//

mail & icloud uitleg

mail & icloud uitleg discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik dacht dat icloud ervoor zorgde dat je mailboxen altijd synchroon lopen. Nu is het wel zo dat wanneer ik een mail op mijn iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-11-11, 14:37
geulwijk geulwijk is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard mail & icloud uitleg

Ik dacht dat icloud ervoor zorgde dat je mailboxen altijd synchroon lopen. Nu is het wel zo dat wanneer ik een mail op mijn iphone 4 beantwoord, dit verstuurde bericht netjes op mijn imac in de map verzonden items wordt gezet. Maar wanneer ik een ontvangen bericht op mijn iphone ontvang, lees en verwijder, komt die mail toch nog opnieuw als ongelezen bericht in mijn mailbox op de imac.

Is dat gewoon een gebrek van apple of moet er ergens iets ingesteld worden?

grt Vincent
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-11, 15:25
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Er zal iets ingesteld moeten worden want ik (OSX + iPhone + iCloud) heb dit niet. Ik zou alleen niet weten wat eigenlijk.. heb in mijn voorkeuren gekeken en hier staat niets over Push ofzo. Alleen iCloud IMAP.

Heb je de iPhone misschien op Fetch (ipv Push) ingesteld?
  #3  
Oud 14-11-11, 15:27
Machiel87 Machiel87 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Wageningen
Berichten: 16
Standaard

Ik heb hetzelfde. Als ik onderweg op mn iPhone mn mail lees en verwijder en ik kom thuis staan die mailtjes wel weer als ongelezen in mn Imac.
  #4  
Oud 14-11-11, 16:13
geulwijk geulwijk is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor de reacties tot zover.

Decx, dus jij zegt dat het wel de bedoeling is dat alle mailboxen er hetzelfde uitzien, dat wanneer je op je iphone een mail verwijderd, deze ook op de imac wordt verplaatst naar de prullenbak?

Misschien handig om instellingen te vergelijken.

Bij instellingen > email, contacten, agenda's > icloud zie ik de volgende onderwerpen:

- icloud > daar staat elk knopje aan behalve 'herinneringen', notities en fotostream
- pop-account > alle accountgegevens, niet interessant denk ik
- voeg account toe, ook niet belangrijk nu
- nieuwe gegevens push > push
- (een aantal onbelangrijke regels)
- standaardaccount icloud > icloud (Heej, is dat het misschien, moet ie op pop staan?)

Ik hoop dat je, of iemand anders, de moeite wil nemen deze gegevens te vergelijken.

Alvast bedankt!

Vincent
  #5  
Oud 14-11-11, 16:42
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geulwijk Bekijk bericht
Bij instellingen > email, contacten, agenda's > icloud zie ik de volgende onderwerpen:

- icloud > daar staat elk knopje aan behalve 'herinneringen', notities en fotostream
- pop-account > alle accountgegevens, niet interessant denk ik
- voeg account toe, ook niet belangrijk nu
- nieuwe gegevens push > push
- (een aantal onbelangrijke regels)
- standaardaccount icloud > icloud (Heej, is dat het misschien, moet ie op pop staan?)
Bij mij:
- iCloud -> alles staat aan bij mij (maak ook overal gebruik van)
- Nieuwe gegevens -> Push
- Standaardaccount -> iCloud

Is dat pop-account wat je noemt van een ander mail adres?
Hoe staan de instellingen op je iMac? Want dat kan ook nog het probleem zijn natuurlijk..

Bij mij:


  #6  
Oud 14-11-11, 16:58
geulwijk geulwijk is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Ik heb op de iphone 'standaard account' weer terug gezte op 'icloud'. Ik merkte geen vcerschil. Alle instellingen op mijn mac zijn gelijk aan die van jou, met uitzondering dat er bij mij ook een pop-account bij staat, namelijk mijn mailaccount van ziggo. Via die account verstuur ik al mijn mail. Dat is mijn standaard emailadres. Werkt dat synchroon houden van je mailbox dan alleen maar op dat mobileme account? Ik wil graag mijn ziggo-adres houden.
  #7  
Oud 14-11-11, 17:12
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geulwijk Bekijk bericht
Ik heb op de iphone 'standaard account' weer terug gezte op 'icloud'. Ik merkte geen vcerschil. Alle instellingen op mijn mac zijn gelijk aan die van jou, met uitzondering dat er bij mij ook een pop-account bij staat, namelijk mijn mailaccount van ziggo. Via die account verstuur ik al mijn mail. Dat is mijn standaard emailadres. Werkt dat synchroon houden van je mailbox dan alleen maar op dat mobileme account? Ik wil graag mijn ziggo-adres houden.
Ah dan weten we ook gelijk waar het fout gaat

Ja, dat synchroon houden via iCloud werkt alleen maar op dat mail adres wat daar bij hoort "abc@me.com". Voor je Ziggo account moet je eens kijken of ze daar ook IMAP settings voor hebben maar ik geloof het niet
  #8  
Oud 14-11-11, 17:21
geulwijk geulwijk is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 16
Standaard

Aha. Dat imap is helemaal nieuw voor me. Ik heb even heel kort gegoogled, werkt het eventueel ook met een gmail-account?

Wat een gedoe zeg.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 16:29 ----------

Maar het werkt wel, als ik naar mijn @me.com-adres een mail stuur, is hij meteen gelezen op mijn imac, als ik hem op mijn iphone ook heb gelezen. Verwijder op de iphone, ploep, weg op de mac. Geweldig!

Zijn er nadelen als ik vanaf nu mijn @me.com-adres ga gebruiken voor ik alles (en dat is veel) ga aanpassen en mijn oude adres van ziggo op non-actief zet?
  #9  
Oud 14-11-11, 17:56
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Ja, gmail werkt ook met IMAP. Mail en agenda eventueel.

Ik zie weinig nadelen om het @me.com account te gaan gebruiken buiten het feit dat je iedereen op de hoogte moet stellen en dat eventueel bestaande accounts nog staan geregistreerd op het ziggo mail adres. Die zul je dan moeten omzetten of zo nu en dan je Ziggo ook nog even controleren.
  #10  
Oud 14-11-11, 18:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geulwijk Bekijk bericht

Zijn er nadelen als ik vanaf nu mijn @me.com-adres ga gebruiken voor ik alles (en dat is veel) ga aanpassen en mijn oude adres van ziggo op non-actief zet?
En als je de mail van dat Ziggo account nu eens doorstuurt naar iCloud. Dan maak in je iCloud een postbus "Ziggo" aan en met een regel in het mailprogramma plaats je alles wat aan bv. geulwijk@ziggo.nl gericht is in de postbus "Ziggo".

Dan heb je zelfs push mail van Ziggo
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iCloud] Problemen met verzenden van mail van Mail mindchaoz iCloud 0 14-10-11 14:54
iCloud mail: enkel @me.com mail? BfromB iCloud 0 13-10-11 10:44
Uitleg: hoe je eigen mail account te pushen via mobile me yoz iPhone algemeen 3 25-08-10 22:51
uitleg gevraagd: Jailbreak,Cydia & SSH joytoy Jailbreak 1 02-05-10 16:23
[Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0 Dennis² KPN 24 24-10-08 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.