//

Overstappen van Gmail naar iCloud

Overstappen van Gmail naar iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemand mij de juiste stappen kan adviseren.Huidige situatie:Gmail via Exchange op de iPhone (en iPad) ingesteld. Mail, contacts en Calendar worden gesynchroniseerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-11, 09:24
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Post Overstappen van Gmail naar iCloud

Ik hoop dat iemand mij de juiste stappen kan adviseren.Huidige situatie:Gmail via Exchange op de iPhone (en iPad) ingesteld. Mail, contacts en Calendar worden gesynchroniseerd (al doet ie met de contacts niets....).Nu wil ik graag de mail via exchange behouden, omdat m'n gmail account mijn hoofdaccount is en ik het erg prettig vind dat de mail gepushed wordt.Daarnaast wil ik de calendar en contacts volledig via iCloud laten lopen. Ik wil daarbij af van de verschillende calendars die ik inmiddels heb (Gmail, Verjaardagen, Thuis/werk -> iCloud) EN dan ook nog dat mijn vrouw met haar eigen ID de agenda met mij samen kan gebruiken op haar iPad / iPhone. En alsof dat nog niet genoeg is: zou dit kunnen samenwerken met Outlook 2010 (dmv. automatische sync) ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-11, 09:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iCloud Mail wordt uiteraard ook gepushed, maar dat terzijde

In Outlook 2010 Gmail Account:
Exporteer alle kalenders naar CalDAV bestanden;
Exporteer alle contacten naar een CardDAV bestand;

In Outlook 2010 iCloud Acount:
Importeer de geëxporteerde CalDAV bestanden;
Importeer het geëxporteerde CardDAV bestand;

In www.icloud.com/#calendar:
Voeg de kalenders samen tot éen kalender;
Deel de kalender met jouw vrouw (vrouw@me.com bv.);

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 09-11-11 om 09:57. Reden: taelvauten
  #3  
Oud 09-11-11, 09:42
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, ik wil alleen niet met een @me.com account gaan werken. Mijn vrouw ook niet trouwens, zij heeft een account van haar eigen domein (helaas dus geen push). Is er dan nog wel de mogelijkheid om de kalender te delen?Of moet je alleen voor het delen een @me.com account hebben en doe je daar dan vervolgens niet echt iets mee?Ik wil haar toestel vanavond gaan inrichten (de 4S) en dan het liefst in 1 keer alles goed ingesteld hebben
  #4  
Oud 09-11-11, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een iCloud shared calendar zou in principe ook moeten werken met andere CalDAV accounts. Dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd, dat laat ik aan jou over.

Hier draait alles op Macs dus wij zijn niet zo'n Goegelfans

Als mevrouw een @me.account heeft werken de iCloud shared calenders wel zeer prettig en vooral snel.
  #5  
Oud 09-11-11, 10:02
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb even gekeken in Gmail en in Outlook2010, maar zie nergens de mogelijkheid om het als CalDAV te exporteren. Wel als .ics bestanden. Maakt dat nog iets uit?

Over het delen zonder een @me.com account: dat moet ik dan uitzoeken.
  #6  
Oud 09-11-11, 10:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

.ics = CalDAV
  #7  
Oud 09-11-11, 10:05
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
.ics = CalDAV
Stupid me(.com).....

Ik ga even puzzelen. Kijken hoe ver ik ermee kom.
  #8  
Oud 09-11-11, 10:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien nog een tip:

Voor een vriend van mij die (nog) Windows met Outlook 2010 gebruikt en een eigen domein heeft met een PO3 account heb ik het volgende gedaan:

1) De mail die toekomt op de POP3 mailbox van mijnvriend@zijndomein.be wordt doorgestuurd naar zijn iCloud account. In iCloud wordt met een regel deze mail in een mailbox met de naam zijndomain geplaatst. Mijn vriend heeft nu dus push mail vanuit zijn POP3 mailbox

2) In Outlook 2010 heb ik een "send-only" account aangemaakt voor mijnvriend@zijndomein.be met de SMTP-server van zijndomein.be;

Mijn vriend kan nu dus genieten van push mail in iCloud en toch nog e-mails versturen vanaf zijn eigen domein.
  #9  
Oud 09-11-11, 10:22
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Thanks. Ik ga eens kijken of mijn vrouw daar oren naar heeft of dat ze het zo wil laten. Ze is het nu eenmaal zo gewend en het kan best zijn dat ze het verder niet wil aanpassen.
  #10  
Oud 09-11-11, 10:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OK! Succes verder
  #11  
Oud 09-11-11, 10:33
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Nog mooier is om Google Apps for Your Domain te gebruiken. Met GAFYD neemt Google je gehele mail omgeving over. Je zet in de DNS van je domein je MX records door naar Google, en vervolgens krijg je een eigen Gmail omgeving en kun je gebruik maken van Exchange functionaliteit, IMAP, Push etc. Allemaal op je eigen domein, iPhone, mail client etc.
En gratis.
  #12  
Oud 09-11-11, 10:36
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Nog mooier is om Google Apps for Your Domain te gebruiken. Met GAFYD neemt Google je gehele mail omgeving over. Je zet in de DNS van je domein je MX records door naar Google, en vervolgens krijg je een eigen Gmail omgeving en kun je gebruik maken van Exchange functionaliteit, IMAP, Push etc. Allemaal op je eigen domein, iPhone, mail client etc.
En gratis.
Vertel, vertel? Waarom is dat mooier dan iCloud?
Het klinkt wel goed, maar ik zie het voordeel er (nog) niet van. Of bedoel je hier alleen de pushmogelijkheid van je mail?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2011 om 09:39 ----------

Overigens zie ik nog niet de mogelijkheid om .ics bestanden te importeren in iCloud. Ik lees alleen maar over iCal, maar ik zit op een W7 machine en geen Mac :-s
  #13  
Oud 09-11-11, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht

Overigens zie ik nog niet de mogelijkheid om .ics bestanden te importeren in iCloud. Ik lees alleen maar over iCal, maar ik zit op een W7 machine en geen Mac :-s
Klik rechts op de iCloud agenda in Outlook, selecteer dan Add Calendar en dan From Internet.

Geef de plaats op waar de geexporteerde CalDAV (.ics) staat:

  #14  
Oud 09-11-11, 11:03
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Vertel, vertel? Waarom is dat mooier dan iCloud?
Het klinkt wel goed, maar ik zie het voordeel er (nog) niet van. Of bedoel je hier alleen de pushmogelijkheid van je mail?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2011 om 09:39 ----------

Overigens zie ik nog niet de mogelijkheid om .ics bestanden te importeren in iCloud. Ik lees alleen maar over iCal, maar ik zit op een W7 machine en geen Mac :-s
Ik zeg niet dat het mooier is dan iCloud, het is een alternatief voor de mail van je eigen domein. iCloud is dus helemaal geen alternatief voor GAFYD, omdat je bij iCloud niet de mail van je eigen domein kunt hosten.
  #15  
Oud 09-11-11, 11:17
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Klik rechts op de iCloud agenda in Outlook, selecteer dan Add Calendar en dan From Internet.

Geef de plaats op waar de geexporteerde CalDAV (.ics) staat:

Ik heb dus geen iCloud agenda in mijn Outlook......dus die vlieger gaat bij mij niet op :-s

EDIT: ik heb net wel de Google agenda kunnen toevoegen in Outlook (moest 'm eerst even openbaar maken), maar dan heb ik een 2e agenda met exact dezelfde afspraken wat ik al had. Dus nog geen iCloud agenda. * waarom is dit allemaal zo vaag ? *

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 november 2011 om 10:18 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het mooier is dan iCloud, het is een alternatief voor de mail van je eigen domein. iCloud is dus helemaal geen alternatief voor GAFYD, omdat je bij iCloud niet de mail van je eigen domein kunt hosten.
Als alternatief voor de mail van het eigen domein is dit zeer zeker iets wat ik eens uit ga zoeken. Ik heb zelf ook een eigen domein en als dat via push kan lopen dan zou ik dat persoonlijk erg prettig vinden.
  #16  
Oud 09-11-11, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik heb dus geen iCloud agenda in mijn Outlook......dus die vlieger gaat bij mij niet op :-s
Tja, die vlieger gaat alleen maar op als je in het Windows iCloud Control Panel ook de iCloud agenda hebt geactiveerd.

In iets wat er niet is kan je ook niet importeren
  #17  
Oud 09-11-11, 11:38
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tja, die vlieger gaat alleen maar op als je in het Windows iCloud Control Panel ook de iCloud agenda hebt geactiveerd.

In iets wat er niet is kan je ook niet importeren
Dat is ook zo........heb dat laatst (en net weer) geprobeerd en krijg dan een foutmelding:

Der automatische Refresh konnte nicht gestartet werden

En krijg dat dus met geen mogelijkheid opgelost. Dus dat spoor loopt dood.....
  #18  
Oud 09-11-11, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht

Der automatische Refresh konnte nicht gestartet werden
Furchtbar Hast Du etwa iCloud auf Deutsch eingestellt ?

Begin eens bij het begin en ga naar www.icloud.com en stel daar alles juist in.
  #19  
Oud 09-11-11, 11:43
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nein, das habe ich nicht.....

Vond het ook al heel apart ;-) Nee, als je zoekt met Google dan vindt je er eigenlijk ook geen oplossing voor. In iCloud staat alles goed ingesteld (zo heel veel kun je ook weer niet aanpassen )
  #20  
Oud 09-11-11, 11:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De normale gang van zaken is in Windows als volgt.

Bij het allereerste gebruik van het Windows iCloud Control Panel stel je alleen e-mail in. E-mail aanvinken en niets anders. Dan vraagt het Control Panel om Outlook te sluiten en weer te starten. Het maakt niets uit of je de me.com e-mail nu gaat gebruiken of niet.

Dit heeft allemaal te maken met de manier van werken van Outlook.

Daarna kan je de overige functies aanvinken, indien gewenst.

Ik ga er van uit dat je dat allemaal zo gedaan hebt. Als het dan nog niet werkt ben ik aan het einde van mijn Windows-Outlook latijn
Reageren

Labels
gmail, icloud, outlook2010



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 11:16
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 22:36
Overstappen van 3G naar 3Gs, hoe? bluejay iPhone Apps 4 13-07-09 20:34
Problemen met overstappen van orage naar t-mobile Sehash Odido (T-Mobile) 2 22-08-08 09:44
Mac OS X: iPhone en overstappen van windows naar mac erik127 iTunes 2 07-04-08 15:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.