel de mail aanvinken, maar bij het aanvinken van de agenda nog steeds dezelfde foutmelding. Hij wil wel gaan starten zie ik : 0 van 1362 onderdelen gekopieerd , maar dan verschijnt die duitse fourmelding. Heb ook al het truukje met de winsock reset uitgevoerd: geen succes.

Ben het aardig zat aan het worden. Ik wil alleen maar de huidige agenda invoeren in iCloud....hoe lastig kan het worden gemaakt zeg

Edit 4: boehoeeeee..... :'(

While this is an improvement, it appears the blank error dialogue popping up is still there, when you’re an Microsoft Office Outlook 2010 64 bit user. In other words, the Outlook sync apparently still doesn’t work for Office 2010 64 bit users. But Bookmarks and Photo Stream should work fine.

Laatst gewijzigd door mvveelen; 09-11-11 om 12:49.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 09-11-11, 18:15
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb gevonden dat als je de Google agenda('s) exporteerd (prive, ICAL) dat je deze dan naar jezelf kunt mailen en vervolgens op je iPhone kunt openen. In de mail klik je op de bijlage (.ics) en dan kun je rechtsbovenaan kiezen voor toevoegen. Daarna kies je in welke agenda je het wilt zetten en klaar is Kees.

Zou je denken.............

Alles lijkt goed te gaan, maar vanaf oktober dit jaar (dus ook november, december, enz.) van 1 van de agenda's wordt niet meegenomen in de conversie. En waarom ?!?!

Denk je over te kunnen stappen...
  #23  
Oud 10-11-11, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Edit 4: boehoeeeee..... :'(

While this is an improvement, it appears the blank error dialogue popping up is still there, when you’re an Microsoft Office Outlook 2010 64 bit user. In other words, the Outlook sync apparently still doesn’t work for Office 2010 64 bit users. But Bookmarks and Photo Stream should work fine.
Ik heb geen Windows PC (en dat zal ik ook nooit bezitten, nu niet en in de toekomst niet). Om vrienden en kennissen te helpen heb ik wel een Windows 7 x64 virtuele machine opgezet in Parallels Desktop met Office 2010 64 bit.



Zoals ik met mijn eerdere plaatjes heb aangetoond werkt iCloud wel op de virtuele machine met Outlook 2010 64 bit. Ik ben dus zo vrij om het bovengenoemde statement sterk te betwijfelen.
  #24  
Oud 10-11-11, 10:09
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nouja, linksom of rechtsom.....en met mij vele anderen.....het werkt niet zo.
Zoals gezegd heb ik dus met een export van een .ics bestand alle afspreken geprobeerd over te zetten, maar dat werkt dus ook niet feilloos.
Ik ga het nog een keer proberen en als dan blijkt dat er alleen een "paar" afspraken vanaf oktober niet meegenomen zijn, dan ga ik dat wel handmatig invoeren.
Of er moet nog een andere oplossing op m'n pad komen ;-)
  #25  
Oud 10-11-11, 10:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Nouja, linksom of rechtsom.....en met mij vele anderen.....het werkt niet zo.
Blijkbaar behoor ik dan tot het selecte groepje waar het wel werkt

Omdat zulke, onverklaarbare, problemen mij fascineren heb ik getracht om het probleem te reproduceren maar dat lukt mij helaas niet.

Ik heb twee keer alles van Apple verwijderd, ook het iCloud Control Panel, en ben helemaal opnieuw begonnen. Resultaat idem dito, het werkt gewoon.

Succes met het vinden van een oplossing Ik trek mij terug uit dit topic.
  #26  
Oud 14-11-11, 09:15
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik ben zojuist weer eens aan het stoeien gegaan met alle agenda's / afspraken uit Gmail naar iCloud over te zetten. Wat heb ik gedaan:

Outlook 2010: ik heb de gehele agenda opgeslagen als .ics bestand. Deze heb ik mbv. gmail naar mezelf gemaild en op mijn iPhone geopend. Ik kreeg daar de vraag of ik de afspraken wilde toevoegen aan de agenda naar keus. Dit heb ik gedaan, en alls op mijn iPhone ziet er prima uit. Alleen.....als ik dan op iCloud.com ga kijken dan mis ik heel veel afspraken (die dus wel op mijn iPhone te zien zijn). Ik krijg dit maar niet opgelost.....deze agenda's zouden toch 100% hetzelfde moeten zijn??? Wat zie ik over het hoofd?
  #27  
Oud 15-11-11, 08:14
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Om toch een goed eind aan het verhaal te breien: het is gelukt. Hoe?

Ik heb Sunbird geinstalleerd. Daarin de weblink van m'n Google agenda's gezet, waarna alle afspraken meteen werden weergegeven. Vervolgens de agenda's geexporteerd naar .ics bestanden en deze via Gmail naar mezelf gemaild. Op m'n iPhone de bestanden geopend en na wat geduld (klein half uurtje) stonden ALLE afspraken in de Cloud.

Contactpersonen was ook even "slikken" want op de iPhone van m'n vrouw was opeens alles weg en omdat alles nog wel in Outlook stond hebben we de iPhone aangesloten, in iTunes aangevinkt dat de contactpersonen moesten worden gesynchronisserd. Toen alles op de iPhone stond de contacts bij iCloud aangezet (merge) en dan zet het systeem automatisch het vinkje in iTunes UIT. Heel mooi. Nu staat alles keurig op alle iPad's en iPhone's en wordt alles keurig gesynchroniseerd.

Volgende projectje is om ook de mail van mijn eigen domein gepushed te krijgen. Maar daarvoor zal ik eerst op Google eens rondneuzen. Dank in ieder geval voor de hulp !!
  #28  
Oud 15-11-11, 08:54
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht

Volgende projectje is om ook de mail van mijn eigen domein gepushed te krijgen. Maar daarvoor zal ik eerst op Google eens rondneuzen. Dank in ieder geval voor de hulp !!
Ik gebruik voor mijn eigen domein (vanstra.nl) ook Google Apps en push daarmee mijn email naar mijn iPhone en andere Macs. Werkt als een trein.
Mocht je vragen hebben kun je me rustig mailen (ik woon ook in Hoorn).
  #29  
Oud 15-11-11, 08:59
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Da's toevallig

Nou, ik ben in het oerwoud dat Google apps heet gedoken en.....dacht op het goede spoor te zitten door daar een e-mailaccount aan te maken. Ik wilde eigenlijk info@ hebben, maar daar ging iets mis en toen ik die had verwijderd en opnieuw wilde aanmaken kreeg ik de melding dat ik die niet meer kon aanmaken omdat ik die zojuist had verwijderd. Huh?

Ik wil dus eigenlijk:

info@mijndomein.nl en dat wil ik dus 't liefst gepushed hebben op m'n iPhone. Natuurlijk wil ik er ook mee kunnen verzenden en dat dan dus de afzender ook info@mijndomein.nl is (logisch). Ik moet dus even kijken hoe ik dat instel in Google apps en ook hoe ik dat instel op m'n iPhone.
  #30  
Oud 15-11-11, 09:48
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik wil dus eigenlijk:

info@mijndomein.nl en dat wil ik dus 't liefst gepushed hebben op m'n iPhone. Natuurlijk wil ik er ook mee kunnen verzenden en dat dan dus de afzender ook info@mijndomein.nl is (logisch). Ik moet dus even kijken hoe ik dat instel in Google apps en ook hoe ik dat instel op m'n iPhone.
Als eerste maak je een Google Apps account aan via Google Apps helps groups build communities ? Google Apps
Daar wordt als het goed is stap voor stap uitgelegd hoe je alles instelt, ook bij jouw huidige provider waar jouw domeinnaam is vastgelegd en wordt gehost.
Bij de huidige provider moeten een aantal MX records worden aangemaakt waarin wordt vastgelegd dat al het binnenkomende mailverkeer wordt doorgestuurd naar jouw Google Apps account.
In het Google Apps scherm kun je vervolgens allerlei emailadressen en accounts aanmaken.
Let er wel op dat je bij de instellingen (Instellingen -> Services 'Mobiel') van Google Apps de optie 'Google Sync inschakelen' aanzet om push email te laten werken.

Op de iPhone stel je pushmail voor je Google Apps accounts in door de optie 'Microsoft Exchange' te selecteren en als exchange server 'm.google.com' in te vullen. (info hier te vinden Setting up Google Sync with your iOS device - Google Mobile Help)
Dit kun je voor meerdere email accounts instellen.
  #31  
Oud 15-11-11, 11:24
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dat van die MX records wordt al even tricky heb ik zo het idee. Zal eens kijken of ik daar uit kan komen.......

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2011 om 13:24 ----------

Ik weet eigenlijk niet hoe ik die MX records kan aanpassen zonder dat ik de boel in de soep laat draaien.

Er staat nu:

Recordnaam Type TTL Prio Waarde
- MX 14400 10 mail.mijndomein.nl
- MX 14400 20 mx20.mijndomein.nl
  #32  
Oud 15-11-11, 13:30
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Dat van die MX records wordt al even tricky heb ik zo het idee. Zal eens kijken of ik daar uit kan komen.......

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2011 om 13:24 ----------

Ik weet eigenlijk niet hoe ik die MX records kan aanpassen zonder dat ik de boel in de soep laat draaien.

Er staat nu:

Recordnaam Type TTL Prio Waarde
- MX 14400 10 mail.mijndomein.nl
- MX 14400 20 mx20.mijndomein.nl
Hier staat hoe in te stellen Configure email delivery - Google Apps Help
  #33  
Oud 15-11-11, 13:32
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, ik had dit ook al gevonden: MX Records_ DirectAdmin - Google Apps Help

En daar zeggen ze dat alle huidige MX records verwijderd moeten worden en dat je een aantal MX records moet toevoegen. En dan duurt het nog wel ff voordat je weet of je het goed hebt gedaan. Welke moet ik nu volgen, die link van jou (dus 1 MX record) of de andere link?

En, weet jij of ik alsnog het info@mijndomein.nl adres kan aanmaken? Is daar een truukje voor? EDIT: na 5 dagen moet dit weer kunnen. Dus even geduld hebben. Nu maar met admin@mijndomein.nl verder testen

Edit 2:

Ik heb de MX records verwijderd en die van Google toegevoegd. Ze worden nu getest door Google. Volgende stap is m'n iPhone instellen.....

Edit 3:

Ik heb op mijn iPhone een Exchange account aangemaakt en de volgende zaken ingevuld:

email: admin@mijndomein.nl
server: m.google.com
domein: leeg
gebruikersnaam: user@mijndomein.nl
wachtwoord: wachtwoord
beschrijving: mijndomein
Gebruik SSL: aan
S/MIME: uit

krijg alleen nog niets binnen.......

Laatst gewijzigd door mvveelen; 15-11-11 om 14:03.
  #34  
Oud 15-11-11, 22:11
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Wat is de status nu ? Werkt het nu allemaal ?
  #35  
Oud 16-11-11, 07:40
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Hey

Nee, het werkt nog niet. Ik ga er zo weer mee aan de slag tussen de werkzaamheden door, maar moet echt vanaf het begin gaan kijken waar het eventueel fout kan zijn ingesteld. De MX records zijn wel goed ingesteld, daar kan je niet zoveel aan verkeerd doen.

De iPhone DENK ik goed ingesteld te hebben, dus moet ik nog even kijken of er bij de Google apps nog iets verkeerd staat.

Edit:

het werkt nu. Bij de MX records moet je bij mijn host toevallig weer NIET de "punt" erachter zetten. Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik een paar dagen moet wachten voordat ik met het info@mijndomein.nl adres verder kan. Ik had die aangemaakt en vervolgens verwijderd. Google heeft ingesteld dat je dan 5 dagen moet wachten voordat je weer hetzelfde adres kunt aanmaken. Dus dat doe ik komend weekend wel omdat ik nu met een vaag e-mailaccount zit te stoeien

Laatst gewijzigd door mvveelen; 16-11-11 om 08:34.
Reageren

Labels
gmail, icloud, outlook2010



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 10:16
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 21:36
Overstappen van 3G naar 3Gs, hoe? bluejay iPhone Apps 4 13-07-09 19:34
Problemen met overstappen van orage naar t-mobile Sehash Odido (T-Mobile) 2 22-08-08 08:44
Mac OS X: iPhone en overstappen van windows naar mac erik127 iTunes 2 07-04-08 14:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.